medlem-124997 Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 (endret) Er i dialog med optiker om laseroperasjon av øynene mine. Begynte å se dårlig på ungdomsskolen og nå som jeg er i starten av 20 årene har synet begynt å stabilisere seg nok til at det skal la seg kunne igjennomføre i følge optiker. Så veldig grov synsfeil har jeg ikke, så selv om det naturlig nok kommer til å koste noen høvdinger så skal det hvisnok ikke bli av det dyreste å igjennomføre. Hurra - for jeg er piss lei av alt som heter briller og linser. Det jeg lurer på er om det er noen som har vært igjennom en slik operasjon selv og kan dele sine erfaringer? Jeg jobber nemlig med ett menneske som kom uheldig utav det. Synet ble overhodet ikke bedre og hun har nå omsider etter 3 års kamp fått igjen pengene sine etter dette. I tillegg hører man jo skrekkhistorier om folk som bare blir verre av slike operasjoner. Lurer litt på hva slags erfaringer folk har? Og så lurer jeg på om det gjør vondt lenge i ettertid? Skjønner jo at øyet bedøves under selve "inngrepet" og at man ikke kjenner noe da, men jeg tenker på dagene i ettertid. Takk for svar! Endret 18. juli 2013 av medlem-124997 Lenke til kommentar
Christopher Almquist Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Jeg har en kompis (26 år) som har gjort det, men han gjorde det for 7-8 år siden. Det gikk kjempefint, men han satte ikke inn en linse, så nå har synet sakte men sikkert gått tilbake til det gamle igjen. En venninne av meg derimot, gjorde prosesyren nå nylig, og satte inn en linse. Det sies at hun nå kan ha godt syn livet ut. Også hun hadde ingen problemer med operasjonen. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 (endret) Tatt det selv ikke linse men lasik, gikk helt bra utenom noe tørre øyne til tider, også av en rar grunn fått langt bedre nattsyn en hva jeg hadde før synet ble dårlig.. Smerte er ikke noe tenke på, får noe kokain type dråper på øyene som demper all smerte, gjør som meg be om masse etter inngrepet Risiko er der men sånn er det med alt dessverre. Endret 19. juli 2013 av DaniNichi Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Vi har ei på jobben hvor de ødela øynene hennes permanent ved en slik operasjon. Nå hjelper det ikke engang med briller så synet er helt ødelagt. Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Vi har ei på jobben hvor de ødela øynene hennes permanent ved en slik operasjon. Nå hjelper det ikke engang med briller så synet er helt ødelagt. Så hun er blind, altså? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Hun er betydelig værre enn hun var før operasjonen og de har klart å ødelegge øynene slik at det ikke lenger hjelper med briller eller linser noe som jo er helt vanvittig. Det går heller ikke ann å rette opp i feilen. Før operasjonen så ble hun jo forespeilet perfekt syn men det glapp skikkelig gitt. Hun er vel heller ikke unik, jeg har lest om flere som har hatt store problemer etter slike inngrep og det er vel noe å tenke på før man bestemmer seg for et slikt inngrep. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå