Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefaling av router


Anbefalte innlegg

Min 5 år gamle router har begynt å oppføre seg veldig rar som tydeligvis er et tegn på at den vil ta farvel. så jeg er på utkikk etter noe nytt. Er det noen som kunne anbefale meg en trådløs router her? Litt usikker på hva som er bra, hva som er dårlig idag. Personlige erfaringer er et pluss.

 

Makspris jeg er villig til å betale: 1000,-

Antall brukere: 4-5 laptops + 4-5 telefoner.

Levetid: Så lenge som mulig. 5 år hadde vært ganske bra!

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om man er villig til å gå opp litt i pris koster den 1500,- her: http://www.snorlaus....og-sfp-mikrotik

(Fortsatt verdt det syns jeg - sabla snasen liten sak :p)

 

Fordi jeg nærmest er blitt evangelist grunnet hvor fornøyd jeg er med mine RouterBoard enheter slenger jeg med et bilde av konfigurasjonsverktøyet (vel, ett av dem - kan jo confes gjennom SSH og Web as well. Og telnet. Og API.)

post-61812-0-60693800-1374162224_thumb.png

Lenke til kommentar

Selv har jeg hatt en TP-Link 4300 det siste halve året og er meget fornøyd med den. Har lagt inn på custom firmware (dd-wrt) for å ha muligheten til automatisk reboot hver natt, samt en del andre kjekke funksjoner. Vanlig firmware er også helt kurant, men jeg liker muligheten til å fintweake innstillinger etter behov.

 

Alt i alt meget fornøyd, hastighet og dekning er helt i tråd med det jeg forventer av en router idag (dvs at jeg samtidig som jeg bestilte routeren også bestilte en repeater for å ha full dekning i hagen som er på andre siden av huset i forhold til der routeren står). Har hus på ca 130kvm over to plan og har aldri mindre enn ca 80% dekning innvendig uansett hvor jeg er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...