Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

D-35 router ice.net firmware

Anbefalte innlegg

Prøver å laste ned den nye firmware-filen til en D-35 WiFi router fra ice.net sin hjemmeside, men uten hell. Får bare 404 not found på linken de har ute. Har ringt de og sagt ifra, men de virker ikke til å ville hjelpe. "Få firmware-filen på epost? Nei, det er ikke mulig". "Alternativ nedlastingslink eller tilgang til FTP-server? Nei, det går ikke an"...

Så, jeg lurer på om noen har filen liggende? Filen jeg trenger er til D-35 routeren med "N" klister under (Det finnes to forskjellige routere og filer, en uten N og en med)

Linken som (i alle fall nå) ikke fungerer er:

http://www.ice.no/UserFiles/file/no/Drivers/D35/setup_new_nmt_only.zip

Hilfe bitte! :-)

DrE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve den svenske siden til Ice. Om det er samme firmware vet jeg ikke, og jeg vet heller ikke om grensesnittet blir på svensk eller engelsk, men her er det ihvertfall link, og nedlastningen ligger nederst på siden: http://kundservice.n...stmodemD35.aspx

Det er ikke helt umulig at jeg har firmwaren liggende et eller annet sted på en gammel PC om det ikke skulle fungere med den svenske.

Edit: Sjekket nå, og jeg har bare setup_old_nmt_only.zip. Gi med en lyd om du trenger den.

På Ice sin side står det at du skal bruke "new" hvis modemet har et klistremerke med "N" på, og "old" hvis den ikke har (se linken til jan skrotnes)

Endret av Scriptgutten
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da var D-35 modemet oppgradert. Siden ingen linker fungerer på ice.net så er den svenske brukermanualen grei å bruke i kombinasjon med linken over.

http://kundservice.net1.se/Portals/0/Guides%20D35/uppgradering_d35.pdf

Var forresten i kontakt med ice kundeservice i slutten av forrige uke, og da skulle de "snarest gi beskjed til IT-avdelingen" om å fikse linkene. Joda, de fungerer nå ikke enda, så jeg vet ikke hva snarest egentlig betyr i ICE-sammenheng...

DrE

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Nå som dekningsauksjonen er over, og ICE ser ut til å bytte fra sin antikke teknologi til nye frekvenser, er det noen som har oversikten over når de vil tilby nye routere til kundene sine?

Må kunder som bruker gammelt utstyr betale for å oppgradere, eller vil de få det automatisk?

Slås de gamle frekvensene av, eller kan kunder fortsette å bruke gammelt utstyr dersom de ikke trenger topp ytelse og de nye frekvensene?

Jeg vurderte ICE på hytta, men jeg hørte så mye dritt om servicen deres, bant annet på dette forumet, at jeg er sjeleglad for at jeg ikke brukte tid og penger på dem.

Folk som klager på at hastigheten er sirup blir bl.a. presentert med hvor mye data de har brukt, som bevis på at alt fungerer som det skal.

Hvis jeg vil ha sirupshastighet kunne jeg bare gått tilbake til Netcom, som inntil nylig ikke engang hadde EDGE, bare GPRS.

Nå er heldigvis både Telenor og Netcom på plass med 3G på hytta. Jeg ser basestasjonen fra vinduet, og signalet kunne ikke vært bedre.

Bytter jeg til Banzai, får jeg fri SMS/MMS/ringeminutter, Netcom-dekning med 3G på hytta og 100 gigabytes med data for 599 kroner i måneden.

ICE har fremdeles lang vei å gå for å matche den datakvoten.

Jeg anbefaler alle som skal ha trådløst internett å sammenlikne dekningskartet til "de 3 store", altså Telenor, ICE og Netcom.

Huk gjerne av i rubrikken "dekning innendørs/kjøretøy" for et litt mindre optimistisk (og mer realistisk) dekningskart.

Om mulig, vurder Netcom/Banzai. De har gode priser, hastigheter og datakvoter, men ikke dekning alle steder. Sjekk dekningskartene, og vit at de fortsatt bygger ut 3G og 4G-nettene sine.

Noen vil ha størst glede av Telenor, noen vil ha størst glede av Netcom/Banzai, og noen må ty til ICE.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...