Gå til innhold

Jobbsøknad

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en 17 år gammel gutt som er lærling(ja jeg vet at jeg er lærling tidlig men se bort fra det).

Men jeg vil ha en ekstra jobb ved siden av lærling jobben for å tjene mer penger og spare til bil til jeg er 18, også spare videre etter det. Men er det dumt å si at du er lærling på søknaden og cv'en ? Eller bryr ikke arbeidsgiverne om det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat det skal du ikkje bry deg om. Eg tviler på at arbeidsgiver synest det er stor forskjell på om du er lærling eller er elev i den vidaregåande skulen.

Dersom du ikkje vil ha noke fokus på at du er lærling så skriver du berre at du er under utdanning i søknaden.

Lenke til kommentar

Eg vil tru at dei fleste som søker ekstrajobb på kveldstid og i helgene held på med utdanning. Dersom du ikkje hadde vært under utdanning så hadde du vell søkt på ei 100% stilling?

Så det ligg litt i sakens natur at dei som søker etter ein bi-jobb alt har ein primærjobb som tar mesteparta av tida.

Om du jobber som lærling eller sitter på skulebenken går for det samme.

Lenke til kommentar

Forresten, en ting jeg lurer på.. En heltids jobb er jo at man jobber 37,5 timer per uke sant? Men, hva om jeg jobber 37,5 timer om ikke mer per uke bare at jeg ikke liksom jobber sånn 7-8 timer 5 ganger i uka som de fleste heltids jobber, men at jeg f.eks jobber 2-3 timer 4 ganger i uka + 8-10 timer 3 ganger i uka? Vil det kalles deltid? Eller betyr heltid 37,5 timer per uke uavhengig av hvordan man setter opp arbeidstidene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...