Cthulhu Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Vi tester om det egentlig noe som helst å si under bruk.Gir SSD bedre batteritid enn en vanlig harddisk? (Ekstra) Lenke til kommentar
Populært innlegg Hellfury! Skrevet 18. juli 2013 Populært innlegg Del Skrevet 18. juli 2013 Men folk er forskjellige. Noen lar for eksempel datamaskinen gå mye på tomgang i stedet for å sette den i hvilemodus. Da vil en annen type test, der diskene og resten av datamaskinen får varierende belastning og dessuten må stå en del uvirksom, være på sin plass. Er interessen der blant dere Ekstra-medlemmer, er det gjerne noe vi kaster oss over. Melder interessen! 11 Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Etter å ha byttet til SSD i min Macbook pro 13" er erfaringen min at strømforbuket i dvalemodus har økt merkbart. Når jeg jobber en batterisyklus med maskinen kan jeg ikke si jeg merker noe forskjell på batteritiden fra før oppgraderingen til SSD. Hadde vært interessant med en test hvor dere også tok høyde for dvalemodus. Lenke til kommentar
gehe_cheetah Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Dvalemodus skal da ikke bruke strøm... Snakker du om "ventemodus"? 3 Lenke til kommentar
blinc Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 God ide for artikkel. Men litt halvhjertet gjennomført. Strømforbruk på en SSD varierer mye med arbeidsoppgaver. Derfor burde en slik test hatt flere undertester. Force GT har f.eks 2.5w max strømforbruk. I visse scenarioer vil den altså bruke mer enn endel hdd's. 1 Lenke til kommentar
s13 Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Med tanke på bedre respons, får man også utnyttet tilgjengelig batteritid bedre med SSD ;-) Mao får man gjort mer, på samme tid. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Jeg kunne godt tenkt meg å sett en dyp analyse av dette temaet. Hvis mulig få med disse elementene: Har størrelse noe å si? Kan en hel serie av SSDer testes? Test gjerne to eksemplarer av samme modell. Er det store avvik? Flere modeller fra flere produsenter! Av spesiell interesse er forskjeller mellom value og pro modeller. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 dere kunne ha brukt samsung ssder, serlig 840/840Pro serien, de bruker jo idiotisk lite strøm og veier mindre en luft Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Dvalemodus skal da ikke bruke strøm... Snakker du om "ventemodus"? Potato, tomato ;-) Snakker selvfølgelig om ventemodus. Poenget mitt er at maskinen tapper batteriet merkbart raskere med SSD, enn hva den gjorde med HDD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå