king_pedersen Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 jeg lurer på om jeg skal kjøpe kjølepasta eller ta den som følger med det jeg eventuelt blir til å kjøpe! har det no mye å si? lurer på Arctic Silver? er ikke det farlig hvis noe av den kommer på cpuen? eller hovedkortet? Takk for alle svar: Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Min erfaring er at alle kjølepastaer er helt greie selv om du kan få utslag mellom de forskjellige typene. I alle tilfeller så er det grunnarbeidet og rengjøring som er viktig uavhengig av kjølepasta type. Og pasta er alltid bedre enn denne tapen som sitter på noen av kjøleribbene som selges. Lenke til kommentar
ZnulfeR Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 er ikke det farlig hvis noe av den kommer på cpuen? : Den skal være på cpu-en. Det er bare spørs hvor på cpu-en! Har du bare på kjernen BURDE den ikke ta skade, men amd anbefaler akkurat det ikke. Vet ikke hvorfor.... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Gå for Artic Silver 3! Det er en av de beste pastaene på markedet, og er ikke fryktelig dyr heller. Tips: Rengjør CPU før du setter på ny pasta. Bruk isopropanol (kondensveske) til dette. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Følger det med pasta - bruk den. Den er trossalt laget for det Kjøp AS3 eller tilsvarende når du bestiller noen andre varer du skal ha. Mitt tips. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Gå for Artic Silver 3! Det er en av de beste pastaene på markedet, og er ikke fryktelig dyr heller. Tips: Rengjør CPU før du setter på ny pasta. Bruk isopropanol (kondensveske) til dette. Vil sei det er dyrt med 79,- for 3 gram , men det er faktisk verdt det. Er faktisk 26333,-/kg Lenke til kommentar
atrax Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Jeg skal kjøpe AS3 neste gang iallefall. Har brukt Shin Etsu, og syns den var for vanskelig å fordele/stryke på core og kjøleblokk/-ribbe. Nytter ikke om den skal være den beste, når det ikke går an å fordele den jevnt.. :-? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Ver j*vlig forsiktig når du tar den på så du ikkje søler på andre komponenter enn du skal.. Får du det på fingrane - vask det av, for om du tar på komponenter og det smitter av, så *poff* (kortslutning om det ikkje var forklart godt nok :wink: ) Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Vil sei det er dyrt med 79,- for 3 gram , men det er faktisk verdt det. Er faktisk 26333,-/kg Hehe.. kjøpte nettopp en tube med shin etsu X-23, kosta 80kr for 1g.. det blir 80000kr/kg.. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Jeg skal kjøpe AS3 neste gang iallefall. Har brukt Shin Etsu, og syns den var for vanskelig å fordele/stryke på core og kjøleblokk/-ribbe. Nytter ikke om den skal være den beste, når det ikke går an å fordele den jevnt.. :-? Enig. Det klumper seg og er generelt bare faenskap! Det anbefales vel å la sprøyta ligge i kokende vann for å gjøre pastaen litt mer flytende. Jeg har kun latt den ligge under rennende vann fra varmtvannskrana, og det funka jo ikke optimalt. Lenke til kommentar
kevral Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Skal være flere grader forskjell mellom generiske kjølepastaer og Shin Etsu eller Arctic Silver. Bruk AS Ceramique om du er redd for kortslutninger. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 26. september 2003 Forfatter Del Skrevet 26. september 2003 skal man ha kjølepastaen bare der på kjernen? tror jeg går for arctic silver:) Lenke til kommentar
ZnulfeR Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 skal man ha kjølepastaen bare der på kjernen? Stemmer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå