Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Forelsket meg i utlandsk jente som må ut av Norge neste år

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vent, du har ikke engang møtt henne? Er du rusk? Du kan ikke bare bestemme deg for at du skal gifte deg med henne uten å ha møtt henne, tilbrakt mye tid sammen og BODD SAMMEN!

Har tenkt på dette og ser ut som det beste er å ikke gå videre i dette:(. Har gått rett undr en uke så er bedre å stoppe nå en senere. Blir litt mye for meg.

- hun må ut av landet om 1 år

- for å ha henne videre må jeg gifte meg med henne, så det blir tidspress

- pga jobben hennes tjener hun lite og jeg må betale reisene til og fra stedet henne bor på ( 2 ganger i mnd blir ca 3000-3500

- på det ene året vi rekker å bli kjent rekker vi å møtes kun 12-20 ganger. Det er ikke nokk til å inngå en forlovelses

- Selv om man inngår forlovelses er det ikke noen garanti for at hun får bli i landet

- snakker dårlig norsk så jobb blir hardt å få så jeg må forsørge henne etter et år og på min lønning går ikke det

Så ser ut som dette her er et no go:(. Hva syns dere ?

Hva syns vi? Hva syns du selv om at du faktisk ennå vurderer dette?

Lenke til kommentar

Det finnes andre jenter hadde jeg tenkt. Hun er på ingen måte unik og det å omlegge hele livet sitt for en jente er patetisk (syntes jeg).

Delvis enig med deg kun. Men hun er unik, slik som at ALLE er unike. Viktig å få poengtert det. Men sånn på det jevne er jeg også enig i at hun kanskje ikke nødvendigvis er SÅ VELDIG unik sammenliknet med gjennomsnittsjenta.

Men unik det er hun garantert :)

Folk har forskjellige preferanser for hva som blir viktig i livet. Et forhold kan være og kan bli veldig viktig for å gå framover i dette livet. Jeg synes du verdsetter forhold for lavt her.

Husk også, at noen har værre for å sjekke opp jenter enn andre. Selv om det nå finnes chat og trådstarter burde tenke at har jeg greid å bygge opp kjemien med noen en gang, så bør det jo kunne lykkes en gang til. Men, det er en hel del kommunikasjon som skal til, og kanskje han ikke gidder en ny omgang før han får seg litt hvile. Mange ting å tenke på her ser du.

Lenke til kommentar

Ja, det er no go. Jeg stusser egentlig mest over at du i det hele tatt spør når du er fullt bevisst på alle bakdelene. Ikke har dere møttes og utfra profilen din virker du som en ung mann, så jeg forstår ikke helt dette stresset med å etablere et varig forhold. Deres kan møtes, forhåpentligvis ha det moro og være en erfaring rikere, og la det være med det.

Jeg synes mange av dere har gode argumenter, men dere er også veldig negativt innstillt til hele opplegget hans (TS). Man opplever ikke særlig om man ikke tør ta noen sjanser i livet.

MEN, TS spør oss om tips, og så gir dere ikke noe. Det er litt merkelig i grunn, for det er tydeligvis tips som er mest hjelpsomt for ham å få.

Nå, kan man jo sjanse litt mer forsiktig da.

OBS OBS til Trådstarter:

Du bør finne ut om hun har barn fra før, og forsøke unngå at hun får seg barn før det hele skal skje mellom dere. Det er noe som heter særkullsbarn og det er rett og slett PISS å skulle drasse på i en slik "importsak" som dette. Unnskyld bruken av import, men det er et så kort og enkelt uttrykk.

Så hvor verdifull er "varen" til at du gidder starte forundersøkelser om å "importere den" ?

Du risikerer med særkullsbarn at du aldri får "importert" hele familien hennes. Viktig, viktig, eller det kan ta år får du får det til med UD.

Nå har jeg et noe bedre forslag, men jeg er ikke 100 % sikker på om det fungerer på hvem som helst i verden. Det får andre svare på. Altså om Norge diskriminerer enkelte folk for å ta utdanning i Norge.

Poenget mitt er at dersom du har råd til å mate henne og ha henne boende hos deg en stund. Så kan du jo etablere en skoleplass for henne på en hvilken som helst utdanning som hun kan komme inn på selvfølgelig. Kanskje hun trenger noe elmementær skolegang for å komme i gang, og du kan forsøke å skaffe henne noe som passer best mulig med det.

Da har hun en midlertidig grunn for å forbli en liten stund i landet, og du får også bli bedre kjent ved å bo sammen med henne.

Endret av G
Lenke til kommentar

Vent, du har ikke engang møtt henne? Er du rusk? Du kan ikke bare bestemme deg for at du skal gifte deg med henne uten å ha møtt henne, tilbrakt mye tid sammen og BODD SAMMEN!

Hva syns vi? Hva syns du selv om at du faktisk ennå vurderer dette?

Jeg synes det er en naturlig tanke i en slik "importsak" som dette, å skulle vurdere å gifte seg. Den prosessen om å skulle finne ut om det er verdt et giftermål tar tid, og det er naturlig at den starter allerede nå. Spesiellt med tanke på når man tar til seg noen fra utlandet.

En liten kuriositet er at noen andre land har en intervjurunde som utføres av folk innen UD i de landene. Da intervjues begge to for å kartlegge om dette er ekte eller uekte opplegg. Det for å begrense "feil-import" og de kostnadene det fører med seg for landet.

Jeg tenker at TS ikke har vurdert å gifte seg på sparket før han kjenner henne bedre. Slik tolker jeg det. Det viktige å fokusere på for han er om han skal gi opp denne jenta eller å finne løsning for hvordan på en best mulig måte kan bli kjent på.

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

TS bare til å drite oppi henne, du kommer til å bli skuffet hvis du satser på henne. Husk at like barn leker som regel best. Derfor trekk deg ut nå og fallet blir mindre.

Lenke til kommentar

TS bare til å drite oppi henne, du kommer til å bli skuffet hvis du satser på henne. Husk at like barn leker som regel best. Derfor trekk deg ut nå og fallet blir mindre.

Jeg er noe enig i at like barn leker best. Men, husk hvor kravstore de norske jentene er da !

De norske jentenen har jo ofte en forventning som ofte IKKE LIGNER grisen. Man risikerer gjerne å ende opp som tøffelhelt med STORE bokstaver om man velger NORSK!

Det kan også ha noe med temperament å gjøre. Man blir gjerne mer tiltrukket av noen som både har et smllende og utadvent vesen. Mens noen av oss nordboere gjerne er litt tregere, mer innadvendte og alt som følger med av å få for lite solskinn.

Ellers vil en norsk jente stirre på deg og tenke nei, ikke nok fordeler på han der !

I en venneflokk vil de kanskje til og med le av deg sånn halvveis i skjul.

Jeg bare tenker at yngre norske jenter gjerne ikke alltid er så modne som de vil ha oss til å tro. Selv om det finnes mange unntak på modne jenter også.

En filipinsk jente vil være mer motivert og mindre kresen. Det blir omtrent som en jobbsøknad hvor man skal selge seg selv. Norske jenter tror jeg er noe for selvopptatte !!

Endret av G
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes det er en naturlig tanke i en slik "importsak" som dette, å skulle vurdere å gifte seg. Den prosessen om å skulle finne ut om det er verdt et giftermål tar tid, og det er naturlig at den starter allerede nå. Spesiellt med tanke på når man tar til seg noen fra utlandet.

En liten kuriositet er at noen andre land har en intervjurunde som utføres av folk innen UD i de landene. Da intervjues begge to for å kartlegge om dette er ekte eller uekte opplegg. Det for å begrense "feil-import" og de kostnadene det fører med seg for landet.

Jeg tenker at TS ikke har vurdert å gifte seg på sparket før han kjenner henne bedre. Slik tolker jeg det. Det viktige å fokusere på for han er om han skal gi opp denne jenta eller å finne løsning for hvordan på en best mulig måte kan bli kjent på.

Problemet (og da snakker jeg for meg selv) er ikke at han vurderer giftemål. Problemet er at han vil bestemme seg for dette før han møter henne og i det hele tatt bruker tid og penger på dette. Hadde de kunnet brukt dette året på å bli kjent – og bo sammen en stund – for å vurdere et eventuelt ekteskap, så kjør på. Så lenge den avgjørelsen tas senere. Hvis han liker jenta, så ta en tur og hils på (kanskje har man en ferieuke eller to å ta av). Ta det som en liten ferietur. Men hvis det er alt eller ingenting, på nærmest null informasjonsgrunnlag, så er det blankt nei fra meg (han spør jo, så :p).

Hvis TS myker litt opp på kravene (ikke bestemme seg så fort), så kan vi snakke butikk.

Endret av Imsvale
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Men dersom hun asiateren skulle velge TS så må det være fordi hun er interessert i pengene til TS og via han vil hun få adgang til Kongeriket Norge. Etter noen år så vil hun gå fra TS fordi hun kan stå på egne bein.

Ikke vær naiv og tro at hun velger TS pga kjærlighet, det blir litt som om de 40-50 år gamle nordmenn som henter asiatere fra drittlandet Thailand og bringer de hjem til Norge, og disse er gjerne bare 20år gammel.

Hvorfor skulle hun velge TS når hun kan velge en attraktiv fyr fra sitt eget land og kultur? Eneste grunnen er nok penger.

Lenke til kommentar

En ting til som blir mer en seksuell preferanse:

Tenk deg å bli ridd av en asiatisk kvinne. Lett som en fjær i forhold til norske deiser av noen kropper.

En asiater kan ri deg skikkelig, mens en norsk jente som ofte er noe større i kroppen vil være tung.

Man kan også spørre seg om vagina er trangere på asiatere, i og med at kroppene deres er mindre? Har aldri prøvd asiatisk jeg, så jeg vet ikke helt.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men dersom hun asiateren skulle velge TS så må det være fordi hun er interessert i pengene til TS og via han vil hun få adgang til Kongeriket Norge. Etter noen år så vil hun gå fra TS fordi hun kan stå på egne bein.

Ikke vær naiv og tro at hun velger TS pga kjærlighet, det blir litt som om de 40-50 år gamle nordmenn som henter asiatere fra drittlandet Thailand og bringer de hjem til Norge, og disse er gjerne bare 20år gammel.

Hvorfor skulle hun velge TS når hun kan velge en attraktiv fyr fra sitt eget land og kultur? Eneste grunnen er nok penger.

Jo veldig godt poeng sånn i utgangspunktet. Men trådstarter kan gjerne være en normalt attraktiv ung mann. Som gjerne kan ha stort økonomisk potensiale i og med at han kanskje blir i Norge og får en jobb i en bedrift her på berget.

Det med tiltrekning til de beste kår er ikke nødvendigvis kun noe fattigere asiatere gjør. Tenk deg når DU eventuellt velger norsk jente så kikker du gjerne på hennes potensiale innen det økonomiske selv da. Vi er nok designet slik alle som en, og forskjellen burde være svært liten på det punktet.

Kjærlighet kan blomstre allerede, kan blomstre på sikt. Se bare på foreldrestyrte ekteskap! Det går ofte godt det også. Med den lille aldersforskjellen så vil TS kanskje kun møte rasister som virkelig hater alt som er brunt. Mens andre ikke vil se så ille på saken med raseforskjeller da de har så relativt lik alder med hverandre, så kan de ikke kalle TS for en gammel gris ihvertfall.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå ser jeg det er noen misforståelser her. Jeg ønsker ikke gifte meg et år fra nå. Problemstillingen her er at hun MÅ ut av Norge om 1 år om man ikke gifter seg. Derfor er dette brakt opp er bortkastet penger og tid om det ikke er framtid for oss. Er ikke intresert i å bare ha kjæreste i et år og ha det tidspresset. Hadde hun bodd rett ved meg da hadde saken vært anderledes. Så heller nokk imot å avbryte. Er for mye

Lenke til kommentar

Dette er en problemstilling som har komt mye på forumet i det siste, noe jeg synes er merkelig..

Et giftemål trenger vell ikke å bety så mye. 10 minutter på et lite kontor og dere er gift, mer trenger man ikke legge i det? Bruk det kommende året med damen, se om det er noe der, gift deg om ting passer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...