Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Forelsket meg i utlandsk jente som må ut av Norge neste år

Anbefalte innlegg

Hei, har blitt kjent med ei søt jente som jobber som au pair i Norge. Hun har kontrakt for 2 år men har 1 år igjen. Hun bor i tilleg langt unna meg og fly er nødvendig for å møtes. Ser ut som vi passer ilag og føler hun kan være rett for meg. Vi begge er i 20 årene. Hva gjør jeg. Denne situasjonen? Har lyst å fortsette å bli kjent og møtes men blir dyrt å møtes regelmessigt og er ikke interessert i et forhold som er kortvarig. Er dette lurt? Eneste måten for henne å bli i Norge på er at vi gifte oss som jeg har skjønt men vil jo ikke haste ting. Vi har snakket noen uker men mest de siste 5 dagene.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar at hun ikke er fra EU/EØS for da er det ikke noe problem.

1. Kan DU dra til landet hennes og bli der?

2. Familiegjenforening her i Norge. Dere må gifte dere og samtidig må du verifisere at du har bolig og fast jobb.

Lenke til kommentar

Hun stoppet utdanningen halveis så den veien kan hun ikke gåmom jeg har skjønt ting rett. Det vi begge søker er et forhold som ender i ekteskap. Men. Vet jo ikke om man er klar for det om 1 års tid. Jeg har følelser for henne og vet hun har for meg. Spørsmålet blir jo også om det er verdt å bruke tid og penger på dette. Er det sjans for at et slikt forhold kan bli noe?

Lenke til kommentar

Ingen i verden kan fortelle deg på forhånd om dette vil fungere eller ikke. Sjanse er det alltids, men den vurderingen må du pent ta selv. Det eneste du kan gjøre er å bli mer kjent, så finner du ut om du vil satse videre. Så skal dere bo sammen en god stund for å finne ut enda mer. Da kommer det fram mye som ellers forblir skjult. Kan hende det kommer fram noe du ikke liker. Risikoen for at forholdet blir kortvarig, vil alltid være der, uansett. Her er det ingen garantier å få.

Er dette mer enn du er villig til å satse, ja, da var du kanskje ikke så voldsomt interessert likevel. Greit å finne ut det så tidlig som mulig. ;) Et godt forhold som varer livet ut, ekteskap eller ikke, er verdt alt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du har ikke møtt henne, og snakker allerede om giftemål? Hallo i luken.

Å møte jenta er svært viktig. Plutselig finner du ut at det er ikke så spennende eller perfekt lengre.

Grunnen til at jeg tenker giftemål er at det er den langsiktige planen og spessielt med tanke på at det er eneste måte for henne å bli i borgen. Men du har rett, skal møte henne neste mnd og det vil være avgjørende om dette fungerer. Kanskje dumt å bryte kontakt nå før vi har møttes pga jeg er redd for framtiden hehe

Lenke til kommentar

Endelige valg må du selv ta, det er ihvertfall klart.

1. Møt henne, er enig med deg og de som ytrer det.

2. Du kunne ikke ha funnet deg et enklere "bytte" ? F.eks. noen fra den veslige verden. EØS er jo ganske fint også, og det er millioner å finne om du har tid og flaks. Kanskje du har trekning mot asiatiske damer, og da finnes det jo en del asiatere både i Norge og andre europeiske og andre vestlige land.

3. Om det må være denne jenta, som interesserer deg mye. Så er det ingenting i veien med å vente, men det fordrer hyppig kontakt over lang tid, så hun ikke går og blir gravid med noen andre i mellomtiden. Men, dette kan være en løsning om din økonomi ikke tillater dyre reiser i dette steget av livet. Om du absolutt må holde på henne.

4. Du kunne ikke funnet deg et "bytte" som er noe bedre utdannet da, eller som har godt og sterkt potensiale for å få seg en grei utdannelse? Blir litt golddigger aktig da, men mange som tenker en del på slikt også når de velger partner.

Men lykke til på din vei uansett hva du foretar deg. Fint at du har ett kjennskap. Kan jo lede til noe om du holder kontakten selv om den blir per chat.

Lenke til kommentar

Har tenkt på dette og ser ut som det beste er å ikke gå videre i dette:(. Har gått rett undr en uke så er bedre å stoppe nå en senere. Blir litt mye for meg.

- hun må ut av landet om 1 år

- for å ha henne videre må jeg gifte meg med henne, så det blir tidspress

- pga jobben hennes tjener hun lite og jeg må betale reisene til og fra stedet henne bor på ( 2 ganger i mnd blir ca 3000-3500

- på det ene året vi rekker å bli kjent rekker vi å møtes kun 12-20 ganger. Det er ikke nokk til å inngå en forlovelses

- Selv om man inngår forlovelses er det ikke noen garanti for at hun får bli i landet

- snakker dårlig norsk så jobb blir hardt å få så jeg må forsørge henne etter et år og på min lønning går ikke det

Så ser ut som dette her er et no go:(. Hva syns dere ?

Lenke til kommentar

Ja, det er no go. Jeg stusser egentlig mest over at du i det hele tatt spør når du er fullt bevisst på alle bakdelene. Ikke har dere møttes og utfra profilen din virker du som en ung mann, så jeg forstår ikke helt dette stresset med å etablere et varig forhold. Deres kan møtes, forhåpentligvis ha det moro og være en erfaring rikere, og la det være med det.

Lenke til kommentar

Hva i all verden. Du har snakket med en jente noen uker på nett, ikke engang møtt henne og tenker flere år frem i tid? Du tenker aaaalt for mye, det der er ikke bra for deg.

Skader da ikke å møte henne om hun har lyst, se hvordan tonen er. Selv om du skal møte en jente trenger ikke hele livet fremover være satt i stein.

Det virker kanskje for meg som at du ikke har vært så voldsomt mye borti det motsatte kjønn fra før, da er det jo ekstra bra for deg å tilbringe litt tid med ei som er interessant uten å forplikte deg for livet.

Lenke til kommentar

Du har ikke møtt henne, og snakker allerede om giftemål? Hallo i luken.

Å møte jenta er svært viktig. Plutselig finner du ut at det er ikke så spennende eller perfekt lengre.

Kanskje han finner ut at det blir litt for spennende? Ikke alle filippinske jenter er jenter.

Lenke til kommentar

Jeg ville holdt meg unna, en ting hadde vært om dere møttes og kjemien var der med en gang og dere ble stormforelsket, men dere har jo ikke møttes engang, for å ikke snakke om at hun ikke prater norsk og alle de andre ulempene. Hvis det er unge thailand damer du er ute etter så er det jo bare å ta en ferie ned dit så tror jeg ikke det er så vansklig å finne noen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...