jacobm Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Ved tilkobling av ekstern harddisk til bærbar pc, er det noen forskjell på om man kobler seg opp med firewire eller USB2.0? Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 USB2.0 har høyest teoretisk hastighet, men etter det jeg har hørt, lavest i praksis. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 USB2.0 har høyest teoretisk hastighet, men etter det jeg har hørt, lavest i praksis. Det samme sier jeg også. Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 ... men det er lurt å kjøpe disk som støtter begge, kan være greit å ha muligheten til å koble den til andre maskiner også ('alle' har USB). Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Som de andre har sagt her...nei. Om du ikke har kjøpt en ekstern disk enda anbefaler jeg deg å ta en titt på svarene jeg gav til denne fyren: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...7595&highlight= AKIRA Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 USB2.0 har høyest teoretisk hastighet, men etter det jeg har hørt, lavest i praksis. Firewire 800 har i teorien nesten det dobbelte av USB2 da . . , men så er vel ikke firewire 800 så utbredt på bärbare enda. Ellers så stemmer det vel bra med at firewire er bedre i praksis. Firewire leder også mere ström og man har mulighet for å boote fra disken, noe som etter alt hva jeg vet ikke er mulig med USB. Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Firewire leder også mere ström og man har mulighet for å boote fra disken, noe som etter alt hva jeg vet ikke er mulig med USB. Mitt Epia-M hovedkort prøver å boote fra USB CompactFlash leser, en på jobben opplevde det samme med en nyere bærbar Dell og en USB flash-disk. Regner med den booter greit hvis det ligger os på enheten. Prøvde å installere XP på CF-kortet, men det ble tull under formateringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå