Gå til innhold

PS3 12GB eller PS3 500GB?

stevia

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe meg en PS3, men lurer på om jeg skal velge 12GB eller 500GB? Jeg får høre at jeg skal velge den med 500GB fordi spillene tar mye plass, men jeg trodde ting ble lagret på selve cd'en og ikke i den konsollen?

Jeg har ikke tenkt å lagre musikk osv på den, men har hørt jeg kan bruke den som blurerayspiller, så da vil jeg gjerne bruke den til det.

Jeg er helt nybegynner når det kommer til spill (jeg får nesten ikke til å spille supermario engang) så jeg tror det blir veldig enkle spill i begynnelsen, men kanskje jeg kan klare litt mer avansert etterhvert?

Hva tror dere? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hver gang du lagrer, lagres det på harddisken på ps3. Hver gang du laster ned et spill, musikk osv. fra PS Store lagres det på harddisken.

Alt lagres på PS3. Ingenting lagres på CD.

Takk :)

Men jeg har ikke tenkt å laste ned noe fra PS store da... Tror du jeg trenger mer enn 12GB?

Lenke til kommentar

Om du ikke kommer til å spille masse,/store spill, laste ned filmer musikk osv, så holder 120gb greit for deg. Da har du nok plass til 20-25 spill. Om du kommer til å bruke den mest til å se filmer med uansett så er det mer enn nok. Om du til slutt finner ut at du trenger større plass eller noe så er det jo bare kjøpe ny harddick og legge over ;)

Obs leste feil på størrelsen. Tror nok ville godt for 500gb, men om du bare skal se filmer og max spille 3-4 spill så holder det. Men da har du ikke mye mere å gå på! (Ikke spill GT5 isåfall, det tok meg nesten 10gb med oppdateringer osv. selv om er et veldig bra spill)

Endret av Chocolate-Monster
Lenke til kommentar

Veldig mange disk-spill krever lagring på harddisken på PS3, og det er ofte mange gigabyte per spill. Så med mindre du vil måtte slette og "reinstallere" spill ofte så ville jeg gått for en med harddisk. Eller som jeg gjorde, kjøpte en 12GB og satt inn en egen 2.5'' HDD

Om du ikke kommer til å spille masse,/store spill, laste ned filmer musikk osv, så holder 120gb greit for deg. Da har du nok plass til 20-25 spill. Om du kommer til å bruke den mest til å se filmer med uansett så er det mer enn nok. Om du til slutt finner ut at du trenger større plass eller noe så er det jo bare kjøpe ny harddick og legge over ;)

Det er snakk om 12 GB ikke 120 GB, det er den versjonen uten inkludert harddisk

Endret av Claes
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Kjøp nå ikke ps3 nå når ps4 er noen måneder unna, waste av penger. Solgte nettopp min ps3 for 2k, beste valget jeg kunne gjort.

Lenke til kommentar

Kjøp nå ikke ps3 nå når ps4 er noen måneder unna, waste av penger. Solgte nettopp min ps3 for 2k, beste valget jeg kunne gjort.

Å konkludere slik på grunn av at man synes det selv er vel dumt.

3-5 mnd spilling er vel LETT verdt ett par tusenlapper!!

MEN hadde vel heller ett etter en PS3 på ruktmarkedet istedefor, da får man fort en PS3 500 Gb for ett par lapper inkludert spill og ekstra kontroller.

Lenke til kommentar

Men når han uansett er ny PS bruker. Og han skal begynne å kjøpe spill o.l, så burde han vente til november med å kjøpe seg en PS4 istedenfor :)

Synes jeg da ;)

Jeg er kvinne :)

Men uansett: Jeg har ikke så lyst å kjøpe PS4, for den blir helt sikkert en god del dyrere, og jeg har ikke lyst å bruke så mye penger på det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...