Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Automat biler

Anbefalte innlegg

Hvilke biler har hatt ZF-kasser da? Annet enn FWD-bilene altså.

Jeg finner mange modeller på nett som er liste med ZF-kasse delenummer, jeg baserer meg kun på det som finnes på nett her, og har ikke noe greie på Mercedes spesielt, og etter å ha lest nærmere rundt omkring så har jeg ingen mulighet til å finne ut om disse originalt ble levert med ZF-kasse eller om dette er ZF-replacement hvis en original MB kasse har røket. Kan også finne at endel modeller rundt 1970 ble levert med ZF, men det er jo ikke så relevant lenger. - Finner videre at ZF leverer kasser till flere av lastebilene og bussene til MB, noe som heller ikke er så relevant, dessuten ser det ut til at de samarbeider med/bruker deler fra ZF i noen modeller og bygger egne kasser ut ifra dette, så nå har jeg egentlig kommet så langt min interesse for emnet strekker seg :)

Du ser selv at du er ute på tynn is? Du skrev over at alle eldre MB med konvensjonelle automatkasser er levert med ZF-kasser..

Jeg skrev "Alle" - jeg mente ikke absolutt alle, og jeg ser at det er en mindre andel enn jeg trodde - ingen problemer med å innrømme det - ref over. - Det forandrer likevel ikke meningen i det jeg skrev og etter all denne infoen spesielt om MB kasser begynner det å bli veldig OT :)

Endret av kjetilkl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tull og vås.

Mercedes har hatt egne automatkasser siden 1965.

Det har vært enkelte modeller som har blitt levert med noe søppel fra ZF, blant annet første generasjon Vito (en utgave hadde også motor fra VW)

Kassene som brukes i dag (på RWD og 4Matic) er 722-6 (5-trinns) og 722-9 (7-trinns)

Bruker MB fortsatt 5-trinns automatkasser altså?

Lenke til kommentar

Bruker MB fortsatt 5-trinns automatkasser altså?

De produseres fortsatt, så jeg antar de brukes på et eller annet.

Men de fleste i dag har vel 7-trinns mener jeg.

Ikke at det er så interessant egentlig, det er jo stort sett bare dieselpurker som lages om dagen.. Og de er svært uaktuelle.

Jeg får nok vente 4-5 år og så kjøpe meg en brukt sak med bensinmotor og 4Matic igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...