Gå til innhold

Pris for salg av iphone og kjøp av samsung?

Anbefalte innlegg

Hey, jeg har lyst til å selge min iphone 5 64gb før 5s kommer for å få noe for den, hvor mye vil dere da tru den vil være verdt? Kjøpte den 1 november men fikk den 10 december.

Og vil kjøpe en galaxy note 3 når den kommer om 2 måneder. Hvor mye trur dere den vil koste?

Endret av Gintoki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Note 3 kommer nok til å være en del billigere enn s4 om ting er som før. Noteen selger ikke like godt som S serien og har derfor nesten alltid kostet litt mindre enn "lillebror". Forskjellen er at note forblir på samme pris. tipper en pris på 4500-5000

Iphone 5 går for alt fra 4000++ når det er 64gb

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Er det faktisk folk som kjøper en brukt telefon for 5000kr ? Det hadde jeg ALDRI gjort å har aldri hørt om noen som kunne tenke på dette en gang. Selv ikke med 64gb versjonen.

Ser at på finn.no ligger dem alt ifra 4300 til 5500..

Selv ville jeg aldri gitt mer enn 3500\4000 for en brukt telefon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hehe, ok, da lager jeg bare en annonse om byttehandel mellom telefoner isteden med å selge den :p

sett prisen høy, gir muligheten for å prute slik at kjøper føler han gjør en god deal :)

Lenke til kommentar

Hehe, men har allerede 2 mulige kjøpere :)

En som kan komme å bytte med meg i dag, eller trumf kortet: Ei i bergen som allerede har overført oppkravs kostnadene klart til om han ene ikke ville bytte alikevel.

Så om han ene bytter i dag, så sender jeg henne pengene tilbake :p

Lenke til kommentar

kan jeg spørre hvor mye du får solgt den for?

Jeg dør innvendig om du får mer enn 5000 for den

Bedre å få penger enn å bytte inn til en annen brukt telefon?

Kan jo kjøpe deg en ny for 5000 kr

Endret av Emaldiom
  • Liker 1
Lenke til kommentar

kan jeg spørre hvor mye du får solgt den for?

Jeg dør innvendig om du får mer enn 5000 for den

Bedre å få penger enn å bytte inn til en annen brukt telefon?

Kan jo kjøpe deg en ny for 5000 kr

Jeg har den som 5000. Trur ikke noen vil kjøpe den som mer :p

Endra nettop annonsen til "iphone 5 64gb selges eller byttes mot s4".

Og seriøst, hvor får du kjøpt en splitter ny iphone 5 64gb for 5000?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Og seriøst, hvor får du kjøpt en splitter ny iphone 5 64gb for 5000?

iPhone5 64 GB koster USD 849 på US Apple Store, dvs ca 5100 med kurs på 6.00.

Lenke til kommentar

Ok? så man vil da ikke ende opp nmed toll avgiften ved bestilling derifra?

Den vil ende på ca 6 700 - 6 800 kr når man får den på døra i Norge (5100 + frakt + moms + tollbehandlingsgebyr). I tillegg er det ikke en europeisk versjon. Så du har helt rett i at man ikke får kjøpt en splitter ny iPhone 64 GB til 5 000 kr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Nå som "alle" reiser til USA på ferie er det vel ikke noe problem å få noen man kjenner til å kjøpe med seg en til deg...

Et annet alternativ er å kjøpe den i et EU-land som gir momsrefusjon ved utførsel til land utenfor EU. Dersom du kjøper den i England, koster den GBP 700, som med en kurs på 9,1 blir 6370. Momsen i England er 20 %, og etter gebyr er trukket fra har du betalt ca 5400 for den. Du ligger fortsatt under grensen på 6000 for å måtte betale moms ved innførsel. Det er også et par Apple Store i Sverige som selger ulåste iPhone, og jeg regner med at de også tilbyr salg med dokumentasjon som kvalifiserer til momsrefusjon ved utreise.

Men du må uansett reise, eller kjenne noen som gjør det, for å få en ulåst iPhone 5 64 GB til ca 5000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...