ascii Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Her er saken : Jeg har en AMD Tbird 1,2 Ghz md et Aopen hovedkort(er ikke sikker på modellen no K7 pro eller.no).Hva er mine muligheter for overklokking? Hvordan kjøling burde jeg ha?Har sett llitt på peltier,er det et bra alternativ?visst jeg overklokker? på forhånd takk -Kristian Lenke til kommentar
galdurah Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Dersom eg hadde overklokka for fyrste gong, ville ikkje eg ha begynt å tukle med peltier. Vent litt med det. Det rådet eg kan gi deg er å overklokke fsb. (I bios) den kan du øke manuelt med +1 mhz per klikk. Ta deg god tid og kjør på til maskinen blir ustabil. Då klokker du ned fsb eit par hakk og prøver igjen. Du kan jo øke vcore også (I bios trur eg på ditt hk). Då må du ofte ha ein god kjølar, sidan cpu utviklar meir varme ved høgare vcore. Kva kjølar har du forresten? mvh Ørjan Lenke til kommentar
ascii Skrevet 15. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2002 Jeg har en standard CoolerMaster. Mn min prosessor ligger på ca 27 grader når dn har stått på lenge.Kabinett tempen er ca 24.Er ikke dette litt rart? Jeg kan bare stille på fsb'en i biosen , ingenting annet.Har et Aopen AK37. Jeg vil ha en rask prosessor :smile: -mvh Kristian Lenke til kommentar
galdurah Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Synes ikkje det er rart nei... Kan være feil lesing, men det høyres ut som du har grei nok kjøling. Eg køyre fsb på 153 no, men dette systemet takler faktisk 157 fsb (133mhz orginalt) Du kan no prøve deg fram. Har du kabinettvifter. Lenke til kommentar
ascii Skrevet 16. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2002 Eg har ikkje kabinett vifte.mn har et åpent kabinett,når d lukkes , skal jeg skaffe mg kabinett vifter.Har stilt dn opp til 1,4 ghz nå.kjører stabilt i windows til nå og temparaturen har ikke steget drastisk heller.noe annet jeg kan gjøre for å få dn raskere ? Hvor kan jeg kjøpe temp målere,vifter og annet? er mixroplex d beste ? -Mvh Kristian Lenke til kommentar
galdurah Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Eg har brukt både microplex og 3dfxcool. Meget fornøydd med begge. Det hadde nok vore betre med eit par kabinettvifter ja.... eg personleg har 10 vifter i maskina mi. Ingen over 26db(a). Nei varmen stig ikkje så mykje ved berre 200 mhz. Eg steig 2 grader etter eg oppgraderte til 1.6ghz. Stå på!! :smile: Ørjan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå