Gå til innhold

Lederjobb deltid? Matbutikk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det mulig å få deltidsjobb 40/50 % i matbutikk, uten å måtte sitte i kassen. Tenker på administrative oppgaver etc.?

Studerer Øk.Ad så det hadde vært litt mer relatert enn vanlig butikkjobb.

Selv buttikksjefen pleier å sitte mye i kassen etc, hvertfall i mindre butikker.

Lenke til kommentar

Har jobbet ca et halvt år i butikk ja, selv om det begynner å bli noen år siden nå. Helt grei jobb, men kunne tenke meg å vært fall ha litt admnistrative oppgaver også. Men det er vel bare å høre med aktuelle butikker?

Og forresten krever ass.butikksjef noen utdannelse?

Lenke til kommentar

Har jobbet ca et halvt år i butikk ja, selv om det begynner å bli noen år siden nå. Helt grei jobb, men kunne tenke meg å vært fall ha litt admnistrative oppgaver også. Men det er vel bare å høre med aktuelle butikker?

Og forresten krever ass.butikksjef noen utdannelse?

Ass.butikksjef krever ikke noe utdannelse, så lenge du har litt peiling på hvordan en butikk drives og noe erfaring fra butikkarbeid har du det du trenger. Men jeg tror ikke det er noen butikker som har en ass.bs. som bare jobber 40-50%.

Enkelte butikker gir bort mye ansvar til låseansvarlige, kanskje dette er noe? Vet at dette praktiseres ulikt, noen butikker jeg har jobbet i hadde flere som var lås ansvar for bestillinger, mens i noen butikker hadde bs. og ass.bs alt av bestillinger. Låseansvarlig jobber også mye på gulv, men må selvfølgelig sitte en del i kassen også.

Lenke til kommentar

Det fins veldig mange deltidsjobber i finanssektoren som kanskje kan være mer interessante for deg som økonomistudent.

Yes, har søkt på sånne jobber uten hell. Helst fordi det har vært mye salg inni bildet, og jeg er ikke en typisk selger.

Og veldig mye av det som legges ut av slike jobber er på kveldstid. Det må da være behov for deltidsansatte om dagen også?

Endret av DJ2009
Lenke til kommentar

Nå blir dette en del utenfor det du spør om, men hvis du vil ha ledererfaring og litt fleksible arbeidstider, hva med å ta på deg et verv i en studentorganisasjon? Krever at du går for et relativt stort verv om du skal få mye ansvar, men kan være noe fint å pryde CV-en med og du får masse nyttige erfaringer.

Lenke til kommentar

Samboeren min jobbet deltid i butikk mens hun studerte. Hun fikk etter et par år ansvaret for en god del administrative oppgaver, og satt sjeldent i kassen. Det hun ikke fikk var ny arbeidstittel, hun var fremdeles "bare" butikkmedarbeider. Om hun tjente mer enn de som satt i kassen vet jeg ikke, men lønnen hennes var ikke noe særlig å skryte av i hvert fall.

Lenke til kommentar

Nå blir dette en del utenfor det du spør om, men hvis du vil ha ledererfaring og litt fleksible arbeidstider, hva med å ta på deg et verv i en studentorganisasjon? Krever at du går for et relativt stort verv om du skal få mye ansvar, men kan være noe fint å pryde CV-en med og du får masse nyttige erfaringer.

Ulempen er jo at dette er ulønnet arbeid.

Lenke til kommentar

Ulempen er jo at dette er ulønnet arbeid.

Det stemmer, men hvis han har kapasitet til å arbeide 40-50% ved siden av studier bør det gå veldig greit å kombinere et verv med en mindre deltidsjobb og studier. Det vil da gi en bi-inntekt og ledererfaring, selv om det ikke er fra samme kilde. Som sagt en del utenfor hva trådstarter opprinnelig spurte om, men det gir ledererfaring, vil ikke være preget av salg og arbeidstidene er ganske fleksible.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...