Tømmerås Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Jeg har en del lyd-CD'er som en gang har vært mp3. Nå vil jeg gjerne ha de som mp3 igjen da jeg lagrer all musikken på Nas for avspilling på Sonos og minnekort til bruk i bilen. Å rippe de på nytt blir det bare helt jævlig lyd av Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Helt riktig. Ripp de på nytt fra original-CDen, ikke fra den kvalitetsreduserte kopien. Eller ennå enklere: finn frem det mp3-rippet som allerede er gjort. Lenke til kommentar
Tømmerås Skrevet 17. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2013 Har mistet mp3-rippene for flere datamaskiner siden, og original CDene finnes heller ikke Lenke til kommentar
*F* Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 ripp til flac for identisk kvalitet som på cd-en, eller 320kbps mp3 (ev vbr) for nesten tilsvarende. Bedre kvalitet en materialet kan du selvsagt ikke få Lenke til kommentar
Tømmerås Skrevet 17. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2013 .flac er uaktuellt da bilstereoen ikke takler det, og jeg ripper til vanlig i 320kbps. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 wav da? det støtter nok det meste av bilstereo ellers vil jeg vel kanskje ikke tro 320kbps mp3 bør utgjøre den store forskjellen?, spessielt ikke i en bil hvor det er mye støy fra motor trafikk osv. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Har mistet mp3-rippene for flere datamaskiner siden, og original CDene finnes heller ikke Bitter lærepenge. Det er ikke mulig å trylle kvaliteten bedre. Lenke til kommentar
Tømmerås Skrevet 17. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2013 wav da? det støtter nok det meste av bilstereo ellers vil jeg vel kanskje ikke tro 320kbps mp3 bør utgjøre den store forskjellen?, spessielt ikke i en bil hvor det er mye støy fra motor trafikk osv. Problemet er jo at siden det en gang har vært mp3 så blir det støy og skrap ved ny ripping. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå