Meier Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Jeg sitter med noen gamle bilder. De er trolig tatt i Tyskland før krigen. Det er personer i bildene som er ukjente. Man kan også se hus i bildene. Men forteller ikke så mye. Spørsmålet da er. Finnes det noe steder man kan publisere bilder og folk kan "tyde" dem? Personene er mest sannsynlig døde nå. Men husene har en egen bygge skikk. Mulig etterkommere av disse drar kjensel på dem. Noen som vet? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Ville kontaktet aviser i tyskland og fått dem til å publisere dem. Lenke til kommentar
Meier Skrevet 17. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2013 Ville kontaktet aviser i tyskland og fått dem til å publisere dem. Ja det kunne vært en metode. Ikke at det er så mange bilder. Men de er skarpe og har noen detaljer. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Jeg sitter med noen gamle bilder. De er trolig tatt i Tyskland før krigen. Det er personer i bildene som er ukjente. Man kan også se hus i bildene. Men forteller ikke så mye. Spørsmålet da er. Finnes det noe steder man kan publisere bilder og folk kan "tyde" dem? Personene er mest sannsynlig døde nå. Men husene har en egen bygge skikk. Mulig etterkommere av disse drar kjensel på dem. Noen som vet? Du kan jo f.eks. Google bildene. Google har en funksjon hvor du kan søke ved å laste opp et bilde i søkefeltet.... (forutsetter da at du kan f.eks. avfotografere eller scanne inn bildene slik at du får laste de inn)... Lenke til kommentar
lashrasch Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Du kan jo f.eks. Google bildene. Google har en funksjon hvor du kan søke ved å laste opp et bilde i søkefeltet.... (forutsetter da at du kan f.eks. avfotografere eller scanne inn bildene slik at du får laste de inn)... Dette fungerer kun om de samme bildene også finnes på nettet. Slik jeg forstår det, er det snakk om bilder Meier har fysisk i hånda, som han eller noen før ham har tatt? Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Dette fungerer kun om de samme bildene også finnes på nettet. Nettop, så hvis noen andre på et eller annet tidspunkt har lagt ut "likt" bilde, så er det jo en ørliten sjans..... Lenke til kommentar
Meier Skrevet 18. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2013 Dette fungerer kun om de samme bildene også finnes på nettet. Slik jeg forstår det, er det snakk om bilder Meier har fysisk i hånda, som han eller noen før ham har tatt? Ja jeg antar at der er sånn det fungerer. Med disse bildene så tror jeg ikke det lar seg gjøre. Stedet bildet er tatt kan jo også være bombet sønder og sammen. Bildene har jeg her og er i mitt eie. De er tatt av et tidl fam medlem. Det er av helt vanlig sivile folk. Husene i bildet har en egen byggeskikk. Lenke til kommentar
lashrasch Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Ok, da blir det nok vanskelig å spore de via google image search. Den beste muligheten er nok å gå til tyske aviser og prøve lykken der. Lenke til kommentar
LBe Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Hva med å legge ut noen av dem her? Sporing av gamle bilder er engasjerende og spennende og det kan dukke opp mange ideer og tråder man kan nøste i hvis flere får se bildene. Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 JEg går ut fra at det i Tyskland er relativt mange såkalte "historie klubber/foreninger", tungt besatt av historieinteresserte pensjonister. En relativt lettsolgt oppgave for en slik gruppe vil jeg tro. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå