Gå til innhold

Superpris på laptop ? - Trenger svar fort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HP envy j007 15"

i7 4702mq

8gb hdd

1tb hdd

gt 750m 2 gb ddr3

full hd 15,6" skjerm

backlight tastatur

6990

4702MQ throttler bra, men er absolutt en god prosessor på 35W TDP

GT 750M er rimelig svakt, 2GB høres dessuten ut som DDR3, og da er det knapt raskere enn GT 640M.

Finner aldri noe bra til rundt 10 lapper, der det er god hardware i rimelig tynn innpakning.

Alternativet blir vel chronos?

Denne blir returnert mest sannsynlig, da når jeg presser på venstre siden av tastaturet, gynger hele greia nedover, og meget skuffet over at det ikke var gddr5. Var mest impuls. og hvis cpuen throttler mye og blir det heller dårlig

Lenke til kommentar

Vennerabatt på en elektrokjede

Tok forresten og overklokket den nå 135mhz på core og 100 mhz på memory

Ingen problemer

80 grader på gpu under intens load.

1600x900 med alt på high i dota 2 - 60fps konstant. Litt overrasket, skal teste mer i natt, bare å komme med forslag

Lenke til kommentar

Ah, takker! Hvor var det du fant den til 6990,-? Billigste jeg fant var 7977,-. Hvordan er den når det gjelder byggekvalitet, støynivå, skjermkvalitet og lignende?

Byggekvaliteten er bra på noen steder, en slags aluminium

Eneste som irriterer meg er at keyboardet gir veldig etter på venstre side, altså når jeg trykker på asd knappene så bøyes kabinettet litt under.

Jeg kommer fra en retina macbook pro til 19 lapper, så jeg er litt kravstor også. Tastaturet er meget deilig å skrive på forøvrig. Backlight er et pluss.

Skjermen er ok, ikke kjempebra innsynsvinkel, men gjør jobben. Tynn og lett for å være en casual spill pc.

Stille under vanlig bruk, blir litt bråk under spilling (selvfølgelig), syntes dog retina jeg hadde før bråket mer

Lenke til kommentar

Angående det med IPS stod ikke det i Norge ihvertfall, visste forsåvidt at det var 2gb ddr3 til prisen

Angående varme kjenner jeg meg ikke igjen, har spilt nå i en time, og tastauret er ikke engang lunket, det er selv med overklokk.

Tror uansett den går tilbake mot en g750jx, som lå på rundt 11500 med ssd.

Men fortsatt utrolig imponert over hva du kan få for 7 lapper

Lenke til kommentar

Går GPU Boost fullstendig yoyo på 750M slik som det gjør på 650M?

Tror ikke det, jeg husker på retina så fikk jeg lagspikes i dota 2 ofte, altså ikke lag, men frame drops.

Her er det smooth.

Installerte også battlefield 3 i går natt, 1920x1080 med alt på medium gav 60fps+.

1920x1080 på high, gav 40-60fps.

Sjekket også med nvidiainspector, og clocken stod på max hele tida, husker ikke helt hva den var, men med overclock var jeg på 1000-1100mhz, og så var turbo opp til 1286 eller noe slikt.

Og var en fin rett linje jeg sjekka på nvidia inspector grafen etter ferdig spilling, altså ikke throttling. Trodde de throttlet før 80 grader, fordi det var max temp, men ja, dunno.

Merkelig uansett at det viser 80 grader, fordi maskinen er ihvertfall ikke varm å ta på i det hele tatt under spilling.

Lenke til kommentar

Flere som har lagt seg på/rundt denne prisen og med samme konfig.

8GB ram, i7 4702MQ , GT750 m/ddr3 , her med 17" med hd+ oppløsning.Til 7290,- . Ikke værst.

http://www.mpx.no/k/...ku=779552#extra

For all del veldig god Pc det, men er 17" mot 15"

Full hd skjerm mot 1600x900

Og liker designet på envyen veldig godt, selvom det er veldig macbook pro opplegg, så har den også backlight tastatur

Men veldig den aceren også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...