Gå til innhold

Premier 60 capture

Anbefalte innlegg

Hvis man capture'r i Premier har man da mulightene til å endre innstillinger på oppløsningen? (Fra 720/576 - et annet format)?

Gjennom det firewire kortet jeg bruker kan man ikke gjøre noen forandringer, kan man det på andre kort?

I så tilfelle. Hvilken betydning har det for out-put formatet at jeg f.eks halverer størrelsen fra 720-576? Blir kvaliteten dårligere eller har det med kbps og valg av komprimeringsformat (divx etc.) ?

Kall meg et esel hvis dette er almennkunnskap! Ellers så takker jeg for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke vært mest borti premier enda. Men i setup så bestemmer du hvilken oppløsning og codecs du vil bruke. Tror du også kan forandre når du vil kjøre det ut til noen annet. I alle fall i mpeg.

(Fra 720/576 - et annet format)? Er det 4:3 og 16:9 du mener?

Kvaliteten på divx avhenger av hvor mye du komprimerer (kbps) og hvor mange pass du kjører.

Lenke til kommentar

Med annet format tenker jeg mer på 720x576 til f.eks 360x288, altså halvere størrelsen sånn sett. Påvirker det billedkavliteten?

Jeg vet at hvis man blåser det opp i fullscreen, så kan det virke litt kantete, men tanken var å ha bra billedkvalitet og mindre størrelse (MB) på den ferdige filen gjennom lavere oppløsning.

Håper ikke feil bruk av terminologier som format, oppløsning etc. fører til total forvirring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...