Gå til innhold

Hackintosh/Gamer

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en Macbook Pro fra før av og liker OS X, men den duger ikke til å spille så mye med. Det har også vært kjekt med en stasjonær, men vil ikke punge ut for en iMac helt enda. Har derfor bestemt meg for å prøve meg på en hackintosh. Om det skulle skjære seg med OS X legger jeg bare inn Windows på den, men jeg tror det skal gå bra.

Har gjort en del research og har kommet frem til sånn ca hardware som yter greit og er forholdsvis lett å få OS X til å fungere på. Trenger ikke det nyeste og råeste av hardware, og har bestemt meg for å ikke bruke mye over 9 000kr.

Handlelisten jeg har laget kan du se på https://prisguiden.no/liste/142302.

Er om skjermkortet er såpass mye bedre enn for eksempel GTX 760/670 at det e verdt det? Lå også lenge og snuste på i7-3770K, men kom frem til at jeg ikke trenger den.

Kan legge til at jeg har en 128GB Samsung 830 Series liggende som jeg skal bruke som systemdisk.

Setter pris på alle tanker og erfaringer om både oppsettet og prosjektet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager, skal være fikset nå.

Kan legge til at grunnen til at jeg ikke går for Haswell er at det er veldig vanskelig å få til OS X. Er vel ikke så veldig stor ytelsesforskjell på Haswell vs Ivy Bridge?

Lenke til kommentar
Beklager, skal være fikset nå. Kan legge til at grunnen til at jeg ikke går for Haswell er at det er veldig vanskelig å få til OS X. Er vel ikke så veldig stor ytelsesforskjell på Haswell vs Ivy Bridge?

Har ingen erfarninger med 770 på hack, men 600 serien fungerer out of the box.

Resten av lista ser bra ut.

Du har bare 1 ram brikke?

Du bør har to, for dual channel.

Noen har problemer med installering med mer en 4GB installert om gangen, da kan det være lurt med 2x4gb.

Jeg installerte med 16gb på Z77-DS3H og det gikk fint.

Bootpartisjon må være 1TB eller mindre med Chimera.

Anbefaler Tonymacx86 sine Multibeast og Unibeast for installasjonsverktøy.

Ivy er ikke noe spesielt tregere enn haswell, men det er litt forskjell.

Lenke til kommentar

Er vel et 2x4GB kit for rammen såvidt jeg kan se. Har lest litt på tonymacx86, og lest meg frem til at GTX 770 skal fungere out of the box. Har også funnet ut at det er noen småproblemer med USB og bluetooth på hovedkortet. Vurderer å bytte til Asrock Z77E-ITX da dette skal fungerer bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...