Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Salg av egen kropp

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Du kan godt ha en inntekt på 2 millioner i året. Du er fortsatt i bunnen for luksushora har mer penger enn deg uansett. De betaler ikke skatt vet du :)

Så med din "ideologi", at de som har mest penger er verdt mest, da må også det motsatte være at de fattige er mindreverdige og bør se ned på fordi de har ingen penger.

Så hvorfor henger du deg oppi at horer ikke skal ses ned på, men det er altså helt ok å se ned på fattige, ettersom vi må se opp til de rike?

Redusert respekt får de fordi tankegangen og holdningen din er negativ om horer. Horer har eksistert helt siden antikken og dette er noe du får lære å leve med i samfunnet.

Jo jeg kan faktisk gjøre noe med det, jeg har planlagt i mange år å flytte til De forente arabiske emirater, og der er det neppe synlige horer i gatene som du kan se på Strandgaten om kvelden i Bergen. De er så stygge de negerhorene i Bergen, avdanka utpulte småfeite telefonhorer. (Telefonhorer fordi noen av de alltid snakker i telefonen, mens de jakter på horekunder).

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så du kan ikke ta det for gitt at du ikke trenger andres respekt, for du vet aldri hvem du treffer på, og deres innflytelse.

Hehe - å du tror de respekterer deg? Slike ovenfor-ned holdninger bør ingen respektere. Dermed har du jo selv fjernet en god del av kundegrunnlag - meg inkludert.

Betviler de ville skiftet sin jobb over til deg og dine likesinnede. Fra adm dir, til å jobbe for en man ikke respekterer .... nehhh, det er å synke virkelig til bunns

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Hehe - å du tror de respekterer deg? Slike ovenfor-ned holdninger bør ingen respektere. Dermed har du jo selv fjernet en god del av kundegrunnlag - meg inkludert.

Betviler de ville skiftet sin jobb over til deg og dine likesinnede. Fra adm dir, til å jobbe for en man ikke respekterer .... nehhh, det er å synke virkelig til bunns

Jeg har ikke sagt at de skal respektere meg, men jeg kan si deg en ting: Du får AUTOMATISK AVSLAG hos meg dersom du ikke har min respekt. Dermed utestenges du fra et eksklusivt jobbtilbud dersom jeg hadde vært en arbeidsgiver for et ordentlig firma.

Men det er helt ok for meg om en kvinne vil være et utpult sexleketøy som er avdanka. Men jeg vil aldri inngå et ekteskap med en slik kvinne, og barna skal slippe å måtte bekymre seg for at mamma egentlig er horemamma.

KarpeSkrotum, vil du ha giftet deg med en hore som har pult 10.000 menn? Dette forholdet vil naturligvis være preget av at når dere er ute så treffer dere på eks-klienter til horekona.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Du kommer til å drive virksomheten din dårlig, Tricell, hvis du er villig til å gi avkall på kompetanse og erfaring som du har behov for fordi arbeidssøkeren også har seksuelle erfaringer.

Helt enig, sett i global sammenheng er all menneskehandelen som oppstår på grunn av at mange kjøper sex det virkelige problemet.

Hadde det foregått i ordnede former ser jeg ikke helt problemet med det, dog skulle man hatt en aldersgrense høyere enn 18 år.

Hvilken aldersgrense ser du for deg? Og hvorfor?

Når man er ung/uerfaren er det vanskelig å se for seg konsekvensene av det man gjør. Det er bare sånn det er siden hjernen er under utvikling. Det er jo kjekt med penger og tildels bekreftelsen dette gir på attraktivitet, men samtidig så har fortiden en tendens til å innhente en senere og man setter seg selv i seksuelle relasjoner for penger. Bindingene som enkelte av klientene kan få kan bli svært plagsomme, og jeg vet om personer som har måttet flytte og reetablere seg på hemmelig addresse p.g.a dette. Det er også personer med voldelige og sadistiske trekk som kan gjøre det til en traumatisk opplevelse som kan merke en person for livet. Det er langt fra bare uskyldig moro for å tjene noen penger. Selvrespekten og selvbildet har også en tendens til å bli påvirket over tid.

Ser jo poenget til alle de liberale svarene du har fått, og er tidels enig, men det ville ikke vært etisk riktig å ikke gå ut med det jeg sier når jeg sitter på denne kunnskapen.

Men det gjelder jo også mange andre, lovlige yrker og fritidssysler. Synes du at det er grunn god nok til å forby salg eller kjøp av sex?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Du kommer til å drive virksomheten din dårlig, Tricell, hvis du er villig til å gi avkall på kompetanse og erfaring som du har behov for fordi arbeidssøkeren også har seksuelle erfaringer.

Jeg må prioritere hva selskapet står for, og dets verdier og retningslinjer. Da må en styre unna uskikkelige folk. Dessuten så kan jeg nevne at jobbsøkere har blitt uaktuelle pga ytringer og meninger. Også at ansatte har blitt avsatt pga ytringer og meninger. Dette er fordi selskapet vil distansere seg fra slike folk ettersom de folkene strider imot hva selskapet står for, og dets verdier og retningslinjer.

http://www.vg.no/nyh...?artid=10103559

Da denne mannen ble fjernet så mistet de "kompetanse og erfaring", men kommer Statoil til å gå dårlig pga det? Neppe, for det finnes alltid noen andre.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
KarpeSkrotum, vil du ha giftet deg med en hore som har pult 10.000 menn? Dette forholdet vil naturligvis være preget av at når dere er ute så treffer dere på eks-klienter til horekona.

Hva er forskjellen på å være sammen med ei som har hatt seg en god del før hun møter meg, og akkurat det samme, men at denne da direkte har tatt penger for sexen?

10k menn? - Jeg tror du må forstå at de fleste norske damer på inne-markedet, bygger seg opp en kundemasse som er ganske stabil. Det fins damer som ikke selger sex, som har seg med flere menn enn endel prostituerte også.

Ville du giftet deg med en slik dame?

Men for å svare konkret på spørsmål - Ja, jeg kunne giftet meg med ei som har hatt seg med 100k menn også jeg. Hvorfor skulle jeg ikke gjort det hvis jeg hadde blitt glad i ei?

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg må prioritere hva selskapet står for, og dets verdier og retningslinjer. Da må en styre unna uskikkelige folk. Dessuten så kan jeg nevne at jobbsøkere har blitt uaktuelle pga ytringer og meninger. Også at ansatte har blitt avsatt pga ytringer og meninger. Dette er fordi selskapet vil distansere seg fra slike folk ettersom de folkene strider imot hva selskapet står for, og dets verdier og retningslinjer.

Personlige meninger utenfor jobben har arbeidsgiver ingenting med. Dette er ren diskriminering, hemmer ytringsfrihet og jeg lurer på om ikke det er direkte ulovlig å både sparke eller avslå en jobbsøknad med begrunnelsen at ens personlige meninger ikke stemmer overrens med for eksempel bedriftens offentlige profil. Hadde forøvrig vært interessant om noe av jussfolket på forumet kunne si noe om dette.

Forøvrig er 10,000 horekunder helt fjernt, selv om det skulle være for å understreke et poeng. Det tilsvarer en ny partner hver dag i over 27 år. Av det jeg har lest av erfaringer til etnisk norske prostituerte som eksempelvis holder på ved siden av studier eller annen jobb så virker normen å være at de kanskje møter en kunde 1-3 ganger i uken, hvor mange er returnerende eller faste kunder.

Det er vanskelig å ta slike holdninger mot prostitusjon seriøst når det brukes fantasitall "for å få frem et poeng" og påstanden i seg selv ikke har noen rot i virkeligheten.

Endret av Occi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

grunnen til at sex salg er forbudt er at kvinnen ville ha tjent mye mer enn mannen og dagens typiske kvinneyrker ville ha forfalt... kirkens ekteskap ville nok også fått en kraftig nedtur

Dette er kanskje den mest absurde konklusjonen jeg har sett når det gjelder debatten rundt prostitusjon. At det er ulovlig er rett og slett for å forhindre prostitusjon fordi det fører med seg utnyttelse av mennesker (trafficking).

Dessuten er det ikke ulovlig å selge sex, men kjøpe det. Se Spørsmål og Svar fra Prosenteret, en institusjon for informasjon rundt prostitusjon og hjelp for prostituerte.

Lenke til kommentar
At det er ulovlig er rett og slett for å forhindre prostitusjon fordi det fører med seg utnyttelse av mennesker (trafficking).

Politikerne liksom hevder det ja, men det er kun et forsøk på å få det vekk fra gata - stikke hodet i sanden politikk. Det flere hevdet før loven har jo skjedd, mer vold og utnyttelse etter at loven kom. Kanskje de bør lytte til de prostituerte og de som virkelig kan det de snakker om - PRO senteret, før de lager lover - da hadde loven aldri kommet. Den forhindrer jo absolutt ikke trafficking, så den er bortkastet. (deres opprinnelige intensjon om å få det bort fra gate har feilet også med det, så ...)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Politikerne liksom hevder det ja, men det er kun et forsøk på å få det vekk fra gata - stikke hodet i sanden politikk. Det flere hevdet før loven har jo skjedd, mer vold og utnyttelse etter at loven kom. Kanskje de bør lytte til de prostituerte og de som virkelig kan det de snakker om - PRO senteret, før de lager lover - da hadde loven aldri kommet. Den forhindrer jo absolutt ikke trafficking, så den er bortkastet. (deres opprinnelige intensjon om å få det bort fra gate har feilet også med det, så ...)

Implisitt ment at når jeg sier "for å [..]" snakker jeg om begrunnelsen, ikke nødvendigvis om den fungerer eller ei. Ønsker egentlig ikke å ta den diskusjonen, men kan nevne at jeg ikke syns dagens løsning er særlig optimal.

Lenke til kommentar

Vi burde rett og slett ha direkte demokrati og stemme over sex lovene. Indirekte demokrati er bare tull for befolkning har ingen makt over lov forslag og nye lover. Staten kan rett og slett gjøre som de vil. Indirekte demokrati er rett og slett ikke folkestyre. Det er diktatur styre hvor vi velger en ny diktator ved hvert valg som går.

Direkte demokrati er folkestyre. Indirekte demokrati er diktator styre hvor folket velger ny diktator ved nytt valg.

Endret av eXalpha
Lenke til kommentar

Er det greit å selge sin egen kropp? Mener du moralske og etiske regler skal ha noe å si? Burde prostituerte og deres kunder bli straffet for det?

Om du vil tatovere deg i panna så er det ditt valg. Vil du pirce hele tryne ditt så er det ditt valg. Vil du operere noe du vil forandre på så er det ditt valg.

Vil du tjene penger på å selge kroppen din så er det ditt valg.

Ingen skal stå hevet over deg å si hva du kan og ikke kan med din egen kropp.

Ang spørsmålet om moralske og etiske regler så er dette fjas som er blitt formet av religiøse tullinger over tiden som vil ha makt og kontroll. Og som til syvende å sist har endt opp som lover rundt i verden.

Dem som tilbyr det og dem som kjøper det burde ikke bli straffet så lenge det er frivillig. Nå er det dessverre slik at det er alt for mange som blir presset til dette yrket. Og det er en helt annen diskusjon.

Din kropp skal ingen kunne fortelle deg hva du kan og ikke kan gjøre med, så får dem som vil gjøre det gjøre det diskret så lenge disse latterlige lovene er der.

Lenke til kommentar

Om du vil tatovere deg i panna så er det ditt valg. Vil du pirce hele tryne ditt så er det ditt valg. Vil du operere noe du vil forandre på så er det ditt valg.

Vil du tjene penger på å selge kroppen din så er det ditt valg.

Ingen skal stå hevet over deg å si hva du kan og ikke kan med din egen kropp.

Ang spørsmålet om moralske og etiske regler så er dette fjas som er blitt formet av religiøse tullinger over tiden som vil ha makt og kontroll. Og som til syvende å sist har endt opp som lover rundt i verden.

Dem som tilbyr det og dem som kjøper det burde ikke bli straffet så lenge det er frivillig. Nå er det dessverre slik at det er alt for mange som blir presset til dette yrket. Og det er en helt annen diskusjon.

Din kropp skal ingen kunne fortelle deg hva du kan og ikke kan gjøre med, så får dem som vil gjøre det gjøre det diskret så lenge disse latterlige lovene er der.

Folk har full valgfrihet, men det er alltid billigere å lære av andre sine feilgrep enn sine egne.

Det er mange skjebner innenfor kirkens dører, men betyr det at alle er tullinger ?

There is no such thing as right and wrong, there is only fun and boring.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyh...?artid=10103559

Da denne mannen ble fjernet så mistet de "kompetanse og erfaring", men kommer Statoil til å gå dårlig pga det? Neppe, for det finnes alltid noen andre.

Når vi sier "selskapet ditt", snakker vi om et fiktivt selskap?

Et selskap kan selvfølgelig stå for enkelte verdier, eller rettere sagt ta et standpunkt når enkelte ansatte havner i søkelyset. Når det gjelder akkurat denne saken, er Statoil et veletablert selskap og det er langt lettere for det å ta avstand fra nettmobbing, som de aller fleste er enige i, enn det er for et mindre selskap å ta standpunkt i vanskelige emner som prostitusjon. Statoil er et selskap med en stor etterspørsel etter ingeniører, så selv om det riktignok ikke vil gå dårlig med Statoil i overskuelig fremtid, vil det gå dårligere hvis det for eksempel lot være å ansette ingeniører som har hatt et visst antall sexpartnere, er imot sexkjøpsloven, eller liknende. Virksomheter med mindre omsetning må trå langt mer forsiktig for å overleve.

Kan du utdype ?

Unge og uerfarne mennesker kan aldri forutsette alle konsekvenser. Det gjelder også når man har sex uten å ta betalt for det, når man kjører bil eller styrer den personlige økonomien sin dårlig, for eksempel. Og det finnes alltid en risiko for å få ubehagelige relasjoner så lenge man har kontakt med andre mennesker, for eksempel på internett eller i en jobb som bilforhandler. Selvrespekt og selvbilde kan bli påvirket av alt du gjør og opplever, både positivt og negativt. Det er ingen grunn til å anta at en prostituert nødvendigvis vil få dårligere selvrespekt eller selvbilde på grunn av jobben sin. Men hvis det var tilfelle, er det likevel statens oppgave å umyndiggjøre dem og beskytte dem mot sin vilje? Hvis prostusjon skal være ulovlig av noen av grunnene du nevner, så må også en hel del andre jobber og aktiviteter kriminaliseres. Muligens vil det bare fungere å sperre alle mennesker inne for å beskytte dem mot seg selv og sine egne valg.

Dette er kanskje den mest absurde konklusjonen jeg har sett når det gjelder debatten rundt prostitusjon. At det er ulovlig er rett og slett for å forhindre prostitusjon fordi det fører med seg utnyttelse av mennesker (trafficking).

Det er den vikarierende argumentasjonen. I grunn handler det om moral og pietisme.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...