Gå til innhold

Norsk innvandringspolitikk

Anbefalte innlegg

Her i Norge har det seg at AP arbeider for et inkluderende samfunn. Det er ingen tvil om at det flerkulturelle samfunnet i Norge skaper utfordringer

Hva synes dere om dette? Er norsk innvandring- og integreringspolitikk litt for liberal? Er det nok immigrasjon for dere eller er dere for multikulturelle Norge?

Burde vi kutte ned på asylsøkere som tar med seg sin familie for å flykte fra sult, krig, politisk eller religiøs forfølgelse? Synes dere innvandring truer norsk kultur, eller er det helt ålreit at vi blir avkortet versjon av USA foreksempel?

Ja, jeg syntes det at vi tar imot for mange som er på flukt og sånt, er ikke det at jeg mener dem heller skal bli drept men bare det at vi heller kan hjelpe dem der nede enn å både ta inn mange og itillegg hjelpe dem. Det sløsing av penger fra min side, syntes det også er alt for mange av dem nå og rett å slett er ikke bra for oss. Norge er blitt helt innvandert, fra min side har dem bare kommet hit og fått og tatt penger nærmest og ikke gjort en dritt tilbake, noen av dem får så mye av staten at dem er rikere enn en normal nordmann tillog med og da går grensen fra min side. (min mening)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen av dem får så mye av staten at dem er rikere enn en normal nordmann tillog med og da går grensen fra min side. (min mening)

Du drar med grov kam theobvious. Jeg skjønner poenget ditt, men du bør ikke generalisere på en sånn måte. Før du angriper og kaller meg SV-er, må jeg påpeke at mitt politiske ståsted er lengre til høyreskalaen, enn noen av de norske partiene tør å være.

I Norge hersker solidaritet, og selv om jeg med dette utsagnet sikkert kommer til å få mye pes, så slenger jeg det ut.

Vi er sosialdemokrater hele gjengen. SV, AP, FrP OG Høyre. Det mest "høyreekstreme" partiet i Norge er kanskje KrF, men kun på grunn av deres konservative meninger. (Les, syn på homofili, abort etc)

Grunnen til at jeg kaller oss sosialdemokrater kommer av følgene erfaringer/påstander

Du knekker hånda i fylla og forventer at du skal bli tatt vare på

Du blir oppsagt og forventer at staten skal gi deg penger, atføring, omskolering og ny jobb

Du steiler med tanken på å fjerne all sosial stønad knyttet til barn, selv om du tjener godt

Du mener vi har krav til utdanning

Jeg kan fortsette, men dere skjønner sikkert essensen i det jeg skal fram til.

I et skikkelig høyrepolitisk land, må du betale forsikring for å ha slike goder. Men hva gjør du den dagen forsikringsselskapet finner ut at bruddet var i fylla? Eller kanskje har det gått konkurs?

Skal Norge stramme inn på innvandringspolitikken?

Ja. Det må komme klare retningslinjer med krav til kulturelle omstillinger, aksept for norske normer og lover. Det bør også tilbys utdanning og opplæring til de som ønsker et framtidig liv i Norge. Og bedre oppfølging av de som faktisk allerede er kommet inn hit.

Husk også at en nordmann som har høyskoleutdanning, ikke er "lønnsom" for staten før han er over 40 år gammel. Sagt at han har hatt studier rett etter hverandre, uten friår etc.

Jeg er ikke for et multikulturelt samfunn. Noe av det verste jeg vet, er å gå inn på NAV. Noe jeg faktisk må gjøre en gang i blandt. På grunn av at jeg er sjømann. (Mønstringspapirer etc). Jeg blir forbanna når jeg ser svenske servitører, kebabsjapper, ikke etnisk norske sjåfører, også blir jeg forvirret når jeg ser mennesker i sikkerhetskontrollen (på jobb), med burka!

Men det som provoserer mest, er nordmenn som "sitter og mener", uten å gjøre noe med det. Gjerne er de arbeidsledig eller uføre.

Få gjort noe med nordmenn først, få ned arbeidsledigheten, SÅ kan vi begynne å prate om innvandring!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du drar med grov kam theobvious. Jeg skjønner poenget ditt, men du bør ikke generalisere på en sånn måte. Før du angriper og kaller meg SV-er, må jeg påpeke at mitt politiske ståsted er lengre til høyreskalaen, enn noen av de norske partiene tør å være.

I Norge hersker solidaritet, og selv om jeg med dette utsagnet sikkert kommer til å få mye pes, så slenger jeg det ut.

Vi er sosialdemokrater hele gjengen. SV, AP, FrP OG Høyre. Det mest "høyreekstreme" partiet i Norge er kanskje KrF, men kun på grunn av deres konservative meninger. (Les, syn på homofili, abort etc)

Grunnen til at jeg kaller oss sosialdemokrater kommer av følgene erfaringer/påstander

Du blir oppsagt og forventer at staten skal gi deg penger, atføring, omskolering og ny jobb

Du steiler med tanken på å fjerne all sosial stønad knyttet til barn, selv om du tjener godt

I et skikkelig høyrepolitisk land, må du betale forsikring for å ha slike goder. Men hva gjør du den dagen forsikringsselskapet finner ut at bruddet var i fylla? Eller kanskje har det gått konkurs?

Ja. Det må komme klare retningslinjer med krav til kulturelle omstillinger, aksept for norske normer og lover. Det bør også tilbys utdanning og opplæring til de som ønsker et framtidig liv i Norge. Og bedre oppfølging av de som faktisk allerede er kommet inn hit.

Husk også at en nordmann som har høyskoleutdanning, ikke er "lønnsom" for staten før han er over 40 år gammel. Sagt at han har hatt studier rett etter hverandre, uten friår etc.

Jeg er ikke for et multikulturelt samfunn. Noe av det verste jeg vet, er å gå inn på NAV. Noe jeg faktisk må gjøre en gang i blandt. På grunn av at jeg er sjømann. (Mønstringspapirer etc). Jeg blir forbanna når jeg ser svenske servitører, kebabsjapper, ikke etnisk norske sjåfører, også blir jeg forvirret når jeg ser mennesker i sikkerhetskontrollen (på jobb), med burka!

Men det som provoserer mest, er nordmenn som "sitter og mener", uten å gjøre noe med det. Gjerne er de arbeidsledig eller uføre.

Få gjort noe med nordmenn først, få ned arbeidsledigheten, SÅ kan vi begynne å prate om innvandring!

Nesten halve norge lever jo på sosial-hjelp, Det er ikke alle innvandrer gruppene som er rikere enn vanlige nordmenn. For å si det sånn så er pakistanere, svensker, polakker, iranere , irakere og tamilere bedre integrert enn andre grupper, men det er flere faktorer som spiller inn der.

Det er nok en kombinasjon av innvandring og late nordmenn som har gjort at vi har lav arbedsledighet. uten de innvandrerne som jobber vill det blitt en skrekk scenario, halve norge motok sosial-hjelp på en eller annen måte.

Vi har en arbeidsledighet på under 3% , men 1,3 millioner nordmenn lever altså fast på trygd! 1 av 5 nordmenn! helt sykt!!

Enig i at vi må få disse folka i arbeid disse telles ikke som arbeidsledige med disse menneskene ville tallet vært betydlig høyere!

kilde: http://www.tv2.no/ny...gd-2834196.html

http://www.dn.no/for...icle2483535.ece

http://www.ssb.no/a/publikasjoner/pdf/rapp_200922/rapp_200922.pdf

Endret av ronaldinho97
Lenke til kommentar

Hvis du leser innlegget mitt nøye, ikke bare skummer gjennom det, så vil du oppdage at jeg ikke argumenterer for å stenge grensene, men innstramming og endring av innvandringspolitikken.

Lenke til kommentar

Vi trenger flere i arbeid, for å kunne opprettholde den norske velferdsstaten. Vi trenger flere innvandrere som kommer raskt i arbeid. I tillegg til å få flere som er ufør tilbake til arbeidslivet.

Uansett politisk ståsted så er vel alle enige om det.

Uenigheten er vel om hvem som skal få innpass til landet, og hvilke virkemidler en skal bruke for å få flest mulig i arbeid.

Der er nordmenn og innvandrere som ønsker å arbeide, men som ikke får innpass av ulike grunner.

Det kan være enkle grep som kan hjelpe dem inn i det gode selskap.

Kortere sykehus-kø, arbeidstrening, etter utdanning/ kursing, kvotering osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi trenger flere i arbeid, for å kunne opprettholde den norske velferdsstaten. Vi trenger flere innvandrere som kommer raskt i arbeid. I tillegg til å få flere som er ufør tilbake til arbeidslivet.

Uansett politisk ståsted så er vel alle enige om det.

Uenigheten er vel om hvem som skal få innpass til landet, og hvilke virkemidler en skal bruke for å få flest mulig i arbeid.

Der er nordmenn og innvandrere som ønsker å arbeide, men som ikke får innpass av ulike grunner.

Det kan være enkle grep som kan hjelpe dem inn i det gode selskap.

Kortere sykehus-kø, arbeidstrening, etter utdanning/ kursing, kvotering osv.

Jeg er faktisk uenig i at vi trenger flere innvandrere. Jeg er uenig i at vi trenger flere mennesker i Norge. Reformer kan skje på andre plan. Det å sikte mot befolkningsvekst for å holde hjulene i gang er det mest korttenkte konseptet man kan forestille seg.

Det er ingen her som har lyst til å bo i et land som India eller Nederland. En bedre plan er å få Nordmenn ut i arbeid, og sikte mot stabil, bærekraftig nullvekst i befolkning.

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk uenig i at vi trenger flere innvandrere. Jeg er uenig i at vi trenger flere mennesker i Norge. Reformer kan skje på andre plan. Det å sikte mot befolkningsvekst for å holde hjulene i gang er det mest korttenkte konseptet man kan forestille seg.

Det er ingen her som har lyst til å bo i et land som India eller Nederland. En bedre plan er å få Nordmenn ut i arbeid, og sikte mot stabil, bærekraftig nullvekst i befolkning.

Du vet at Norge har en av verdens aller laveste arbeidsledighetsrate? Jeg vil påstå at å "få nordmenn ut i arbeid" er et ugyldig argument, da man realistisk sett ikke vil kunne få ned arbeidsledigheten ned med mer enn noen få promille uansett hvor mye man prøver. Men man bør selvfølgelig arbeide med å få ned ledigheten i enkelte grupper og sørge for at velferdssystemet ikke blir utnyttet slik at flere blir "uføre"/arbeidsledige.
Lenke til kommentar

Du vet at Norge har en av verdens aller laveste arbeidsledighetsrate? Jeg vil påstå at å "få nordmenn ut i arbeid" er et ugyldig argument, da man realistisk sett ikke vil kunne få ned arbeidsledigheten ned med mer enn noen få promille uansett hvor mye man prøver. Men man bør selvfølgelig arbeide med å få ned ledigheten i enkelte grupper og sørge for at velferdssystemet ikke blir utnyttet slik at flere blir "uføre"/arbeidsledige.

Som profeten sa over, så regner vi ikke uføre som arbeidsledige. Det er veldig mange som er trygdet, som muligens faktisk trenger et spark bak. Sikkert ikke en sympatisk ting å si, men den faktisk andelen mennesker som ikke er i jobb, men som evner å gjøre en jobb, skulle jeg likt å se tall på. Noen få promille ser ut som et underestimat dersom man bruker en annen definisjon på arbeidsledighet.

Mitt poeng, som alltid, er uansett at befolkningsvekst er et onde, og massiv import av mennesker som får svært høye barnekull i to-tre generasjoner er en veldig, veldig dårlig idé.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Lav arbeidsledighet. Men i stedet setter vi store folkemengder på trygd. Kunstig lav arbeidsledighet tar seg pent ut på statistikken. Plasser så mange som mulig i offentlig administrasjon og på trygd, så kan vi storkose oss med arbeidsledighetsstatistikken.

Som ufrivilllig trygdet så ser jeg at på tross av mye god og relevant kompetanse, men manglende høyskole og eller universitet, så nytter det ikke å konkurrere på lik linje med "de andre". Lysten er her, men det er ingen steder hvor 52 år gamle arbeidsfolk har "verdi" nok. Men det later til at systemet synes det er helt greit. Når man snakker med disse saksbehandlerne og legger fakta på bordet, så roer de seg helt ned, og man får høre: jaja, du vet jo at forventet inntekt på ditt hode er snart i "balanse" med utgiftene ved å "tilrettelegge" - så vi håper at du enten dør fortere enn svint, og hvis ikke det går, så håper vi at du holder deg der du er og holder helt kjeft.

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...