Den åttende profet Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 jjkoggan sier bare at det er individet som teller, ikke den geografiske opprinnelsen til individet. Dessuten startet det med at Glimti ville nekte alle ikke-vestlige innpass i Norge. Den geografiske opprinnelsen er en EKSTREMT viktig faktor for å forutsi om et individ kommer til å bidra som innvandrer i Norge, eller bli en klamp om foten. Østasiater har ofte brukbar eller god utdanning og er ivrige etter å jobbe hardt eller ta mer utdanning. Jeg kan dessverre ikke si det samme om alle geografiske tilhørigheter. Det er unødvendig å gå i detalj. Hvis det stemte at det bare er individene som teller, ville alle innvandrergruppene vært omtrent like godt integret og bidratt like mye som gruppe, men ulikt individuelt. Slik vet vi at virkeligheten ikke er. Deaktiver strutsemodus nå! Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 (endret) Det er ingenting jeg er uenig med deg i her, men jeg bryr meg ikke om de er her som leger, dassvaskere eller rappere. Det er der forskjellen ligger. Endret 25. juli 2013 av Lime Canes Lenke til kommentar
eXalpha Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Det er ikke nok jobber til alle uansett. Det skapes ikke nok jobber i vekst med befolkningsvekst. Alle sitter hos Nav og gjør ingenting. Norge burde rett og slett slutte å ta inn befolkning fra utlandet. Norge er allerede overbefolket. Vi kan ikke akseptere mer utlendinger enn det er jobb til å dekke. Lenke til kommentar
ronaldinho97 Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 (endret) Den geografiske opprinnelsen er en EKSTREMT viktig faktor for å forutsi om et individ kommer til å bidra som innvandrer i Norge, eller bli en klamp om foten. Østasiater har ofte brukbar eller god utdanning og er ivrige etter å jobbe hardt eller ta mer utdanning. Jeg kan dessverre ikke si det samme om alle geografiske tilhørigheter. Det er unødvendig å gå i detalj. Hvis det stemte at det bare er individene som teller, ville alle innvandrergruppene vært omtrent like godt integret og bidratt like mye som gruppe, men ulikt individuelt. Slik vet vi at virkeligheten ikke er. Deaktiver strutsemodus nå! Når man kommer som asylsøker til Norge kommer man fordi landet man kommer fra ikke er godt nok. Da vil det være vansklig uansett- eks. somalere er mindre inntegrert pågrunn av hjemlandets situasjon. Endret 25. juli 2013 av ronaldinho97 Lenke til kommentar
ronaldinho97 Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Det er ikke nok jobber til alle uansett. Det skapes ikke nok jobber i vekst med befolkningsvekst. Alle sitter hos Nav og gjør ingenting. Norge burde rett og slett slutte å ta inn befolkning fra utlandet. Norge er allerede overbefolket. Vi kan ikke akseptere mer utlendinger enn det er jobb til å dekke. Det er en av faktorene til at vi MÅ norge mangler veldig mange ingeniører eks. Lenke til kommentar
eXalpha Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 (endret) Det er en av faktorene til at vi MÅ norge mangler veldig mange ingeniører eks. Norge mangler ikke ingeniører. Ingeniørene velger å starte sin egen bedrift eller jobbe i et annet yrke fordi de ikke lenger har lyst til å jobbe for rike mennesker og gjøre dem enda rikere. Norge mangler ingenting av arbeidskraft. Vi mangler ikke helsepersonell, vi mangler ingenting. Det er bare fordi mange mennesker velger å jobbe med et annet yrke enn det de er utdannet til. Mange tar læreutdanning, men velger å jobbe med noe annet. Folk tar advokat utdanninger, men fant plutselig at de ville jobbe med noe annet. Leger utdanner seg og plutselig har de ikke lenger lyst til å jobbe som leger. http://www.studentto...rtikkelid=11911 Vi mangler rett og slett ikke kvalifisert personell i Norge. Vi har faktisk altfor mange utdannede mennesker som ikke vil jobbe med den jobben de er utdannet til. Når det gjelder utlendinger så er det ikke noe problem for dem. De får gratis penger av Nav framfor å jobbe. De kan også voldta norske kvinner uten hard straff og konsekvenser. http://www.vg.no/nyh...?artid=10112433 Endret 25. juli 2013 av eXalpha Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 For hver innvandrer som kommer til Norge, må nordmenn ut med flere skattepenger for å holde samfunnet trygt, ved å ansette flere politifolk og for å bygge flere fengsler og NAV kontorer. Allikevel øker kriminaliteten. Lenke til kommentar
eXalpha Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 For hver innvandrer som kommer til Norge, må nordmenn ut med flere skattepenger for å holde samfunnet trygt, ved å ansette flere politifolk og for å bygge flere fengsler og NAV kontorer. Allikevel øker kriminaliteten. Staten er mer interessert i å øke skatten og kriminaliteten i Norge enn å forebygge det. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Far-jeg-ikke-jobb-snart_-ma-jeg-legge-karrieren-pa-hylla-7157765.html#.UfG0QW17CM0 Mer politifolk i gatene kommer aldri til å skje. Politiet sitter heller på kontoret og skriver papirer fremfor å bekjempe kriminalitet. Den norske staten mener at de kun trenger 9000 politi betjenter til en befolkning på 6 millioner mennesker. Lenke til kommentar
ronaldinho97 Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Norge mangler ikke ingeniører. Ingeniørene velger å starte sin egen bedrift eller jobbe i et annet yrke fordi de ikke lenger har lyst til å jobbe for rike mennesker og gjøre dem enda rikere. Norge mangler ingenting av arbeidskraft. Vi mangler ikke helsepersonell, vi mangler ingenting. Det er bare fordi mange mennesker velger å jobbe med et annet yrke enn det de er utdannet til. Mange tar læreutdanning, men velger å jobbe med noe annet. Folk tar advokat utdanninger, men fant plutselig at de ville jobbe med noe annet. Leger utdanner seg og plutselig har de ikke lenger lyst til å jobbe som leger. http://www.studentto...rtikkelid=11911 Vi mangler rett og slett ikke kvalifisert personell i Norge. Vi har faktisk altfor mange utdannede mennesker som ikke vil jobbe med den jobben de er utdannet til. Når det gjelder utlendinger så er det ikke noe problem for dem. De får gratis penger av Nav framfor å jobbe. De kan også voldta norske kvinner uten hard straff og konsekvenser. http://www.vg.no/nyh...?artid=10112433 uansett hva du sier har EU/EØS borgere rett til å søke jobb i Norge, man kan velge å avslå eller ansette helt opptil arbeidgiver. Det å påstå at innvandre KUN lever på nav og sosialhjelp er rett og slett feil. 1 Lenke til kommentar
Anvilycus Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 (endret) uansett hva du sier har EU/EØS borgere rett til å søke jobb i Norge, man kan velge å avslå eller ansette helt opptil arbeidgiver. Det å påstå at innvandre KUN lever på nav og sosialhjelp er rett og slett feil. Jeg snakker ikke om de som søker jobb, men de som har oppholds tillatelse i Norge. Eu/Eøs kan søke så mange jobber de vil. De vil aldri få norsk lønn uansett. De fleste tjener bare 50-100 kroner i timen slik at de rike arbeidsgiverne kan bli enda rikere. Nordmenn er spesielt glade i polske, pakistanske og arbeidere fra fattige land. Man skal heller ikke benekte at en stor del av de som er registrert hos Nav faktisk er utlendinger. De fleste som søker jobb i Norge bosetter seg heller ikke i Norge. Problemet er ikke de som søker jobb i Norge. Problemet er de nye borgerne som ikke kan intergreres som igjen fører til skilt klassesamfunn og sosiale forhold. Samtidig som at staten bygger flere sosial boliger enn det de kan integrere. Staten Norge aksepterer altfor mange utlendinger og bygger altfor mange sosiale boliger og bruker heller ingen ressurser til å intregrere de nye borgerne. Nei de skal ikke fokusere på å integrere. De fokuserer på å bygge flere moskeer slik at de nye borgene aldri kan bli intergrert. Endret 26. juli 2013 av Anvilycus Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Den geografiske opprinnelsen er en EKSTREMT viktig faktor for å forutsi om et individ kommer til å bidra som innvandrer i Norge, eller bli en klamp om foten. Østasiater har ofte brukbar eller god utdanning og er ivrige etter å jobbe hardt eller ta mer utdanning. Jeg kan dessverre ikke si det samme om alle geografiske tilhørigheter. Det er unødvendig å gå i detalj. Hvis det stemte at det bare er individene som teller, ville alle innvandrergruppene vært omtrent like godt integret og bidratt like mye som gruppe, men ulikt individuelt. Slik vet vi at virkeligheten ikke er. Deaktiver strutsemodus nå! Det er individet som teller. Hadde staten like stor krav for alle innvandrere ville det bli lite forskjell mellom innvandrer grupper. Hvis man krevde for eksempel at alle innvandrere må ha en PhD, ville nesten alle bli ganske like i sin integrering Flertall Muslime amerikaner er velintegrert og ttrives i USA, bedre enn mange meksikanere. Hvorfor? Fordi ikke alle muslime får oppholdstillatelse , det er individuelle muslime som teller mer enn deres etnisk opprinnelse Integreringspolitikk spiller en stor rolle også Lenke til kommentar
Fasces Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 (endret) https://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE&feature=player_embedded Man kan tømme ut en liten andel av fattige lands populasjoner inn i rikere land, som koster dette landet dyrt, mens befolkningen fortsetter å øke langt over bæreevne for migrasjon. Norsk innvandringspolitikk burde blitt ekstremt restriktiv, da det eneste det tjener er å drite på vårt eget samfunn i det lange løp. Det bør bemerkes at han her prater om Amerikas innvandring, som tiltrekker seg de mer energiske og kvalifiserte, noe som IKKE er sant for Skandinaviske land. Vi fyller sakte men sikkert opp alt tilgjengelig areal, som bakterier i en flaske. Endret 26. juli 2013 av Fasces Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Roy Beck presenterer en gigantisk stråmann. Det er ingen i USA eller andre steder som påstår at innvandringen kan løse verdens fattigdom. Selvsagt kan den ikke det. Geir 1 Lenke til kommentar
Fasces Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Roy Beck presenterer en gigantisk stråmann. Det er ingen i USA eller andre steder som påstår at innvandringen kan løse verdens fattigdom. Selvsagt kan den ikke det. Geir I tillegg illustrerer han hvordan ingen parter tjener på migrasjonen, som var det viktigste budskapet jeg tok med meg. Ikke bare gjør det ingenting for å løse problemet, men samfunnene taper på det, jevnt over. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Det må jeg se den på nytt i sin helhet for å kommentere. Sist gang den ble postet var et par år siden. Geir Lenke til kommentar
Anvilycus Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 (endret) På tide at våre politikerne tar naturfag timen på nytt. Bære evne også kjent som jobb og boliger holder ikke mål til økning av befolkning. Vi tar inn 9000 mennesker hvert år og det skapes ca 600 jobber per år. Det er jo ikke noe rart at vi har så mange arbeidsledige mennesker i Norge. Endret 26. juli 2013 av Anvilycus Lenke til kommentar
Den åttende profet Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Det er individet som teller. Hadde staten like stor krav for alle innvandrere ville det bli lite forskjell mellom innvandrer grupper. Hvis man krevde for eksempel at alle innvandrere må ha en PhD, ville nesten alle bli ganske like i sin integrering Flertall Muslime amerikaner er velintegrert og ttrives i USA, bedre enn mange meksikanere. Hvorfor? Fordi ikke alle muslime får oppholdstillatelse , det er individuelle muslime som teller mer enn deres etnisk opprinnelse Integreringspolitikk spiller en stor rolle også Geografisk opphav gir en meget god pekepinn på egenskapene til individene. Et individ fra Somalia i Norge har mye større sannsynlighet for å være arbeidsledig enn et individ fra Øst-Asia. Dette er fordi individene i gruppen har så mange fellestrekk. Er du med nå? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 (endret) Og det fellestrekket er at innvandrerne fra Øst-Asia som gruppe kommer som arbeidsinnvandrere og kommer seg i jobb, mens innvandrerne fra Somalia som gruppe kommer som ufaglærte flyktninger. Selvsagt har de er svakere utgangspunkt, og møter flere fordommer. Men allikevel finnes det individer fra Somalia som kommer seg i jobb og gjør det helt utmerket. Og somaliere i USA har en langt høyere arbeidsdeltagelse enn de norske. Hvorfor har ikke disse de samme "egenskapene" når de deler geografisk opphav og de antatte fellestrekkene? Geir Endret 26. juli 2013 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Fasces Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Og det fellestrekket er at innvandrerne fra Øst-Asia som gruppe kommer som arbeidsinnvandrere og kommer seg i jobb, mens innvandrerne fra Somalia som gruppe kommer som ufaglærte flyktninger. Selvsagt har de er svakere utgangspunkt, og møter flere fordommer. Men allikevel finnes det individer fra Somalia som kommer seg i jobb og gjør det helt utmerket. Og somaliere i USA har en langt høyere arbeidsdeltagelse enn de norske. Hvorfor har ikke disse de samme "egenskapene" når de deler geografisk opphav og de antatte fellestrekkene? Geir For det første så tror jeg at den massive innvandringen fra Somalia til noen av de nordlige statene i USA ikke er uproblematisk, når Shariamentaliteten kommer til syne. Ellers kan det tenkes at: 1. Gruppen som ankommer USA har større grad av "driv" grunnet en eller annen form for utvelgelse 2. Det handler om å jobbe eller lide, her får du ikke en feit sjekk for å gjøre ingenting Kulturen som kommer fra Somalia, som jeg ser det, har ingen gode kvaliteter. Å sette noen få enkeltindivid på en trone og paradere det foran publikum som en sosialdemokratisk hellig gral gjør ikke opp for de store talls tale. Selvsagt vil det komme noen få individ som har masse gode egenskaper (som det er sårt behov for i Somalia). Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 For det første så tror jeg at den massive innvandringen fra Somalia til noen av de nordlige statene i USA ikke er uproblematisk, når Shariamentaliteten kommer til syne. Tror eller vet? Kulturen som kommer fra Somalia, som jeg ser det, har ingen gode kvaliteter. Ikke så mage i mine øyne heller. Jeg er ateist, og ikke kulturrelativist. Men jeg vil ikke stenge grensene for mennesker for å stoppe kulturell innflytelse. Å sette noen få enkeltindivid på en trone og paradere det foran publikum som en sosialdemokratisk hellig gral gjør ikke opp for de store talls tale. Da er det godt at jeg ikke er sosialdemokrat. Geir 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå