Gå til innhold

Norsk innvandringspolitikk


Anbefalte innlegg

Her i Norge har det seg at AP arbeider for et inkluderende samfunn. Det er ingen tvil om at det flerkulturelle samfunnet i Norge skaper utfordringer

Hva synes dere om dette? Er norsk innvandring- og integreringspolitikk litt for liberal? Er det nok immigrasjon for dere eller er dere for multikulturelle Norge?

 

Burde vi kutte ned på asylsøkere som tar med seg sin familie for å flykte fra sult, krig, politisk eller religiøs forfølgelse? Synes dere innvandring truer norsk kultur, eller er det helt ålreit at vi blir avkortet versjon av USA foreksempel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener personlig vi bør ta inn færre innvandrere og integrere dem bedre i samfunnet.

Sånn det er nå tar vi inn for mange og de blir dårlig integrert, så det ender med lukkede innvandrermiljø, noe ingen tjener mye på.

 

Dette.

 

Det værste med norsk asylpolitikk idag er at vi tar imot mennesker som har gått igjennom dypt traumatiserende ting i krig, også stuer vi de bare inn på ett asylmottak der de sitter og råtner. Folk som har opplevd grusomme ting trenger profesjonell hjelp, og de trenger å komme seg ut i samfunnet og i jobb.

 

Sittende i asylmottak uten hjelp så blir de tikkende bomber.

Endret av Dragavon
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Her i Norge har det seg at AP arbeider for et inkluderende samfunn.

 

Sorry, jeg er 52 år gammel, og som jeg har opplevd dette så har "ALLE" vært med på dette. Er det om å gjøre å henge alle problemer på ett spesielt parti, eller tolker jeg for mye?

Lenke til kommentar

Jeg syns folk bør slutte å bry seg om kultur(du er ikke kulturen din, du kommer heller ikke til å finne deg selv her), jeg syns folk bør slutte å bry seg om "genetisk renhet", jeg syns folk bør slutte å bry seg om at vi bruker penger på innvandrere. Når det kommer til materialistisk velferd så er dere verdens heldigste, så bare hold kjeft med mindre dere har tenkt til å bruke energien deres på å hjelpe noen.

Endret av Fantasy check
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her i Norge har det seg at AP arbeider for et inkluderende samfunn. Det er ingen tvil om at det flerkulturelle samfunnet i Norge skaper utfordringer

Det er direkte feil at AP, som er partiet som har innført nesten alle begrensinger på innvandring som Norge har, er ett innvandringsvennlig parti.

 

Hva synes dere om dette? Er norsk innvandring- og integreringspolitikk litt for liberal? Er det nok immigrasjon for dere eller er dere for multikulturelle Norge?
1. Norges innvandringspolitikk er langt fra liberal, den smaker mer av Fascisme enn av noe annet. Fri ferdsel hevdes å være en menneskerett, og den retten bryter AP fullstendig med.

2. Begrepet kultur er så ullent at det er fullstendig meningsløst. Vi har omtrent 5 millioner "kulturer" i Norge.

 

Burde vi kutte ned på asylsøkere som tar med seg sin familie for å flykte fra sult, krig, politisk eller religiøs forfølgelse? Synes dere innvandring truer norsk kultur, eller er det helt ålreit at vi blir avkortet versjon av USA foreksempel?

USA er vel per idag mer restriktiv og voldelig i sin behandling av utlendinger enn Norge.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Her i Norge har det seg at AP arbeider for et inkluderende samfunn. Det er ingen tvil om at det flerkulturelle samfunnet i Norge skaper utfordringer

Hva synes dere om dette?

Det er helt greit for meg.

Et inkluderende samfunn er bedre enn et ekskluderende samfunn, for å si det på den måten.

Flerkultur er bedre enn monokultur...

 

Er norsk innvandring- og integreringspolitikk litt for liberal?

Nei. Den er i dag veldig streng. Den er skåret inn til beinet, og på ingen måte liberal.

I det hele tatt har vi en streng innvandringspolitikk her i landet. Litt for streng. Om du finner kjærligheten i utlandet, la oss si USA, og du ønsker å ta med deg kjæresten din hjem til Norge, og flytte sammen, så kan du få vanskeligheter med dette. Så strengt er det her...

 

Er det nok immigrasjon for dere eller er dere for multikulturelle Norge?

Det er utenfor mitt interesseområde. De som er helt opphengt i dette, kjeder livet av meg...

De som tror de er tøffe osv... De er et gjesp.

 

Det viktigste når det gjelder dette feltet, som alle andre feilt, er at man har en fornuftsbasert politikk. Det handler da ikke om å være strengest mulig eller motsatt, men at man har en bærekraftig politikk som sørger for gode og trygge liv, osv. Man skal ikke føre en politikk som er basert på fremmedfrykt og følelser, men en som gjør flest mulig liv så bra som mulig, og som økonomien tåler.

 

Burde vi kutte ned på asylsøkere som tar med seg sin familie for å flykte fra sult, krig, politisk eller religiøs forfølgelse?

Det kommer helt an på. Kutte bare for å kutte: Nei. Kutte dersom det er nødvendig for å sikre en god integrering og sånt, er greit. Men dersom det ikke er noe behov for å kutte, og man redder flere og gjør flere liv bedre ved det motsatte så er vel det, det beste...

 

Synes dere innvandring truer norsk kultur, eller er det helt ålreit at vi blir avkortet versjon av USA foreksempel?

Nei. Innvandring truer ikke Norsk kultur.

Norsk kultur er ikke så svak at vi trenger å engste oss for sånt.

Avkortet versjon av USA?

Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er slett ikke sikker på om Arbeiderpartiet er det mest "inkluderende" partiet vi har. Tvert om, Ap og de fleste andre partier vil at folk skal passe i den sosialdemokratiske malen og har ikke mye plass til det som er anderledes.

 

Ja, det flerkulturelle samfunnet har sine utfordrende sider. Men det er ikke flerkulturen som skaper utfordringen, det er menneskenes møte med flerkulturen som gjør det. Det er deg og meg og Ali og alle de andre representantene for ulike kulturer som skaper den gjennom sin væremåte. Hvis jeg ikke har noe problem med at jenta i Meny-butikken bruker hijab, så er det heller ikke noe "flerkulturellt" problem at hun gjør det. (Det kan fortsatt være et problem av andre årsaker.)

 

Og nå er ikke utfordringer noe negativt. Tvert om, vi vokser på utfordringer, både som individer og som samfunn.

 

For meg er det ikke noe bestemt antallstak for hvor mye innvandring vi kan ha. Men jeg er for et liberalt og humanistisk samfunn, og rask innvandring kan svekke den utviklingen, både fordi de kommer mange konservative eller endog reaksjonære innvandrere, dels fordi reaksjonære krefter i den etnisk norske befolkningen bruker dette til å vokse på.

 

Jeg er så abslutt for det multikulturelle samfunn. Men jeg er ikke kulturrelativist, ikke all kultur er like positiv i mine øyne.

 

Nei, vi bør ikke kutte ned på asylinnvandringen. Derimot bør vi være mye mer aktive for å få disse i arbeid og sosialt integrert. Legg ned langtidsmottakene og få dem ut i samfunnet og i jobb så fort som mulig. Om norsk kultur er truet, avhenger av hva vi legger i begrepet. Personlig er jeg enig med Dragavon, vi byttet den mot pizza og cola og jeans og pop-musikk for lenge siden. Det vi har igjen i enkelte miljøer er det jeg skulle ønske vi kvittet oss med, religion og smalsyn.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Her i Norge har det seg at AP arbeider for et inkluderende samfunn. Det er ingen tvil om at det flerkulturelle samfunnet i Norge skaper utfordringer

Hva synes dere om dette? Er norsk innvandring- og integreringspolitikk litt for liberal? Er det nok immigrasjon for dere eller er dere for multikulturelle Norge?

 

Burde vi kutte ned på asylsøkere som tar med seg sin familie for å flykte fra sult, krig, politisk eller religiøs forfølgelse? Synes dere innvandring truer norsk kultur, eller er det helt ålreit at vi blir avkortet versjon av USA foreksempel?

 

Norge må først og fremst forholde seg til internasjonale konvensjoner og avtaler. Innvandringsstopp har vi allerede fra før siden 70-tallet.

Lenke til kommentar
Personlig er jeg enig med Dragavon, vi byttet den mot pizza og cola og jeans og pop-musikk for lenge siden. Det vi har igjen i enkelte miljøer er det jeg skulle ønske vi kvittet oss med, religion og smalsyn.

 

Geir :)

 

Da er det jo litt feil at mens vi prøver å kvitte oss med sær gammeldags kultur importerer vi horder av muslimer som gjør alt de kan for å opprettholde islamsk kultur her i Norge. En kultur som består stort sett i religion og smalsyn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Da er det jo litt feil at mens vi prøver å kvitte oss med sær gammeldags kultur importerer vi horder av muslimer som gjør alt de kan for å opprettholde islamsk kultur her i Norge. En kultur som består stort sett i religion og smalsyn.

 

Kan du fortelle meg hvor det er vårt syn er så mye "bredere"? Og forøvrig kjøper jeg på ingen måte din sannhet om resten, men du bestiller ditt eget bilde av disse fæle folka, og som regel leverer underbevisstheten det bildet som behager eller er i tråd med generell vrangforestilling

Lenke til kommentar

Dette.

 

Det værste med norsk asylpolitikk idag er at vi tar imot mennesker som har gått igjennom dypt traumatiserende ting i krig, også stuer vi de bare inn på ett asylmottak der de sitter og råtner. Folk som har opplevd grusomme ting trenger profesjonell hjelp, og de trenger å komme seg ut i samfunnet og i jobb.

 

Sittende i asylmottak uten hjelp så blir de tikkende bomber.

Enig, la oss slippe alle som sitter på asylmottak, og de som skal på mottak ut i norge, uten pass, uten og vite hvem de er og hva de er.

Det ville gjort saken mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...