Gå til innhold

Hva er viktigst av minne eller prosessor-kraft for å få en rask telefon?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt S3'en over 1 år nå og må si jeg er litt skuffet. Den lagger altfor mye. Spesielt når jeg skal se på bilder, tar det 3-4 sekunder for den å skanne gjennom bildene før jeg får sett på dem.

Men generelt, det tar 2-4 sekunder å komme tilbake til Home når jeg klikker Home-knappen fra en applikasjon.

Kjører siste fw. Kjørte en stund på andre kernels og fw, men jeg resatte den til normal etterhvert.

Har funnet ut at jo mindre APPs jeg har installert, jo raskere er den. For øyeblikket er 749 Mb av minnet i bruk og det er ledig 83 Mb. CleanMaster stopper endel av disse og frigjør minne.

Jeg har avinstallert alle Apps jeg ikke bruker...

Er det telefoner ute som har mer enn 1 Gb minne?

Vil det hjelpe å flytte halvparten av Apps til eksternt minnekort? (Trodde det da går enda saktere..)

Før noen svarer og sier jeg må sende den på reparasjon, se på din egen minnebruk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du mange videoer/bilder? har du mange må du ta det som en selvfølge at det tar litt tid å laste siden det er en god del data.

at det tar 2-4 sekunder å komme til home er veeeldig enkelt å fikse,

Dobbel klikk på home slik at du kommer inn i s-voice-meny-settings-open via the home key, fjern den huken.

note 2 har 2 Gb ram og jeg sliter ikke med lagg.

Tror nok ikke du tjener mye på å flytte apps til minnekort, men ikke bruk Cleanmaster eller akslutt apper. hver gang du gjør dette må mobilen starte programmet helt fra bunn. Android ordner dette selv, du kan faktisk spare strøm på å la programmene kjøre.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Har du mange videoer/bilder? har du mange må du ta det som en selvfølge at det tar litt tid å laste siden det er en god del data.

at det tar 2-4 sekunder å komme til home er veeeldig enkelt å fikse,

Dobbel klikk på home slik at du kommer inn i s-voice-meny-settings-open via the home key, fjern den huken.

note 2 har 2 Gb ram og jeg sliter ikke med lagg.

Tror nok ikke du tjener mye på å flytte apps til minnekort, men ikke bruk Cleanmaster eller akslutt apper. hver gang du gjør dette må mobilen starte programmet helt fra bunn. Android ordner dette selv, du kan faktisk spare strøm på å la programmene kjøre.

ok, det går kanskje litt raskere med Home nå, takk. Men tror nok jeg trenger en telefon med 2 Gb RAM.

Lenke til kommentar

Jeg har 4G versjonen av S3 med 2 GB minne, og er ikke plaget med at den lagger. Akkurat nå bruker den 1,2 GB av minnet. Merket absolutt en forskjell da jeg byttet fra den vanlige S3 versjonen jeg hadde før. På den var minnet fullt stort sett hele tiden. Synes 2 GB minne er et minimum i dag.

Lenke til kommentar

En telefonen vil ikke være rask kun pga minne eller prosessorkraft, er en av tingene dårlig så vil en ting påvirke en annen. At ting ligger og opptar minne skal heller ikke spille noen stor rolle ... Android vil automatisk frigjøre minne når telefonen trenger det. Er som regel kombinajsoner av ting som gjør telefonen treg, alt fra lange meldingslister, til haugevis med bildevideo, masse apper, osv ... En dårlig kodet app kan også ha stor påvirknig på hvordan telefonen oppfører seg. Ta backup og kjør en full fabrikknullstilling av telefonen, er den treg og hakkete rett etter det burde den inn til service.

Lenke til kommentar

ja, nettopp. Jeg gjorde en reset til fabrikkinnstillinger for et par måneder siden. Siden det har jeg lagt inn en del apps og har 300 bilder på det eksterne minnekortet. Tror det er liten vits å gjøre en ny reset og alt arbeidet det er å legge inn apps igjen. Det er nok minnet som er problemet her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...