rangergoal Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 (endret) Hei strøk oppkjøring i dag..... Og lurer på noe. Jeg ble strøket for 2 ting dårlig fartstilpassing og at jeg kom litt til midten inne på en landevei som var litt trang. Jeg skjønner helt at jeg fikk en feil på at jeg fikk plassert bilen litt innover mot midten da jeg kjørte på landeveien. Siden det var stiplet hvit strek på siden av veien. (Veien smalere enn 5 meter) Dette kunne bli litt farlig. Men fartstilpassingen hadde jeg helt feil eller ? Landeveien var en 80 sone starten var bare masse svinger så han syntes jeg hadde en veldig god fart. Men etterhvert kom vi til litt mere rette strekninger. Jeg er helt enig med han at jeg kunne bare gasset til 80 (hadde jeg gjort det hadde jeg hatt lappen nå skjønner ikke hvorfor jeg ikke gjorde det). Men iallfall så var det 80 men jeg valgte i stedet å kjøre rundt 50-60km. Men er dette en feil siden det var ikke noen biler i det hele tatt da jeg kjørte. Jeg tittet alltid i speilene LANGT bak for å se om det kom noen bak meg. Men det gjorde det aldri. Så er dette en feil ? Jeg prøvde å forklare dette til sensor siden jeg visste det var en 80 Sone. Sa det til han når jeg kjørte også. Men når vi kom tilbake så hadde han allerede stemplet meg Ikke Bestått..... Tusen takk for alle svar. Endret 17. juli 2013 av rangergoal Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Du skal kjøre så tett opp mot fartsgrensa som mulig for å vise at du behersker farta. Oversiktige rettstrekker med 80 fartsgrense betyr at du skal ligge i 80. Gjør det neste gang, så skal du se du får lappen. Lenke til kommentar
-Bård Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Post gjerne her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1524393 Landeveien var en 80 sone starten var bare masse svinger så han syntes jeg hadde en veldig god fart. Men etterhvert kom vi til litt mere rette strekninger. Jeg er helt enig med han at jeg kunne bare gasset til 80 (hadde jeg gjort det hadde jeg hatt lappen nå skjønner ikke hvorfor jeg ikke gjorde det). Kan jeg spørre om en ting? På landeveien der det var masse svinger og uoversiktlige strekker, hvor fort kjørte du ca da uten at han synes det var for sakte? Lenke til kommentar
rangergoal Skrevet 17. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2013 Post gjerne her http://www.diskusjon...owtopic=1524393 Kan jeg spørre om en ting? På landeveien der det var masse svinger og uoversiktlige strekker, hvor fort kjørte du ca da uten at han synes det var for sakte? Det var ikke noe mer enn en 30-40 km/t. Jeg kjørte rundt 50-60 på andre veien. Kanskje litt lite ? men siden jeg spurte læreren min før oppkjøringa at jeg burde bare kjøre sånn fordi. Det gir mindre forbruk koster bensin når du gasser på . Men jeg vet ikke helt selv. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 (endret) 30km/t under fartsgrensen er lite ja, skjønner godt at han tok det med. Edit: og Det med bensin du skriver er bare tull, bruker mindre bensin hvis du kommer deg fort opp i 80 enn å slure i 50 som en 90åring Endret 17. juli 2013 av Korporal Kranium 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Jeg er ikke sikker på om dette er gjeldende praksis, men det var noen andre som skrev at hvis man kjører overdrevet sakte på oppkjøring, kan sensor mistenke at man ikke viser sitt "sanne jeg". I tillegg kan det virke som om du spekulerer i å bruke lang tid så du får så lite utfordringer som mulig, og unngår ting du ikke mestrer. En nybakt sjåfør skal mestre å holde 80 på utrafikkert, strak landevei. Om du ikke holder grensen, skal grunnen være god. Lenke til kommentar
rangergoal Skrevet 17. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2013 (endret) Jeg er ikke sikker på om dette er gjeldende praksis, men det var noen andre som skrev at hvis man kjører overdrevet sakte på oppkjøring, kan sensor mistenke at man ikke viser sitt "sanne jeg". I tillegg kan det virke som om du spekulerer i å bruke lang tid så du får så lite utfordringer som mulig, og unngår ting du ikke mestrer. En nybakt sjåfør skal mestre å holde 80 på utrafikkert, strak landevei. Om du ikke holder grensen, skal grunnen være god. Ja skjønner det kjørte på E18 osv men broren min kjørte akkurat på samme måten. og han fikk lappen sensoren sa at han kjørte fryktelig treigt en del steder 30km under. men sensor sa at det var greitt siden han ikke hindret trafikken... Men jaja løpet er jo kjørt uansett får bare gasse på neste måned Heldigvis har jeg pakkepris så trenger bare å betale gebyret Endret 17. juli 2013 av rangergoal Lenke til kommentar
HighGoat Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Kan godt skjønne han strøk deg på å ligge i 50-60 km/t på landevei hvor det ikke var særlig svingete. Folk som ligger i altfor lav fart iforhold til forholdene skaper farlige forbikjøringer å er et iriterende moment for alle som kjører normalt i trafikken. Hvis du kjører Stavanger->Oslo igjenom Kristiansand så fatter du hva jeg mener. Folk ligger i 60-70(på nåla) bare for det kommer en liten sving og skaper store køer og folk blir iriterte og tar store sjangser for å komme seg forbi deg. 2 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Det er riktig at en ikke skal være til hinder for trafikken, men farlige forbikjøringen kan bare skyldes på de som eventuelt utfører dem. Om en blir så irritert at en potensielt setter liv i fare, kun for å utføre forbikjøringen raskest mulig, burde en absolutt ikke hatt lappen. Ellers er jeg helt enig i at en ikke skal ligge så lang under fartsgrensen uten grunn... Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Hva ville du gjort om det kom en bil bak deg? Lagt deg inn til siden og sluppet den forbi, eller gasset på til 80? Lenke til kommentar
Everket Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 (endret) Jeg er ikke sikker på om dette er gjeldende praksis, men det var noen andre som skrev at hvis man kjører overdrevet sakte på oppkjøring, kan sensor mistenke at man ikke viser sitt "sanne jeg". I tillegg kan det virke som om du spekulerer i å bruke lang tid så du får så lite utfordringer som mulig, og unngår ting du ikke mestrer. En nybakt sjåfør skal mestre å holde 80 på utrafikkert, strak landevei. Om du ikke holder grensen, skal grunnen være god. Men det blir jo igjen ren spekulering fra sensoren sin side, og bør overhode ikke telle. Jeg synes det virker helt søkt å stryke fordi man velger å kjøre 60 i stedet for 80 når det ikke finnes snurten av trafikk. Men jeg er ingen lærer eller kan reglene 100%, men ved første øyekast og sunn fornuft virker det latterlig viss man kan stryke på sånt. Endret 4. august 2013 av Everket Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Frem til første punktum kanskje, men hvis du med vilje avkorter lengden på oppkjøringen er det all grunn til mistanke. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Men det blir jo igjen ren spekulering fra sensoren sin side, og bør overhode ikke telle. Jeg synes det virker helt søkt å stryke fordi man velger å kjøre 60 i stedet for 80 når det ikke finnes snurten av trafikk. Men jeg er ingen lærer eller kan reglene 100%, men ved første øyekast og sunn fornuft virker det latterlig viss man kan stryke på sånt. Om føreren ikke viser at han/hun klarer å beherske fartsgrensen når forholdene tillater det, så er ikke føreren klar for førerkort. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Jeg synes det virker helt søkt å stryke fordi man velger å kjøre 60 i stedet for 80 når det ikke finnes snurten av trafikk. Når det er 0 trafikk, så skal det være lettere å ligge opp mot grensen. Hvis man ikke behersker grensen når det er 0 trafikk, så tyder det på at personen absolutt ikke bør ha førerkort. I hvert fall ikke jeg som vil ha en person på veien som må kjøre over evne for å klare å holde seg til grensen pga trafikk - denne er ikke trygg nok for førerkort ennå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå