hopp1a Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Så denne i serien "Strike Back", mulig det bare er noe som skal se tøft ut, men finnes det noe liknende? http://i.imgur.com/JbAAAxp.jpg Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Om det finnes små walkietalkier? Det gjør det sikkert ... men skal de være brukbare og såpass små er de nok også svindyre og selges ikke hvor som helst. Hva er målet / bruksområdet her? Lenke til kommentar
hopp1a Skrevet 23. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2013 Bruksområdet vil hovedsaklig være airsoft. Så må tåle en trøkk, om den skulle falle i bakken feks. Da jeg har merket at vanlige øreplugger tåler veldig lite, og lett ryker, har jeg lyst på noe som støtter bluetooth handfree. Ser ikke ut som walkie talkier har utviklet seg stort over årene, hadde egentlig ventet å finne android-walkie talkier og sånt nå. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 koster nok flere 5sifrede laken, men overrasker meg ikke om det finnes. Icom'ene som forsvaret bruker for eksempel er ganske store, de koster vel over 3000,- Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Når størrelsen skal ned eller kvaliteten opp, så må prisen opp Det har skjedd _mye_ med samband/radioer de siste årene, men dette er ikke ting man ser på radioene som selge på Elkjøp/Clas Ohlson/Biltema. Et annet problem man ofte vil møte på er at gode, dyre kvalitetsradioer ofte krever en eller annen form for konsesjon eller tillatelse for å brukes. Det er frister å anbefale en rimelig Icom jaktradio her, men både jakt og sikringskanalene krever konsesjon, og de krever også at bruken er i samsvar med gitt kategori. Airsoft går nok hverken under jakt eller sikring. For å begynne helt konkret, hva er budsjettet ditt, og hva bruker de andre på laget ditt av radioer? Lenke til kommentar
hopp1a Skrevet 23. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2013 Har sett flere med noe liknende dette: http://images.wisegeek.com/kevlar-reinforced-military-helmet.jpg Men selve walkie talkien er jeg usikker på. Trenger kanskje ikke noe veldig dyrt noe. Er egentlig interessert i noe som ikke kan avlyttes også, har tidligere på ett sted med mange som brukte walkie talkier, merket at det var vanskelig å finne en kanal som ikke ble brukt av noen. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Skal du ha avlyttingssikkert så må du enten velge digitalt samband(og da må _alle_ som prater sammen ha radioer som støtter samme system) eller så må man ha analoge radioer med krypteringsbrikke i. Man snakker her fort om pris på 10.000 pr radio. Pluss pluss. I Norge kan man bruke frekvensene 27MHz, 444MHz og 446MHz fritt. De bedre radioene eg kjenner til på disse er Zodiac Freetalk Pro. Solide, små og gode radioer. Koster vel ca 1800 kr stk. Disse fungerer med alle andre radioer som også støtter 444MHz og 446MHz, med unntak av noen få produsenter/modeller som har lydkomprimering som ikke fungerer med andre. Dette gjelder for eks Zodiac PMR400. Headsettet du linket til på bildet er ett Peltor Comtac headsett med hjelmfeste. Disse ligger fort på 5000-6000 kr, pluss overgang som passer i radioen din. Igjen, budsjett? Lenke til kommentar
hopp1a Skrevet 23. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2013 Har lyst til å holde meg under 1500kr. Kan kanskje kjøpe plastikk-greiene til clasohlson, og se hvordan de funker. Kanskje er det bedre enn det ser ut som. Om 2.5/3,5 handfree er universelle, kan jeg evt bare kjøpe en del handfree'er på dx.com så kan jeg bytte ut etterhvert som de går istykker (blir vel veldig lett brudd på kabel). Hadde jeg hatt A2DP bluetooth handfree kunne mobil+skype funket, men har bare en uten det, og skype er ikke noe jeg vil bruke etter NSA-avsløringene. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Det finnes strengt tatt ingen "standard" når det gjelder pluggene, men det er mye likt mellom de forskjellige produsentene. Noen har høytaler på 3.5 pluggen og mic på 2.5, og andre motsatt. Noen har PTT(for å prate) som fungerer ved å jorde høytaleren, andre trenger en viss motstand på mic inngangen. Og så videre. På toppen av det hele kommer så dynamisk og elektret mic. Men strengt tatt tipper eg at du kan konsentrere deg om elektret. Lenke til kommentar
hopp1a Skrevet 23. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2013 Hørtes ut som mitt beste alternativ er å ta greia på clasohlson om jeg skal ha noe. Tingene de "proffe" bruker koster visst mer enn jeg har lyst til å bruke. Kommer ikke til å bruke den nok til at det er verdt det. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 De "proffe"? Om du tenker på andre airsoft spillere så tipper eg at radioen Dofty linket til vil være mer enn god nok og sannsynligvis på linje med eller over det de fleste andre bruker i den aktiviteten. Og når radioen i tillegg støtter blåtann så åpner det seg mange muligheter i forhold til headsett som passer bruken også Lenke til kommentar
hopp1a Skrevet 23. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2013 Så aldri den linken før nå. Kan man anta at de kommer i par, eller er det 845 per 1stk? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Rimelig overbevist over at det er "pr stk". Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 (endret) Det er per stykk, ja. Mener det skal følge med en knapp som man egentlig skal feste på motorsykkelstyret for å sende når man har bluetooth headset på, denne kan man sikkert plassere ett egnet sted på kroppen. Endret 23. juli 2013 av Dofty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå