Mr. President™ Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 TV 2 Sumo er jo ikke ordentlig live engang. Du kan prøve å spole bak og fram (bare noen minutter i Safari), men når du prøver å se live igjen så er d akkurat der du var for noen sekunder siden. Det samme gjelder om man refresher hele siden.... 1 Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Har endelig fått testet ut Smoothstreams på Plex. Har ikke fått sett fotball enda, men de fleste kanalene virker å ha overraskende god kvalitet. Meget fornøyd hittil! Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Har aldri brukt Plex før, og lurer på om jeg har forstått systemet rett: Man har en Plex server kjørende lokalt hjemme, med diverse kilder (nettstreams, videofiler...) Man installerer Plex-klienten på devicer man ønsker å se innholdet fra serveren på. Man logger inn på klienten, og Plex-serverne router deg til din personlige server og tilgjengeliggjør innholdet. Når klienten ber om å få strømmet noe fra serveren, så parser/transcoder serveren videostrømmen til et format som passer klient "on the fly). ? Så - jeg kan bruke hjemme-PC'en til Plex-server og få vist f.eks. smoothstreams og bryllupsvideoen vår fra NASen til mobilen min eller Galaxy tab'en min uansett hvor jeg er i verden? Flaskehalsen vil være ut-linja mi hjemme? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Jepp, du har forstått det korrekt. Plex transcoder på server-side (i motsetning til Kodi f.eks. som transcoder client-side). Jeg kjører foreløpig på et NAS, og når mine foreldre ser fra seg funker det bedre om de skrur kvaliteten til topps i stedet for å transcode ned (pga. lite ressurser tilgjengelig for transcoding på NASet). Så nå har jeg smoothstreams i nettleser, apps, PCer osv. fra Plex uansett hvor jeg er i verden. I tillegg sharer jeg directories med broren min, foreldre osv. slik at de også kan se på Smoothstreams samtidig, eller annet innhold. Smoothstreams tillater at opptil 3 IP-adresser streamer samtidig. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Fett, skal settes opp i kveld! Høres uansett inmari kjekt ut for å kunne se/dele hjemmevideo og -bilder til familie! Har noen hundre GB med video som besteforeldrene til sønnen vår synes er inmari stas å se på Lenke til kommentar
PLChris Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Er det noen som har invite til Smoothstreams? Har nettopp sagt opp Sumo-abonnementet i protest mot TV2s prispolitikk... Hører samtidig mange lovord om Smoothstreams. Lenke til kommentar
Pære- Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Trenger man egentlig invite? Eller er det bare å registrere seg på den romaworks siden? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Du trenger invite, med mindre du alt har vært innom siden via en referral link tidligere. Lenke til kommentar
ChFN Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 (endret) I tillegg sharer jeg directories med broren min, foreldre osv. slik at de også kan se på Smoothstreams samtidig, eller annet innhold. Smoothstreams tillater at opptil 3 IP-adresser streamer samtidig. Hvordan deler man directories med andre? Endret 15. august 2016 av Unitedmann_ Lenke til kommentar
indahla Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Ser at SS har 5GB trafikk (pr. mnd?). Har det noen betydning? Jeg kommer jo antagelig til å streame mer enn 5GB pr mnd... Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Nei de har ingen begrensninger som jeg har lagt merke til, og jeg ser vel rundt 3-4 kamper i uken samt diverse annen sport. 2 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Bruker dere en kodi boks eller noe lignende? Synes det er stress å måtte starte og bruke Kodi programmet, så koble pcen til tven med HDMI Bruker en slik sak som dette. Lagt inn libreelec og nødvendig addon til kodi. Styres med fjernkontroll enkelt og greit, og fungerer helt strålende. De har den på tilbud innimellom til under 350 kroner, om ikke pleier de å skrive 10$ på pakken så den går igjennom tollen likevel. Sikkert andre bokser som gjør det samme og er billigere, men denne vet jeg at virker og har støtte for openelec/libreelec. Kan gå god for denne selv. Gjør jobben kjempe bra! Den støtter også 4K-output (for dere som har 4K TV). Utrolig godt kjøpt mtp. pris. Så hele Super Sunday via Smoothstreams i går, og da denne boksen, det bufret ikke en gang. Har tuklet med innstillingene som ble anbefalt så godt mulige det har gjort ting bedre, men alt i alt, så har jeg hatt en bedre opplevelse med Smoothstreams enn hva Sumo generelt gir. Lenke til kommentar
SuperRay Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 (endret) Er det noen som har noe erfaringer med å se Smoothstreams gjennom noen app med Apple Tv? Endret 15. august 2016 av SuperRay Lenke til kommentar
Pære- Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Tar gjerne imot en invite til SS Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Er det noen som har noe erfaringer med å se Smoothstreams gjennom noen app med Apple Tv? Min erfaring rundt det begrenser seg til at jeg satt det opp på morgenen i dag og testet det. Jeg bruker Plex på Apple TV 4th. gen. Det var kjempelett å sette opp, og kvaliteten var meget god. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 (endret) I tillegg sharer jeg directories med broren min, foreldre osv. slik at de også kan se på Smoothstreams samtidig, eller annet innhold. Smoothstreams tillater at opptil 3 IP-adresser streamer samtidig. Hvordan deler man directories med andre? På serveren går du på Settings-knappen og så Users. Under Friends kan du legge til mailadresse til dem du ønsker å dele med. Dersom de andre ønsker å bruke apps (mobil/PC osv.) for å se må de ha Plex Pass (betalt tjeneste). Gjennom nettleser fungerer alt fint. Jeg har Plex Pass lifetime på min, og bruker samme konto, men separate underbrukere til de i min familie. Da logger jeg på selve appen med min konto, men de bruker sin egen bruker i selve Plexen. Edit: Merk at Plexen må være connectable fra internett for å sette opp slike ting mtp. portforward, dynamic DNS (om du ikke har statisk) osv. Endret 15. august 2016 av TheHaughom Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Ser at man kan dele smoothstreams på 3 IPr, betyr det feks at 3 forskjellige personer kan bruke samme konto? At vi deler brukernavn og passordet? Og kan være innlogget samtidig? Lenke til kommentar
el mindo Skrevet 15. august 2016 Forfatter Del Skrevet 15. august 2016 Ser at man kan dele smoothstreams på 3 IPr, betyr det feks at 3 forskjellige personer kan bruke samme konto? At vi deler brukernavn og passordet? Og kan være innlogget samtidig? Jepp Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Ser at man kan dele smoothstreams på 3 IPr, betyr det feks at 3 forskjellige personer kan bruke samme konto? At vi deler brukernavn og passordet? Og kan være innlogget samtidig? Jepp Supert! Noen som vet hvordan man endrer passord på smoothstream? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 (endret) Må gå på Roma Works siden, der du betalte. Logg inn på CP og endre passord, så endrer du også på streamtvnow. Endret 15. august 2016 av TheHaughom 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå