Helimekkern Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Heisann! Har lenge planlagt å oppgradere min stasjonære pc som er veldig utdatert iforhold til dagens komponenter, men er ikke den største datafantomen i verden. Jeg er en aktiv LoL spiller som streamer iblandt, så det er vell egentlig kravene - men er relativt glad i å kunne "skryte" over pc'en, så har puttet max. pris på rundt 5000kr. Har alltid brukt Intel, og at the moment står det en i3 i maskinen. Hadde vært supert om noen kunne hjulpet meg med de enkelte komponentene: Hovedkort CPU Ram Tar gjerne imot ideer for en større "pakke" oppgradering. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Hva slags komponenter er det i maskinen du har nå? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Om du sier at du har et gammelt oppsett så går jeg også ut ifra at du har et liksågammelt skjermkort? Lenke til kommentar
Helimekkern Skrevet 17. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2013 Det står ett AMD Radeon HD 7000-serien i nå, husker ikke eksakt hvordan siden jeg ikke er hjemme. Både GPU og PSU er nyere en hovedkort, cpu og rammen. Sleng gjerne med en PSU til en rimelig penge om det mulig! Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Har slengt sammen et raskt oppsett. Fortsatt litt å gå på iforhold til budsjett. Link Si hva du synes. Som sagt om du har psu som er god nok så slipper du den og kan skaffe bedre cpu kjøler Lenke til kommentar
Helimekkern Skrevet 18. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2013 Så ut som ett relativt bra oppsett, men hvordan er det med forskjellen på hovedkort? Har prisforskjelen 900 kr til 1500kr mye og si? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 For din del vil ikke et dyrt hovedkort ha så mye å si. Du får relativt mye for et billig HK nå om dagen. Den eneste forskjellen på dyre og billigere er antall tilkoblinger, som usb, thunderbolt, 3-4x sli / xfire. Og hvor gode de er på overklokking Du kan nok fint klokke litt på dette hovedkortet også om du ønsker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå