Nervevrak Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Holdt på å sette opp Outlook med IMAP mot Gmail og online.no kontoen. Ble en dobbelføring, og fikk opp Gmail, Online.no og Online.no(1) kontoer. Skjønte det ble en dobbelføring av Online.no kontoen, så slettet den ene. Da husket jeg plutselig hva som er forskjellen på POP3 og IMAP Online.no(1) forsvant jo naturlig nok. Men samtidig ble de andre kontoene synkronisert. Så alle mails på andre online.no, og på Telenor Online serveren ble slettet Noen måte å rette opp den fadesen? Alle "slettede elementer" og søppeldunker er tomme. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Telenor kan sikkert gjøre det, spørsmålet er vel om de gjør det hvis du har en gratis-konto? Lenke til kommentar
Nervevrak Skrevet 17. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2013 Snakket med de, og de hadde dessverre ikke noen backup Men selv om det ikke dukker opp noe i slettede elementer, eller søppeldunker. Så er det jo vanlig på PC at ingenting faktisk blir slettet før det eventuelt skrives over. Så vil tro det finnes en lur løsning på problemet? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 (endret) Prøv å søke etter recover deleted outlook messages på google i kombinasjon med imap. - Hvis det ligger i en PST-fil tror jeg ikke det blir slettet før du komprimerer filen, men er usikker på hvordan outlook behandler imap-kontoer (kommer nok også an på versjon). Endret 17. juli 2013 av kjetilkl Lenke til kommentar
Nervevrak Skrevet 17. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2013 (endret) Klarte å finne en online.no(1).pst fil. Åpnet denne med Outlook, og den ble opprettet igjen i kontomenyen til Outlook. Men den er tom. Størrelsen var også bare 265kb. Så da har jeg ivertfall klart å gå et steg tilbake. Regner/håper at selve mailene også ligger et sted. Bare en klarer å finne hvor. Søkt hele maskinen for .pst filer, uten å finne noen av størrelse som skulle tilsi at de har mails i seg. Men ser Regedit backupfilen jeg tok etter fadesen er på 251MB. Og dukker opp i listen når jeg søker etter .pst filer. Hvor stor pleier en regedit backup å være? Og kan den inneholde noe av det jeg leter etter? Endret 17. juli 2013 av Nervevrak Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Hva ligger i denne mappa? Det er standard plassering for datafilene til Outlook. C:\Users\<useraccount>\AppData\Local\Microsoft\Outlook Jeg ville kanskje kjørt et data recovery program for å se om du finner en *.pst fil som passer størrelsen. Lenke til kommentar
Nervevrak Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 I den mappa var det kun den online.no(1).pst fila på 265kb som var tom. Har kjørt litt recovery programmer uten å finne noe. Så driter i det. Heldigvis ser det ikke ut til at Outlook med IMAP rører det som er utsendt fra online mailer. Så alle disse er fortsatt intakte på serveren. Så da er det ikke så stor krise som det så ut til i begynnelsen. Da har jeg kun mistet siste mail jeg har sendt ut, og eventuelt fått inn, men ikke klart å svare på enda. Godt jeg slapp med skrekken, og at det ikke ble så stor krise som jeg først fryktet. Har i vert fall lært å ta oftere backup Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå