Gå til innhold

[Løst] Yamaha RX-V663 og Bose Cinemate II

Anbefalte innlegg

Var på Lefdal i går å kjøpte meg Bose Cinemate II som jeg skulle koble sammen med min Yamaha RX-V663 receiver. Jeg koblet den til via den optiske outputen jeg har. Problemet var at jeg ikke fikk lyd ut. Før hadde jeg eksterne høytallere koblet til via vanlige høyttaler ledninger. Må jeg inn i innstillingene for å velge lydutgang på receiveren?

Jeg har en Samsung UE46B7070 tv og prøvde også den optiske utgangen på TV'en til Bose uten hell. Kun når jeg koblet PS3 rett inn i Bose fikk jeg lyd ut.

Hva har jeg gjort galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anyone? Prøvd å se litt i manualen på Yamaha uten hel.

Edit: Fant ut at det er receiveren som er problemet. Koblet vis tv'en og da fikk jeg lyd, men tv'en har for få hdmi innganger til at jeg kan ha det slik.

Hva kan problemet være? Jeg har koblet Bose til receiver via den optiske kabelen og satt den i md/cd-r digital output. Ps3 som jeg tester med via hdmi til receiver og hdmi fra receiver til tv. Men altså ingen lyd.

Endret av vede
Lenke til kommentar

Var på Lefdal i går å kjøpte meg Bose Cinemate II som jeg skulle koble sammen med min Yamaha RX-V663 receiver. Jeg koblet den til via den optiske outputen jeg har. Problemet var at jeg ikke fikk lyd ut. Før hadde jeg eksterne høytallere koblet til via vanlige høyttaler ledninger. Må jeg inn i innstillingene for å velge lydutgang på receiveren?

Jeg har en Samsung UE46B7070 tv og prøvde også den optiske utgangen på TV'en til Bose uten hell. Kun når jeg koblet PS3 rett inn i Bose fikk jeg lyd ut.

Hva har jeg gjort galt?

Har du riktig inngang og utgang aktivert da? Hva heter den du bruker fra PS3?

Er Bose aktive høytalere? I såfall skal du vel koble de med Pre out eller noe sånt? Optisk er ikke for Yamaha men for PS3 og Yamaha. Ser nå at suben har forsterkeren, derfor skal du vel koble den inn i Pre out i Yamaha.

Dessuten ser jeg på Lyd & Bilde http://www.lydogbild...-cinemate-ii-gs reviewet at du må endre innstillingene i PS3 til PCM når du bruker optisk. Dette må du også gjøre.

Dette med PCM eller Bitstream og PS3 er det mange som har strevet med før deg, så mulig dette kan løse problemet. Dette er en veldig vanlig feil man har når man ikke får lyd fra PS3 eller blurayspiller.

Endret av Wolfkiller
Lenke til kommentar

Det er det som er litt rart for min har det. 3inn og 1 ut. Har dobbeltsjekket at nr. stemmer også. Har de laget to versjoner?

Det hender det er små forskjeller mellom versjoner beregnet for forskjellige markeder, men ikke så mye... Kan jo ikke si imot hva ditt apparat har, men det stemmer verken med bildene på nett, spesifikasjonene til komplett.no eller nedlastbare bruksanvisninger... :confused:
Lenke til kommentar

Det hender det er små forskjeller mellom versjoner beregnet for forskjellige markeder, men ikke så mye... Kan jo ikke si imot hva ditt apparat har, men det stemmer verken med bildene på nett, spesifikasjonene til komplett.no eller nedlastbare bruksanvisninger... :confused:

stemmer med EU modellen
Lenke til kommentar

Takk for all hjelp folkens. Vet ikke om noe av dette fungerer da jeg ikke har hatt tid å teste, men mulig jeg returnerer hele Bose anlegget pga. jeg ikke er fornøyd med lyden.

Jeg ville også valgt noe annet enn bose. Mange små høytalere på markedet. Focal Dome feks, koster litt men, finnes mye å velge mellom.

Lenke til kommentar

Takker. :)

Også fant jeg også riktig bruksanvisning etter litt leting, så jeg tviler ikke lenger... Men det er klønete av Yamaha å ikke putte på en liten bokstav til slutt i betegnelsen for å skille versjonene.

Nå har vel ts gitt opp, men ser ut som om den optiske utgangen er en slags line out hvor man kan gå inn i menuen og velge hvilken kilde som leverer signal til utgangen. Og det vil nok funke dårlig for ts.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...