vede Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Var på Lefdal i går å kjøpte meg Bose Cinemate II som jeg skulle koble sammen med min Yamaha RX-V663 receiver. Jeg koblet den til via den optiske outputen jeg har. Problemet var at jeg ikke fikk lyd ut. Før hadde jeg eksterne høytallere koblet til via vanlige høyttaler ledninger. Må jeg inn i innstillingene for å velge lydutgang på receiveren? Jeg har en Samsung UE46B7070 tv og prøvde også den optiske utgangen på TV'en til Bose uten hell. Kun når jeg koblet PS3 rett inn i Bose fikk jeg lyd ut. Hva har jeg gjort galt? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Skal du bare bruke Yamaha'en som forforsterker? Du må vel koble til optisk ut på den. Lenke til kommentar
vede Skrevet 17. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2013 Nei skal bruke den som receiver, da jeg har både PS3, Bluray, PC og kabeltv som skal kobles til denne da jeg ikke har nok HDMI utganger på TV'en. Lenke til kommentar
vede Skrevet 17. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2013 (endret) Anyone? Prøvd å se litt i manualen på Yamaha uten hel. Edit: Fant ut at det er receiveren som er problemet. Koblet vis tv'en og da fikk jeg lyd, men tv'en har for få hdmi innganger til at jeg kan ha det slik. Hva kan problemet være? Jeg har koblet Bose til receiver via den optiske kabelen og satt den i md/cd-r digital output. Ps3 som jeg tester med via hdmi til receiver og hdmi fra receiver til tv. Men altså ingen lyd. Endret 17. juli 2013 av vede Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Er ikke noe menyvalg for å aktivere den out-puten på Yamahaen da? Lenke til kommentar
vede Skrevet 18. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2013 Det er det jeg håpte noen her kunne hjelpe med for jeg klarer ikke finne utav det. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Hvordan er det du har koblet dette sammen (skriv kjeder) Eks: ps3 -> hdmi -> receiver -> hdmi -> tv -> optisk -> bose. Lenke til kommentar
vede Skrevet 18. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2013 PS3 -> hdmi -> receiver receiver -> hdmi -> tv receiver -> optisk -> Bose. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Var på Lefdal i går å kjøpte meg Bose Cinemate II som jeg skulle koble sammen med min Yamaha RX-V663 receiver. Jeg koblet den til via den optiske outputen jeg har. Den receiveren har vel ikke optisk utgang...? http://www.productwiki.com/upload/images/yamaha_rx_v663_1.jpg Lenke til kommentar
vede Skrevet 18. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2013 Den receiveren har vel ikke optisk utgang...? http://www.productwi...a_rx_v663_1.jpg Det er det som er litt rart for min har det. 3inn og 1 ut. Har dobbeltsjekket at nr. stemmer også. Har de laget to versjoner? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Det kan være at optisk ut kun er en passthrough. Receiveren vil ikke encode et ukomprimert surround-signal til dolby digital 5.1 for å sende ut den optiske utgangen. Prøv å koble optisk fra ps3 til receiver. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 (endret) Var på Lefdal i går å kjøpte meg Bose Cinemate II som jeg skulle koble sammen med min Yamaha RX-V663 receiver. Jeg koblet den til via den optiske outputen jeg har. Problemet var at jeg ikke fikk lyd ut. Før hadde jeg eksterne høytallere koblet til via vanlige høyttaler ledninger. Må jeg inn i innstillingene for å velge lydutgang på receiveren? Jeg har en Samsung UE46B7070 tv og prøvde også den optiske utgangen på TV'en til Bose uten hell. Kun når jeg koblet PS3 rett inn i Bose fikk jeg lyd ut. Hva har jeg gjort galt? Har du riktig inngang og utgang aktivert da? Hva heter den du bruker fra PS3? Er Bose aktive høytalere? I såfall skal du vel koble de med Pre out eller noe sånt? Optisk er ikke for Yamaha men for PS3 og Yamaha. Ser nå at suben har forsterkeren, derfor skal du vel koble den inn i Pre out i Yamaha. Dessuten ser jeg på Lyd & Bilde http://www.lydogbild...-cinemate-ii-gs reviewet at du må endre innstillingene i PS3 til PCM når du bruker optisk. Dette må du også gjøre. Dette med PCM eller Bitstream og PS3 er det mange som har strevet med før deg, så mulig dette kan løse problemet. Dette er en veldig vanlig feil man har når man ikke får lyd fra PS3 eller blurayspiller. Endret 18. juli 2013 av Wolfkiller Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Det er det som er litt rart for min har det. 3inn og 1 ut. Har dobbeltsjekket at nr. stemmer også. Har de laget to versjoner? Det hender det er små forskjeller mellom versjoner beregnet for forskjellige markeder, men ikke så mye... Kan jo ikke si imot hva ditt apparat har, men det stemmer verken med bildene på nett, spesifikasjonene til komplett.no eller nedlastbare bruksanvisninger... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Det hender det er små forskjeller mellom versjoner beregnet for forskjellige markeder, men ikke så mye... Kan jo ikke si imot hva ditt apparat har, men det stemmer verken med bildene på nett, spesifikasjonene til komplett.no eller nedlastbare bruksanvisninger... stemmer med EU modellen Lenke til kommentar
vede Skrevet 19. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2013 Takk for all hjelp folkens. Vet ikke om noe av dette fungerer da jeg ikke har hatt tid å teste, men mulig jeg returnerer hele Bose anlegget pga. jeg ikke er fornøyd med lyden. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Takk for all hjelp folkens. Vet ikke om noe av dette fungerer da jeg ikke har hatt tid å teste, men mulig jeg returnerer hele Bose anlegget pga. jeg ikke er fornøyd med lyden. Jeg ville også valgt noe annet enn bose. Mange små høytalere på markedet. Focal Dome feks, koster litt men, finnes mye å velge mellom. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 stemmer med EU modellen Ble litt nyskjerrig.... Link? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Ble litt nyskjerrig.... Link? Enjoy http://www.areadvd.de/hardware/2008/yamaha_rx_v663.shtml Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Enjoy http://www.areadvd.de/hardware/2008/yamaha_rx_v663.shtml Takker. Også fant jeg også riktig bruksanvisning etter litt leting, så jeg tviler ikke lenger... Men det er klønete av Yamaha å ikke putte på en liten bokstav til slutt i betegnelsen for å skille versjonene. Nå har vel ts gitt opp, men ser ut som om den optiske utgangen er en slags line out hvor man kan gå inn i menuen og velge hvilken kilde som leverer signal til utgangen. Og det vil nok funke dårlig for ts. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Jeg tror bare den er en passthrough for de andre s/pdif inngangene, eller fra hdmi om hdmi-signalet kun er stereo Sånn har det vært med andre yamahaer jeg har vært borti. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå