Gå til innhold

Kan noen hjelpe? 4 skjermer på en pc?

veli

Anbefalte innlegg

Hei. Håper noen av dere kan hjelpe meg med hvordan jeg setter opp 3/4 skjermer på en og samme pc. Har i dag 2 skjermer, og har etter det jeg har forstått et såkalt dual-kort (er som dere skjønner grønn på dette). Jeg ønsker imidlertid å bruke 3 eller 4 skjermer, og lurer da på hva slags kort jeg må kjøpe. Kan noen gi meg tips om en løsning på dette, og eve. hva slags kort som er å anbefale?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel definitivt Matrox Parhelia som er det beste, støtter også 3 skjermer. Men da må du vel eventuelt bytte ut det du har nå. Hvis du ikke har flere AGP-porter? :)

Se igjennom demolageret til Komplett eller noe for PCI-kort. Så kan du kjøpe deg slike :)

Lenke til kommentar

Hva med et av disse i tillegg til det du har..

Disse støtter 2 skjermer og er PCI og koster under 1000 lappen

Matrox Millenium G450 32MB Dual Head

PCI, Skjermkort, DDR-Ram, Bulk

NVIDIA Quadro4 100 NVS - skjermkort - 64 MB

Gainward GeForce FX 5200 64MB DDR

PCI, "PRO/660TV/DVI",Tv-Out, Retail

Sapphire Radeon 9000 Atlantis 128MB DDR

PCI, ATI 9000, DVI-I, TV-Out, Retail

Tror det siste er det beste av disse.... :shrug:

TaZ

Lenke til kommentar

Jeg har fire skjermer (dvs. 3 monitorer og en TV) tilkoblet min PC. Bruker et AGP-kort basert på GeForce 4ti4200 (monitor og TV) og et Matrox G450 PCI-kort (to monitorer). Fungerer uten problemer i WinXP og Linux (XFree86 4.3 med Xinerama).

Moderne low-end PCI grafikkort basert på brikker fra nVidia eller ATI burde ikke ha noen problemer med et slikt oppsett, så hvis du finner et par billige GeForce2mx PCI-kort (eller tilsvarende) burde de fungere helt greit sammen med et vanlig AGP-kort med to skjermutganger.

Lenke til kommentar
Hva med et av disse i tillegg til det du har..

Disse støtter 2 skjermer og er PCI og koster under 1000 lappen

Matrox Millenium G450 32MB Dual Head  

PCI, Skjermkort, DDR-Ram, Bulk

NVIDIA Quadro4 100 NVS - skjermkort - 64 MB

Gainward GeForce FX 5200 64MB DDR  

PCI, "PRO/660TV/DVI",Tv-Out, Retail

Sapphire Radeon 9000 Atlantis 128MB DDR  

PCI, ATI 9000, DVI-I, TV-Out, Retail

Tror det siste er det beste av disse.... :shrug:

TaZ

Etter hva jeg kunne se var det bare Matrox-kortet og muligens Quadro-kortet som hadde to monitorutganger. De andre hadde en monitorutgang og en videoutgang (for tv).

Lenke til kommentar

Du kan jo kjøpe et av de dyre quadro kortene med 4utganger ... | eller | 1xagp og 1xpci kort med DVI-I utgang går det ann å sette på en overgang til vga port slik du kan ha flere skjermer..(ati har best flerskjermstøtte) :)

kingkong: ehm dvi utgang går ann og bruke ! :grumpy:

Lenke til kommentar

Har selv et Matrox Parhelia og kan bare anbefale dette på det varmeste! Finnes langt flere muligheter med dette enn man får ved å bruke flere kort, selv om kortet kanskje koster litt.

Parhelia har i motsetning til mange andre kort også 2 DVI utganger hvilken gir en suveren bildekvalitet om du har 2 LCD skjermer som jeg :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei, og tusen takk for alle svar. Må si meg positivt overrasket over alle tilbakemeldingene!!

Jeg har i dag et Matrox Millennium G400 DualHead-kort. Kan noen kanskje fortelle meg om jeg kan beholde dette, og kjøpe 2 PCI-kort som enkelte over har foreslått?

Kan jeg eve. beholde det og kjøpe et MM G450 DHead-kort i tillegg? (Vi snakker CRT-skjermer)

Quadro-kort unngår jeg helst da prisen var stiv!

Har hørt av enkelte at jeg vil få problemer med å sette opp skjermene i fire "separate" skjermer. Stemmer dette? Poenget med at jeg skal ha fire skjermer er nettopp at jeg skal kunne bruke alle fire til forskjellige ting.

Håper på ytterligere påfyll med nyttig lærdom fra dere der ute, og på forhånd takk! :)

mvh

Veli

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...