Gjest medlem-141789 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Og den definisjonen faller Hadia Tajik klart innenfor. Nei, ho er ikkje påvirka av det genetiske, som er blant anna del av det fysiske stimuli. Hvitløken kom til norge rundt 80-tallet. Spiser du hvitløk er du ikke særlig norsk, TS. Og taco kan du bare glemme, den er enda nyere. For du vil vel bevare det norske? Kan ikke ha stimuli utenfra, kan vi vel? Hvis du mener at hvitløken har vært her lenge nok, så har kulturministeren vår vært her ca like lenge. Kva mat vi vel å ete er forskjellig fra det genetiskes innvirkning på tankegangen, samt dei ulike måtane å tolke omverdnen på. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Ja, jeg tror jeg har forstått at det miljøet er det du ikke liker eller liker minst av alle norske miljøer, men mitt spørsmål gjaldt dette "vårt", og da forstod jeg setningene dine slik at du tilhører dette "vårt", og da lurer jeg på hva det miljøet er for noe Eg liker ikkje det miljøet som har denne ideologien som det er prat om og det er ikkje eg ein del av. I lag med mange andre som har sett seg litt inn i desse spørsmåla. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Hva om jeg drar og soler meg i Spania da? Da blir jeg brun og får spansk stimuli. Da må jeg jo være helt elendig som leder i Norge? Sole deg kan du her i Noreg. Men for det meste tenkte eg på fysisk, som i genetisk. Sjølv om andre fysiske forhold har noko å sei. Og at denne genetiske spiller ein mindre rolle, men er likevel signifikant. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Jeg føler et sterkere bånd til Norge enn mine forfedrenes hjemmeland. Folk føler sterkere bånd med de som de har gode forhold med og er nære, ikke folk de ikke kjenner i land de har aldri sett. Det genetiske vil ha ein viss virkning på den måten at følelsar til ein viss grad er arvelig, samt ein del andre mentale prosessar. Ein kan tenke seg at folk i heimlandet vil danne ein kultur som dei liker og at dermed ein som er flytta vil savne denne kulturen fordi at dei på grunn av sin fysikk på ein eller anna måte liker denne. Nokon har høg angst, dei vil danne ein trygg kultur osv. Personen fra denne kulturen vil sette verdi i denne tryggheten og dette samfunnet, høgare enn andre. Alt på grunn av sin genetikk. Obama er like glad i sitt land som alle andre presidenter, selv om han er et innvandrerbarn og adopterte barn har oftest sterkere bånd med sine adopterte foreldrer enn sine biologiske selv om de er nysgjerrig Change.... Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Det genetiske vil ha ein viss virkning på den måten at følelsar til ein viss grad er arvelig, samt ein del andre mentale prosessar. Ein kan tenke seg at folk i heimlandet vil danne ein kultur som dei liker og at dermed ein som er flytta vil savne denne kulturen fordi at dei på grunn av sin fysikk på ein eller anna måte liker denne. Nokon har høg angst, dei vil danne ein trygg kultur osv. Personen fra denne kulturen vil sette verdi i denne tryggheten og dette samfunnet, høgare enn andre. Alt på grunn av sin genetikk. Hvorfor da flytter ikke de fleste innvandrerbarn tilbake til sine hjemland og mange er villige til å risikere sine liv til å forsvare deres nytt land? For eksempel, mange tyske amerikaner drepte mange tyskere I WWII, flere Irake amerikaner drepte Irakere I Irak krigen og noe japanske amerikaner drept japanere I WWII. Lenke til kommentar
liealot Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 så det du prøver å si, Oleoh, er at uansett hvor 'norsk' en innvandrer blir, så blir de aldri norske i dine øyne, pga genetikk. hvor mange generasjoner må til før man blir 'norsk', sånn helt konkret? jeg vil ha ett tall fra deg, og slektstreet ditt. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 så det du prøver å si, Oleoh, er at uansett hvor 'norsk' en innvandrer blir, så blir de aldri norske i dine øyne, pga genetikk. "Problemet" er vel at hverken du eller Oleoh er istand til å definere "norsk" ettersom dette konseptet kun eksisterer i deres hode, på linje med enhjørninger, julenissen og marsmenn. Lenke til kommentar
liealot Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Hva som ligger i det å være norsk kan selvsagt defineres på mange måter, men uansett definisjon så holder det ikke for TS. Derfor jeg skrev 'norsk', ettersom jeg er klar over at det ikke finnes noen konkret definisjon. Derfor jeg lurer på hvor mange generasjoner det tar før man, etter hans definisjon, rent fysisk kan defineres som norsk. Du at det ikke finnes noe som er norsk, som jeg heller ikke er enig i. At hva som er norsk alltid vil forandre seg og være i utvikling, og kan ha mange ulike betydninger, og at ingen av oss håndfast kan definere det ned til konkrete punkter, er jeg enig i. At det ikke eksisterer, er jeg uenig i. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 (endret) Du at det ikke finnes noe som er norsk, som jeg heller ikke er enig i. At hva som er norsk alltid vil forandre seg og være i utvikling, og kan ha mange ulike betydninger, og at ingen av oss håndfast kan definere det ned til konkrete punkter, er jeg enig i. At det ikke eksisterer, er jeg uenig i. Bare observere at jeg ikke har påstått at det ikke finnes noe som er "norsk", jeg har kun påpekt at konseptet "norsk" kun eksisterer i hodet på de som tror at dette "norsk" eksisterer, akkurat som julenissen eksisterer inne i hodet på små barn. Klart de små barna har klart for seg hva julenissen er for noe, i motsettning til dere som hevder at "norsk" eksisterer, og i så hendseende kan man nok si at julenissen er mer virkelig enn norsk. Endret 19. juli 2013 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
liealot Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 At definisjonen på et abstrakt konsept kun eksisterer i hodet på noen 'på samme måte som julenissen' er vel feil, og det samme som å si at det ikke eksisterer. Definer skjønnhet på en måte som alle mennesker er enige i, eller så finnes det ikke. I følge din egen logikk. Klart det finnes noe som er norsk, men det er like vanskelig å definere som kultur i seg selv. For å bringe det tilbake til topic, så sa trådstarter at i han mener at du må være 'fysisk norsk', og jeg ba han definere hvor mange generasjoner tilbake med kun nordmenn som trengs for å havne innenfor den definisjonen. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 At definisjonen på et abstrakt konsept kun eksisterer i hodet på noen 'på samme måte som julenissen' er vel feil, og det samme som å si at det ikke eksisterer. Definer skjønnhet på en måte som alle mennesker er enige i, eller så finnes det ikke. I følge din egen logikk.Nei, skjønnhet eksisterer inne i hodet på den som ser på skjønnheten, eller som engelskmenn sier "beauty is in the eye of the beholder" Klart det finnes noe som er norsk, men det er like vanskelig å definere som kultur i seg selv.Ja, kultur er ett annet meningsløst begrep For å bringe det tilbake til topic, så sa trådstarter at i han mener at du må være 'fysisk norsk', og jeg ba han definere hvor mange generasjoner tilbake med kun nordmenn som trengs for å havne innenfor den definisjonen. Problemet er at han ikke er istand til å gjøre en slik definisjon klar nok uten at folk han ikke vil ha inn i "norsk" faller utenfor, eller folk han ikke vil ha faller innenfor. Derfor vil de fleste nasjonalister ikke komme med noen definisjon i det hele tatt. Lenke til kommentar
liealot Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Synes fortsatt å sammenligne abstrakte begreper med julenissen ikke var den enkleste måten å gjøre det på, men nå forstår jeg iallefall hva du mener. Det at han vil ha vanskeligheter med å definere det er jeg heller ikke i tvil om, og det var derfor jeg ba han gjøre det på en konkret måte, i den enkleste definerbare biten av det han mener selv er en del av det norske - hvor mange generasjoner må man være 100% norsk for å være norsk. Du ser sikkert hvor jeg vil hen når han endelig svarer på dette, ettersom han allerede har sagt at han har en slik definisjon, siden kulturministeren faller utenfor. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 (endret) Synes fortsatt å sammenligne abstrakte begreper med julenissen ikke var den enkleste måten å gjøre det på, men nå forstår jeg iallefall hva du mener.Hyggelig å ha "kommet igjennom" Det at han vil ha vanskeligheter med å definere det er jeg heller ikke i tvil om, og det var derfor jeg ba han gjøre det på en konkret måte, i den enkleste definerbare biten av det han mener selv er en del av det norske - hvor mange generasjoner må man være 100% norsk for å være norsk.Det flytter kun definisjonsproblemet x generasjoner bakover Du ser sikkert hvor jeg vil hen når han endelig svarer på dette, ettersom han allerede har sagt at han har en slik definisjon, siden kulturministeren faller utenfor. Tror ikke du skal holde pusten mens du venter. Endret 19. juli 2013 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 TS later til å ha de samme rasistiske tankene som Japan har - [ ironi ]og det er jo et land som går vanvittig bra[ /ironi ]. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Det genetiske vil ha ein viss virkning på den måten at følelsar til ein viss grad er arvelig, samt ein del andre mentale prosessar. Ein kan tenke seg at folk i heimlandet vil danne ein kultur som dei liker og at dermed ein som er flytta vil savne denne kulturen fordi at dei på grunn av sin fysikk på ein eller anna måte liker denne. Nokon har høg angst, dei vil danne ein trygg kultur osv. Personen fra denne kulturen vil sette verdi i denne tryggheten og dette samfunnet, høgare enn andre. Alt på grunn av sin genetikk. Denne tråden forbauset meg såpass at jeg ikke kan si noe fornuftig. Men akkurat det siterte vil jeg gjerne at du dokumenterer. Jeg tror ikke noe på det. Kultur arves kulturelt, ikke biologisk. Ta et kinesisk eller afrikansk spebarn før det er preget av sin kultur og adopter det til Norge, så vil det være like norsk som andre unger, kulturelt sett. Geir 4 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 TS later til å ha de samme rasistiske tankene som Japan har - [ ironi ]og det er jo et land som går vanvittig bra[ /ironi ]. Jasså? Hvor vanvittig bra går de egentlig? Landet sliter nesten like mye økonomisk som USA hvis ikke verre. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Derfor ironi-taggene, antar jeg, Tollari... Geir 1 Lenke til kommentar
Freaky Sunny Squirrel Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Eg synes det er direkte skammelig å ha ikkje europeiske ledera i eit europeisk land. Slik som som kulturministeren her i Noreg og denne dama nedi Italia. http://www.dagbladet...sisme/28217053/ Folk eiger jo ikkje skam lenger, no skal det liksom være greitt at folk innvaderar landet til andre og tar over styringa. Det er jo helt bak mål, så skal liksom dei som tar til motmele bli undertrykt og trakasert? Nei, få dei ut av ledande stillingar dei har ingen ting i styre av landa å gjøre. Kast dei heller tilbake der dei kjem fra, så kanskje dei kan få litt skikk på sine land. Hvilken nasjon/"kultur" er da best til å lede et land, Oleoh? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Det eneste som er skammelig her er holdningene dine, Oleoh. Det er nok få andre som har sanket så mange 1+ fra min side som deg herr brun, og igjen var den velfortjent. Lenke til kommentar
Der Kaiser Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 (endret) Det genetiske vil ha ein viss virkning på den måten at følelsar til ein viss grad er arvelig, samt ein del andre mentale prosessar. Ein kan tenke seg at folk i heimlandet vil danne ein kultur som dei liker og at dermed ein som er flytta vil savne denne kulturen fordi at dei på grunn av sin fysikk på ein eller anna måte liker denne. Nokon har høg angst, dei vil danne ein trygg kultur osv. Personen fra denne kulturen vil sette verdi i denne tryggheten og dette samfunnet, høgare enn andre. Alt på grunn av sin genetikk. Change.... Hvor langt tilbake må man gå for at denne genetikken ikke gjelder lenger? Hva er din definisjon på nordmenn? Jeg har visstnok franske forfedre og selv om jeg føler meg så norsk som det er mulig å få det, så vil jeg altså ikke handle i nasjonens beste? Jeg er også interessert i å få vite din hår- og øyenfarge. Endret 20. juli 2013 av Der Kaiser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå