Gå til innhold

En skam å ha utenlandske ledera?

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Det er ein rar oppfattning i dykkar miljø at hudfarge spiller nokon rolle, for det er ikkje det som er problemet vårt. Det virkelighetsfjerne idelogien dykkars, samt problem denne skaper er problemet.

Hvilket "miljø" er "vårt"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Ok, så var det ned i kjelleren å finne frem hoppskia og lengdeløpskøytene - driter i om det er 30 varmegrader ute - her skal jeg faen meg både hoppe og skøyte, gjerne samtidig - jeg er jo for fillern en ekte nordmann

Ja, vi er helt spesielle her i vår kjære steinrøysa neri bakken

:fun:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Det er du som er virkelighetsfjern her. Du klarer ikke lage en fungerende definisjon av Nordmann uten at enten Hadia Tajik faller inn, eller mange av de du ser på som nordmenn faller utenfor.

At du prøver å rettferdiggjøre det navlebeskuende og rasistiske synet ditt ved et slags forsøk på å kalle de ubegrunnede påstandene dine for "faktum" gjør det ikke mindre dumt eller mindre rasistisk.

Eg kan lage ein definisjon av dei som er nordmenn, nemlig dei som er påvirka av norske stimulus både fysisk og psykisk.

Hvilket "miljø" er "vårt"?

Det miljøet som ikkje gidder å tenke seg om, men fortsetter med ein politikk som er negativ for nordmenn og alle som lever her. Enten norsk eller ikkje. Eit miljø som nekter å se på faktum, fordi dei er for påvirka av ideologiar som har påvirka dei i for stor grad.

der eksisterte intet norsk folk på den tiden, faktum er at det norske folket ble skapt mellom 1814 og 1905, og er fortsatt i utvikling.

Det norske folk er noko som er skapt gjennom fysiske og psykiske stimulus. Enten gjennom genetikk eller gjennom miljø. Samt sjølvstendige tankar sjølvsagt. Det norske folk er skapt gjennom ein annerledeshet som har sett oss i fra andre grupper og gjør at denne fungerer betre enn om det ikkje skulle være saken.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Er du nordmann? Representerer du norsk kultur, føler du?

I så fall er jeg glad for at vi har MASSEVIS av "utlendinger" i lederposisjoner. Peis på med flere av dem. Yes offence.

Kvifor føler du dette? Fordi at eg er villig til å sjå problem og urett som dykk ser vekk fra? At du hadde hatt det betre dersom du ser vekk fra eit problem enn om du ikkje hadde tenkt på det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Jeg må si Ku-Klux klanen ville trivdes også her i landet om individer som TS fikk viljen sin.

Kvifor trur du det? Har du noko fornuftig begrunnelse for det du seie?

Lenke til kommentar

Jeg driter i hvem som er ledere i mitt land, om de er svarte eller hvite, gule eller blå. Først og fremst fordi jeg ikke synes noen burde lede dette landet, men også fordi jeg ikke ser én god grunn til å tro at en etnisk norsk (hva faen er egentlig det?) person vil gjøre en bedre jobb enn en muslim som tilfeldigvis har foreldre fra et annet land.

Absolutt alle jobber først og fremst for sin egen egoisme, enten de er norske eller ei.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Jeg driter i hvem som er ledere i mitt land, om de er svarte eller hvite, gule eller blå. Først og fremst fordi jeg ikke synes noen burde lede dette landet, men også fordi jeg ikke ser én god grunn til å tro at en etnisk norsk (hva faen er egentlig det?) person vil gjøre en bedre jobb enn en muslim som tilfeldigvis har foreldre fra et annet land.

Vi må ha folk som leder landet, fordi vi ellers ikkje hadde fått landet til å bli organisert på ein måte som er best for alle. Det norske er dei som er påvirka av stimuli, enten fysisk eller psykisk. Desse eigenskapane som kjem ut av dette gjør at dei vil i større grad være glad i det norske og dermed være mindre egoistiske enn om ellers. Ein vil jo jobbe for det ein ser verdi i.

Absolutt alle jobber først og fremst for sin egen egoisme, enten de er norske eller ei.

Det er akkurat dette som er problemet med å ha utlendingar i styre å stell fordi dei vil i større grad enn nordmenn jobbe for sin eigen vinning. Enn nordmenn som mest trulig er meir glad i det norske og nordmenn enn dei. Ikkje minst er det heller ikkje rett at ulike folk skal ta over andre land.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Øh... så folk som ikke er hvite i huden kan ikke være påvirket av norsk stimuli?

Det er slik at du ikkje vil dersom det ikkje er både fysisk og psykisk stimuli, fordi det fysiske vil til ein grad påvirke adferd og tankar.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Det er akkurat dette som er problemet med å ha utlendingar i styre å stell fordi dei vil i større grad enn nordmenn jobbe for sin eigen vinning. Enn nordmenn som mest trulig er meir glad i det norske og nordmenn enn dei. Ikkje minst er det heller ikkje rett at ulike folk skal ta over andre land.

Bare din egen mening eller har du noe annet å støtte denne påstanden?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Bare din egen mening eller har du noe annet å støtte denne påstanden?

Det seie seg sjølv at ein person vil ta vare på dei personane man føler eit sterkare bånd med enn lite.

Lenke til kommentar

Eg synes det er direkte skammelig å ha ikkje europeiske ledera i eit europeisk land. Slik som som kulturministeren her i Noreg og denne dama nedi Italia.

http://www.dagbladet...sisme/28217053/

Folk eiger jo ikkje skam lenger, no skal det liksom være greitt at folk innvaderar landet til andre og tar over styringa. Det er jo helt bak mål, så skal liksom dei som tar til motmele bli undertrykt og trakasert? Nei, få dei ut av ledande stillingar dei har ingen ting i styre av landa å gjøre. Kast dei heller tilbake der dei kjem fra, så kanskje dei kan få litt skikk på sine land.

Veldig bra at du sier din mening, jeg støtter deg 100 % i det.

Jeg pleier å si at det viktigste er at du tenker selv, ikke hva du tenker. Men når resultatet blir som dette begynner jeg å tvile. ;)

Men fortsett å tenk selv, så blir du stadig flinkere og kvaliteten stiger. Bare ikke lås deg fast i meninger og ideologier. Lytt til kritikk fra andre, som du har fått mye av her, men tenk og vurder selv.

Lenke til kommentar

Det seie seg sjølv at ein person vil ta vare på dei personane man føler eit sterkare bånd med enn lite.

Jeg føler et sterkere bånd til Norge enn mine forfedrenes hjemmeland. Folk føler sterkere bånd med de som de har gode forhold med og er nære, ikke folk de ikke kjenner i land de har aldri sett

Obama er like glad i sitt land som alle andre presidenter, selv om han er et innvandrerbarn og adopterte barn har oftest sterkere bånd med sine adopterte foreldrer enn sine biologiske selv om de er nysgjerrig

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det miljøet som ikkje gidder å tenke seg om, men fortsetter med ein politikk som er negativ for nordmenn og alle som lever her. Enten norsk eller ikkje. Eit miljø som nekter å se på faktum, fordi dei er for påvirka av ideologiar som har påvirka dei i for stor grad.

Ja, jeg tror jeg har forstått at det miljøet er det du ikke liker eller liker minst av alle norske miljøer, men mitt spørsmål gjaldt dette "vårt", og da forstod jeg setningene dine slik at du tilhører dette "vårt", og da lurer jeg på hva det miljøet er for noe

Lenke til kommentar

Hvitløken kom til norge rundt 80-tallet. Spiser du hvitløk er du ikke særlig norsk, TS.

Og taco kan du bare glemme, den er enda nyere.

For du vil vel bevare det norske? Kan ikke ha stimuli utenfra, kan vi vel?

Hvis du mener at hvitløken har vært her lenge nok, så har kulturministeren vår vært her ca like lenge.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er slik at du ikkje vil dersom det ikkje er både fysisk og psykisk stimuli, fordi det fysiske vil til ein grad påvirke adferd og tankar.

Hva om jeg drar og soler meg i Spania da? Da blir jeg brun og får spansk stimuli. Da må jeg jo være helt elendig som leder i Norge? Endret av Lime Canes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...