gle Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Hei Noen som kan fortelle meg forskjellen på Pentium 4 M og Pentium M ? mvh gle Lenke til kommentar
Endre Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Pentium 4 M er for bærbare maskiner, den bruker mindre strøm enn vanlig P4. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 PM har en nyere kjerne som er mer effektiv en P4M. Det resulterer i at prossesoren er raskere ved lavere klokke frekvenser, bruker mindre strøm og avgir mindre varme. Det sies at en PM 1.4GHz er like rask som en P4 2.2GHz uten at jeg har testtet det. Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Hei Noen som kan fortelle meg forskjellen på Pentium 4 M og Pentium M ? mvh gle Pentium 4 M er den "gamle" mobilprosessoren til intel Pentium M (sier centrino deg noe?)er den nye og det er akkurat som Maxopp sier. Lurer på hvordan det er å bruke PM i en workstation? Lenke til kommentar
Flavabone Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Hei Noen som kan fortelle meg forskjellen på Pentium 4 M og Pentium M ? mvh gle Hei. Pentium 4-M: står for Pentium 4 Mobile, og er likt på desktop Pentium 4 versjonen, men med mulighet for Intel's SpeedStep teknologi, som gjør at den kjører seg ned i hastighet når full guffe ikke trengs. Blir levert fra 2.0 til 3.2 ghz for øyeblikket, har 512 KiB cache på prosessor. Pentium M: står for Pentium Mobile, og er basert på Pentium 3 mobilprosessor, fordi denne bruker mindre strøm og yter mer pr. Mhz. Har også SpeedStep. Blir levert opp til 2.0 ghz for øyeblikket, og har hele 1 MiB cache på prosessor. Hvis du skal sammenligne så yter vel en 2 ghz P-M som en 3.2 ghz P4-M. Sånn circa... Tar forbehold om feil, men dette viser vel de fleste forskjellene på disse prosessorene. Lenke til kommentar
Flavabone Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 sier centrino deg noe?Lurer på hvordan det er å bruke PM i en workstation? Centrino er bare et samlet merkenavn for de pcer som bruker Intel's Mobile Chipset (hovedkort), Pentium M prosessor og Intel Pro Wireless 802.11b WLAN. Om det å bruke Pentium M i en desktop pc så hadde det sikkert gått veldig bra, mhht. at en har bedre kjøling der, og da kan skrue opp hastigheten enda mer, og man har jo allerede sett hva 1 MiB cache kan gjøre med en pc PM har en nyere kjerne som er mer effektiv en P4M. Det resulterer i at prossesoren er raskere ved lavere klokke frekvenser, bruker mindre strøm og avgir mindre varme. Det sies at en PM 1.4GHz er like rask som en P4 2.2GHz uten at jeg har testtet det. Pentium M har ikke en nyere kjerne, den er basert på en eldre Pentium 3 kjerne pga. varmeutvikling og ytelse pr. Mhz. Men jeg tror ikke Pentium M (3) kjerna kan presses så veldig mye høyere enn det den er idag (tror 2.5 ghz er max jeg). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå