Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan vet man om en mann er betatt av deg?

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg er litt betatt av en mann som jeg møter en gang i blant gjennom div.sammenkomster, men jeg har et problem..Jeg vet ikke om han er interessert i meg og er derfor veldig redd før å spørre.

Hvordan oppfører en mann seg rundt en dame han er betatt av? Hvilke indikatorer fins det som kan avsløre om en mann er interessert utifra kroppsspråk og væremåte? Er det noe spesielt han sier eller gjør som kan være avslørende?

Vil gjerne høre fra dere menn også. Hvordan er dere rundt damer dere er betatt av? Hva foregår i hodet deres når dere snakker sammen? Anonym poster: 376ce3fdf845fec81422adab5be57ed5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi menn er så latterlig forskjellige at det er umulig å si. Jeg personlig pleier å være ganske direkte, mens mange er sjenerte og tør ikke ta initiativ. Tenker han hadde blitt positivt overrasket om du gikk bort til ham og startet en samtale, er alt for få jenter som gjør det.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Det finnes dessverre ingen formula på å lese menn (eller kvinner for den saks skyld), så her er det bare å prøve og bli kjent med han, vise din interesse, og se hvordan han reagerer. Det er en naturlig reaksjon vi har som mennesker, at når vi merker/vet at noen er interessert i oss - blir vi også nysgjerrig på den personen. (Nå betyr ikke dette at de vil finne deg attraktiv, eller bli interessert i deg - men en smule nysgjerrig vil han nok bli. Det er forsåvidt ikke alltid en bra nysgjerrighet, da men.) Du får bare sende et par hint, og se reaksjonen.

Husk også; ikke alle er like flink til å plukke opp hint.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes en slags "formula" på å lese mennesker.

Kroppsspråk og stemmeleie!

VI er alle forskjellige ja, men vi har et overraskende universalt kroppsspråk.

Begge kjønn snakker naturlig med litt lavere toneleie når de er tiltrukket.

Føttene hans/en fot peker mot deg(Kan funke, vi retter ofte føttene ubevisst mot dit vi ønsker å gå)

Hermer han etter kroppsspråket dit? Drikker han når du drikker og klør seg når du klør? Dette kan forøvrig gjelde mellom gode venner og.

Han forandrer seg når du kommer i nærheten - Bryst ut, retter seg opp, oppfører seg rart, retter på sveisen. Hendene på hoften.

Øyenbryn reiser seg og synker igjen gjennom en brøkdel av et sekund. Leppene skiller seg kanskje litt når han får øye på deg

Han ser kanskje deg inn i øynene et sekund lengre enn vanlig, bruker kanskje et halvt sekund lengre på å svare fordi han er helt fortapt. Eller så er han usikker og ser deg mindre inn i øynene enn vanlig, kanskje han gjør noen merkelige bevegelser opp igjen og opp igjen(knepper opp og igjen jakken f.eks), eller ser seg rundt. Men dersom han ser seg rundt mens han svarer ja, ja, hmm, så....

Han står nærmere deg enn han normalt gjør med andre. Og om du lurer deg enda litt nærmere går han ikke vekk(med mindre han er usikker/feig/uinteressert)

Og så har du de åpenbare tegnene, du fanger han i å se på deg litt for ofte(og en ekstra gang før en av dere går ut rommet), mange komplementer, dulter borti deg, berøring, han er alltid i nærheten....

De fleste av disse tegnene gjelder begge veier mann-dame, dame-mann, og bare stemmeleie og øyenbryn skjer uansett, men disse er det ikke sikkert du legger merke til.De andre tegnene kan være fraværende.

Endret av Pettersenper
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eller så kan det være på grunn av at de fleste ubevisst speiler noen av den andres bevegelser fordi det automatisk blir en slags kobling/kontakt mellom to individer som kommer godt overens, respekterer hverandre og ønsker å bli respektert. Vi skaper ubevisst en likhet som øker tilknyttingen. Dette er ikke noe som bare skjer når noen ønsker å få tilgang til noe som ellers vanligvis blir skjult for de fleste.

Jeg synes ikke dette er manipulering. Dette skjer i større eller mindre grad for alle normale mennesker og om du mener du aldri gjør dette med mindre du manipulerer noen mener jeg du mangler sosiale antenner når det kommer til akkurat dette, eller er psykopat. Eller så er du autistisk. Autister har ikke denne muligheten til å ubevisst speile hva den andre gjør. Dette fører til at de har mer problem sosialt en de kunne hatt.

Til og med hjerterytme og pusterytme kan bli synkronisert. Tror jeg, er litt usikker på hvor vidt selve hjerterytmen blir synkronisert annet enn mellom mor og baby, men jeg mener å ha lest en undersøkelse hvor de fant at enkelte par som har levd lenge i lag har noenlunde synkronisert hjerterytme.

Selvsagt kan du speile en annen person med vilje, men dette blir fort åpenbart og kanskje ubehagelig for den andre parten avhengig av hvilket forhold dere har. Jeg tror heller ikke noen faller for noen fordi de lener seg fremover når den andre lener seg fremover

Endret av Pettersenper
Lenke til kommentar

Spør han om han liker å tisse i dusjen. Smiler han så liker han deg, hvis han ser på deg som bisarr så liker han deg ikke.

(Poenget er å si noe som enhver person mener er kontroversielt, men han aksepterer det fordi han digger deg)

Endret av LonelyMan
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Eller så kan det være på grunn av at de fleste ubevisst speiler noen av den andres bevegelser fordi det automatisk blir en slags kobling/kontakt mellom to individer som kommer godt overens, respekterer hverandre og ønsker å bli respektert. Vi skaper ubevisst en likhet som øker tilknyttingen. Dette er ikke noe som bare skjer når noen ønsker å få tilgang til noe som ellers vanligvis blir skjult for de fleste.

Jeg synes ikke dette er manipulering. Dette skjer i større eller mindre grad for alle normale mennesker og om du mener du aldri gjør dette med mindre du manipulerer noen mener jeg du mangler sosiale antenner når det kommer til akkurat dette, eller er psykopat. Eller så er du autistisk. Autister har ikke denne muligheten til å ubevisst speile hva den andre gjør. Dette fører til at de har mer problem sosialt en de kunne hatt.

Til og med hjerterytme og pusterytme kan bli synkronisert. Tror jeg, er litt usikker på hvor vidt selve hjerterytmen blir synkronisert annet enn mellom mor og baby, men jeg mener å ha lest en undersøkelse hvor de fant at enkelte par som har levd lenge i lag har noenlunde synkronisert hjerterytme.

Selvsagt kan du speile en annen person med vilje, men dette blir fort åpenbart og kanskje ubehagelig for den andre parten avhengig av hvilket forhold dere har. Jeg tror heller ikke noen faller for noen fordi de lener seg fremover når den andre lener seg fremover

Tror vi spiller i samme land, men forskjellige sporter. Vi deler mye likt PUA-syn.

Spør han om han liker å tisse i dusjen. Smiler han så liker han deg, hvis han ser på deg som bisarr så liker han deg ikke.

(Poenget er å si noe som enhver person mener er kontroversielt, men han aksepterer det fordi han digger deg)

Så da kan du få lov til å komme med litt bedre eksempler enn det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...