Gå til innhold

Lodde ting?

Heika98

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å begynne å lodde ting og tang, men problemet er at jeg ikke vet hva. Er det noen som har forslag til hva jeg kan lodde? Eventuelt om det finnes noen kit som man kan lodde selv? Ingen forslag er for dumme, jeg har bare lyst til å lodde ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, ja det er jo litt spesielt det da. At du vil kun lodde ting og tang uten å lodde for å bruke det liksom. ^^

Start med en RC hobby, der inneholder det som regel litt lodding her og der.

Jeg vil jo selvfølgelig lodde ting jeg kan bruke.

Lenke til kommentar

Noen ideer om hva jeg kan lage helt fra scratch? Jeg har aldri laget kretser selv så jeg starter i det små, men større proskjekt blir nok aktuelt etter hvert. Jeg tenkte å bestille breadboard (for å teste kretsen[e]) og litt komponenter fra ehobby.no og et slikt http://www.clasohlson.com/no/Eksperimentkort/Pr223156000 for å lodde kretsen(e) på. Jeg har ikke kjøpt loddeutstyr enda, og kommer ikke til å kjøpe før jeg har noen planer for hva jeg skal lodde.

EDIT: av utstyr tenkte jeg en billig loddepenn og et stativ for loddepennen. Og selvfølgelig loddetinn, og kanskje et slikt bånd for å få vekk overflødig tinn. Jeg tror ikke jeg trenger mer? Jeg er tross alt kun en amatør.

Endret av Heika98
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...