Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva mener dere om abort?


Anbefalte innlegg

Over halvparten av alle aborter i verden gjennomføres av personer uten medisinsk kompetanse. Jeg mener at man bør prøve å unngå overdreven bruk av abort.

 

Jeg mener også at det det er bedre å være død enn å bli født men ikke være ønsket til verden.

 

Hva mener dere om abort?

Endret av anneelisemyrglen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler ikke seksualitet var riktig plassering av dette emnet siden det er et mer kulturelt kontroversielt tema enn det omhandler sex og intimitet, men var usikker på hvilket underforum det passer best i...

 

On-topic: et uønsket barn med foreldre som ikke kan ta vare på det bør få slippe unna tidlig. Såvidt jeg vet, er det smertefritt for barnet og det er ikke hva jeg vil kvalifisere som intelligent liv på det stadiet heller.

Lenke til kommentar

Så du mener altså at jeg har hatt det bedre død - kan ikke si meg enig der gitt

Kanskje verden hadde vært et bedre sted om du hadde vært død ja. Det er ikke noe man skal utelukke. Nå ble det veldig satt på spissen.

 

Uønskede barn har jo større sjanse for å bli problembarn/trash som samfunnet ikke vil ha og vi løser dette ved at vi låser de inne samtidig som vi prøver å hjernevaske de til "normalen"/samfunnsnormen, til å bli som oss, fordi det er riktig.

 

Jeg tror at verden er et bedre sted uten uønskede barn.

Lenke til kommentar
Kanskje verden hadde vært et bedre sted om du hadde vært død ja. Det er ikke noe man skal utelukke. Nå ble det veldig satt på spissen.

 

Tja, det kan kanskje noen mene - både om meg og deg - var du ønsket? Man kan ikke utelukke noen.

 

Nå er det også stor forskjell på det å være uønsket før fødsel og det å være uønsket etter fødsel. Et barn i en mage tror jeg ikke blir påvirket om den er ønsket eller ei før fødsel - det er etter fødsel påvirkning skjer - tror jeg.

Jeg tror jeg har blitt langt mer elsket etter fødsel, enn mange andre - de som har vært ønsket før og under svangerskap.

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

På det stadiet er ikke fosteret et tenkende menneske, og kan sammenlignes mer med et dyr. Vi spiser kjøtt daglig og bryr oss ikke nevneverdig om det, og da ser jeg ikke noe problem med å drepe et foster uten intelligens.

 

Dette syns jeg var en ganske morbid tankegang.

 

Problemet er egentlig ikke om man skal tillate / ikke tillate abort, men hvor man skal sette grensene for tilfeller som er lovlig / ikke lovlig...

Lenke til kommentar

Dette syns jeg var en ganske morbid tankegang.

 

Problemet er egentlig ikke om man skal tillate / ikke tillate abort, men hvor man skal sette grensene for tilfeller som er lovlig / ikke lovlig...

 

Like morbid som å slakte en gris :)

 

Verden er overbefolket uansett, og det er nødvendig å kutte ned på fødselsraten. Hvorfor ikke starte med uønskede barn?

 

Ser ikke hvorfor man i noen tilfeller skal forby abort. Et barn som er uønsket av foreldrene vil ha en vanskelig oppvekst, uavhengig av hvorfor han/hun er uønsket.

Lenke til kommentar

Ser ikke hvorfor man i noen tilfeller skal forby abort. Et barn som er uønsket av foreldrene vil ha en vanskelig oppvekst, uavhengig av hvorfor han/hun er uønsket.

 

Det er farlig for samfunnet og menneskeheten om vi skal tillate spekulering i hva slags barn man setter til live. Det vil føre til menneskefiendtlighet.

Lenke til kommentar

Det er farlig for samfunnet og menneskeheten om vi skal tillate spekulering i hva slags barn man setter til live. Det vil føre til menneskefiendtlighet.

 

Hvorfor er det farlig? Jeg tror genetisk endring i foster er fremtiden, vi hadde nok vært der allerede hadde ikke religion og lover hindret forskning. Ja, rike vil få designerbarn, men det har vi allerede i form av materialistiske ting som merkeklær og ferrarier. Så kjør på.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det farlig? Jeg tror genetisk endring i foster er fremtiden, vi hadde nok vært der allerede hadde ikke religion og lover hindret forskning. Ja, rike vil få designerbarn, men det har vi allerede i form av materialistiske ting som merkeklær og ferrarier. Så kjør på.

 

For å bruke et banalt bilde på det så kan man vel sammenligne det med å bli kresen...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...