Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Det du gjør her er jo faktisk å forsvare ham! Du gjør nettopp den feilen som alle mulige "forkjempere" har gjort i alle mulige land i alle år: Gir samfunnet skylden istedenfor forbryterne. Det er en livsfarlig holdning å ha. Du må se på de handlingene slike gale og onde mennesker gjør, ikke hva slags oppvekst de har hatt, hvilket nabolag de har bodd i ol. slik du gjør her når du snakker om samfunnet som problemet! Hva med folk som Adolf Hitler og Josef Stalin? Ville du ha støttet rehabilitering og godhet for dem også for så å slippe dem ut igjen etter noen år? Feks. 15-20 år? ABB som "drapsmann", har fått sin straff, men "mennesket ABB" skal ikke straffes, eller synes du at han skal det? Og å se helt bort fra at miljøet har vært med på å skape "drapsmannen ABB" synes jeg blir sært, ikke dermed sagt at man kan eller skal straffe alle som har deltatt i formingen av personen Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Hva i all verden er det du vil fram til her? Jeg mener han burde vært henrettet for lengst! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 tilgivelse Man skal ikke tilgi mordere. Da åpner man bare for at de kan drepe på nytt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Ja, jeg skjønner at du ser drap som eneste utvei - men det gjør ikke flertallet i det landet du bor i, foreløpig. Hva konkret er det du ikke skjønner med det som jeg skrev? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Så du vil henrette alle soldater som har drept altså. For de har jo "vist at de er villige til å drepe"... Det er forskjell på krig og fred. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Det er forskjell på krig og fred. Hva da? Blir man drept så blir man drept uansett om man blir drept av en person i uniform eller ikke. Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Det er forskjell på krig og fred. Ok, så om Norge vil utrydde svensker så er det altså bare å erklære krig/væpnet konflikt mot dem, så er det greit for deg? Lenke til kommentar
egen9 Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Man skal ikke tilgi mordere. Da åpner man bare for at de kan drepe på nytt. Og dette gleder ALLE mordere? Jeg mener, bare for å gi et eksempel: Si at noen voldtok søstra mi, og jeg tok mannen på fersk gjerning... så kan jeg ærlig si at jeg hadde drept mannen uten å tenke meg om en gang. Nå, ville du drept meg? Jeg ville aldri ha drept igjen Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Jeg er imot dødstraff for slike som f. eks. Breivik; fordi at da slipper de unna. Det de må gjøre er å sitte i fengsel til de råtner. Deretter kan prosessen gjentas på nytt, men denne gangen i hælvette. Dette forutsetter at fengslene ikke er luksus. Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Hva i all verden er det du vil fram til her? Jeg mener han burde vært henrettet for lengst! Du svarte aldri på spørsmålet mitt: Hva om ABB vervet seg som bøddel, som en form for alternativ soning? Han har jo erfaring med å drepe folk, og da vil jo også du synes det er greit at han dreper. Dette må jo du støtte, siden du mener at statsansatte bør få lov til å drepe mens andre ikke bør det. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Du svarte aldri på spørsmålet mitt: Hva om ABB vervet seg som bøddel, som en form for alternativ soning? Han har jo erfaring med å drepe folk, og da vil jo også du synes det er greit at han dreper. Dette må jo du støtte, siden du mener at statsansatte bør få lov til å drepe mens andre ikke bør det. Siden det gjerne hadde blitt gift som hadde blitt den aktuelle måten å ta ut den straffedømte på må det vel være en sakkyndig? Kan være jeg tar feil dog. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Sakkyndigheten med å sette kanyle/venflon er et par dagers kurs. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Sakkyndigheten med å sette kanyle/venflon er et par dagers kurs. Viss du har kjennskap til det vet du også at det ikke er kanylen som dreper. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Viss du har kjennskap til det vet du også at det ikke er kanylen som dreper. No shit sherlock...som om det er legen som mikser sammen sakene på bakrommet.. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 No shit sherlock...som om det er legen som mikser sammen sakene på bakrommet.. Det vet jeg ingenting om, men finnes sikkert litt om det på nettet. Men poenget er ikke hvem som mikser sakene og hvem som setter kanyla, det blir som å ta for seg våpensmeden og ammunisjonsutsalget når du skal ha tak i skytteren :-) Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Ergo kan ABB bli bøddel. Med et par dagers kurs. Som var min opprinnelige påstand. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Ergo kan ABB bli bøddel. Med et par dagers kurs. Som var min opprinnelige påstand. Nei, det kan han fortsatt ikke med mindre du sier at den som setter kanylen er bøddelen. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Nei, det kan han fortsatt ikke med mindre du sier at den som setter kanylen er bøddelen. Trykke på knappen da, om du skal ha det helt presist. ATEX-kurs bør vel holde her. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Trykke på knappen da, om du skal ha det helt presist. ATEX-kurs bør vel holde her. Og stroppe og anhuker kurs for å sette fast vedkommende Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Ja, jeg skjønner at du ser drap som eneste utvei - men det gjør ikke flertallet i det landet du bor i, foreløpig. Hva konkret er det du ikke skjønner med det som jeg skrev? Som jeg har forklart til det kjedsommelige nå så er det forskjell på drap på uskyldige og henrettelse av mordere. Og med livstid har du faren for at morderne rømmer. Ved å slippe dem ut uansett om det er snakk om permisjon eller snakk om for godt er å risikere gjentagelse av drapet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå