Lime Canes Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Hva om moren til den drepte kvinnen kom og skjøt begge to attentatmennene i hodet rett etterpå? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Fullt forståelig, men det er staten som skal ta seg av sånt istedenfor privatpersoner. Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 (endret) Gi meg én god grunn til at staten skal "ta seg av sånt". Staten består også av privatpersoner. Jeg tipper du bare baserer tildelelsen av dødsstraffer på trynefaktor. Endret 21. juli 2013 av Lime Canes Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Fordi staten består av landets ledere som er valg av folket til å representere dem, landet og samfunnet. Nå snakker jeg selvsagt om et demokrati. Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Jeg har aldri valgt disse personene til noe som helst, og jeg er ikke enig med dem i spesielt mye. Det du sier er at flertallet skal definere hvem som får lov til å være lovlige mordere. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Men valget avgjøres altså av flertallet. At du ikke hører til flertallet hverken svekker eller ødelegger demokratiet. Du får heller arbeide mer aktivt for at et parti du støtter skal ta over ved neste valg. Evnt. får du forsøke å danne et nytt dersom du ikke er enig men noen. Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Hvilken moralsk høyborg er det rettsvesenet vårt sitter på som tillater dem å drepe andre mennesker? Og hvorfor er ikke denne moralske høyborgen like mye forbeholdt privatpersoner? Anders Behring Breivik bør være like berettiget å drepe mennesker som den norske stat. Det er ingenting som tilsier at han er mer eller mindre intelligent enn de som dømmer en person til døden i en rettssal. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Hvilken moralsk høyborg er det rettsvesenet vårt sitter på som tillater dem å drepe andre mennesker? Og hvorfor er ikke denne moralske høyborgen like mye forbeholdt privatpersoner? Norge er et moderne demokrati og regjeringen er valgt av flertallet av folket. Er det vanskelig å forstå? Anders Behring Breivik bør være like berettiget å drepe mennesker som den norske stat. Det er ingenting som tilsier at han er mer eller mindre intelligent enn de som dømmer en person til døden i en rettssal. Han er en massemorder som drepte uskyldige mennesker. Han kan gjerne kjøttskrelles først for deretter å kokes til døde i olje og så kan liket parteres bit for bit! Dog er ikke dette den modellen vi skal føle i et moderne og representativt demokrati så giftsprøyte slik det praktiseres i USA er veien å gå. Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Norge er et moderne demokrati og regjeringen er valgt av flertallet av folket. Er det vanskelig å forstå?Du svarte ikke på en millimeter av spørsmålet mitt. Jeg spurte: "Hvilken moralsk høyborg er det rettsvesenet vårt sitter på som tillater dem å drepe andre mennesker? Og hvorfor er ikke denne moralske høyborgen like mye forbeholdt privatpersoner?" Jeg bryr meg ikke om hvor "demokratisk" du tror Norge er. Det får du holde for deg selv. Han er en massemorder som drepte uskyldige mennesker. Han kan gjerne kjøttskrelles først for deretter å kokes til døde i olje og så kan liket parteres bit for bit! Dog er ikke dette den modellen vi skal føle i et moderne og representativt demokrati så giftsprøyte slik det praktiseres i USA er veien å gå.Hmm... ABB er altså en massemorder. Så nevner du USA som et eksempel til etterfølgelse to linjer nedenfor. Ironien er for åpenbar. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 For øvrig sier EMSTREMT MYE at Anders Behring Breivik er langt mindre intelligent enn dem som jobber i staten med tanke på hvordan han scoret på testene i fengslet... Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 (endret) For øvrig sier EMSTREMT MYE at Anders Behring Breivik er langt mindre intelligent enn dem som jobber i staten med tanke på hvordan han scoret på testene i fengslet... Hvem er "dem som jobber i staten"? Hvilke superintelligente mennesker mener du er moralsk berettiget til å dømme en person til døden? Jeg tipper de fleste involverte blant de som dømmer folk til døden i USA er droner som aldri har stilt kritiske spørsmål til sitt eget liv før. Disse menneskene er ikke i bedre stand til å dømme en morder til døden enn for eksempel ABB. Endret 21. juli 2013 av Lime Canes Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Du svarte ikke på en millimeter av spørsmålet mitt. Jeg spurte: "Hvilken moralsk høyborg er det rettsvesenet vårt sitter på som tillater dem å drepe andre mennesker? Og hvorfor er ikke denne moralske høyborgen like mye forbeholdt privatpersoner?" Jeg bryr meg ikke om hvor "demokratisk" du tror Norge er. Det får du holde for deg selv. Det er svaret og ferdig med det! Jeg bryr meg døyten om "moralen" du strever etter. Vi lever i et demokrati, flertallet avgjør og regjeringen er valgt av flertallet. Mer er det ikke å si om den saken. Hmm... ABB er altså en massemorder. Så nevner du USA som et eksempel til etterfølgelse to linjer nedenfor. Ja, han er en massemorder! Hva kaller du ham? USA er også et demokrati selv om lover, regler og samfunnet er helt annerledes enn det du finner i Norge. Hva har den amerikanske rettsstaten å gjøre med terrorhandlingene til Anders Behring Breivik forresten? Ironien er for åpenbar. Jepp, innleggene dine er komplett håpløse! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Hvem er "dem som jobber i staten"? Hvilke superintelligente mennesker mener du er moralsk berettiget til å dømme en person til døden? Dem som flertallet av landets befolkning har stemt på. Hvor mange ganger må jeg skrive det før du oppfatter det? Jeg tipper de fleste involverte blant de som dømmer folk til døden i USA er droner som aldri har stilt kritiske spørsmål til sitt eget liv før. Disse menneskene er ikke i bedre stand til å dømme en morder til døden enn for eksempel ABB. USA bruker droner mot utenlandske terrorister og militante ekstreminister så det har null å gjøre med henrettelser av landets egne, kriminelle innbyggere å gjøre. Hvor er egentlig sammenhengen i innleggene dine? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Det er forresten mildt sagt ufattelig at du ikke ser forskjellen på å bombe bygninger samt skyte sivile og uskyldige mennesker på en øy samt det å henrette mordere med en giftsprøyte... Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 (endret) Det er svaret og ferdig med det! Jeg bryr meg døyten om "moralen" du strever etter. Vi lever i et demokrati, flertallet avgjør og regjeringen er valgt av flertallet. Mer er det ikke å si om den saken.Så du har ikke noe svar på hvorfor rettssystemet er mer berettiget til å drepe enn privatpersoner.Hva om ABB ble ansatt som bøddel? Ja, han er en massemorder! Hva kaller du ham? USA er også et demokrati selv om lover, regler og samfunnet er helt annerledes enn det du finner i Norge. Hva har den amerikanske rettsstaten å gjøre med terrorhandlingene til Anders Behring Breivik forresten? Jeg sier bare at den amerikanske stat er en langt større massemorder enn ABB. At du mener at disse er et eksempel til etterfølgelse, viser bare at du er en hykler. Og ja, ABB er en massemorder som dreper uskyldige barn. Jeg har aldri kalt han noe annet. Dem som flertallet av landets befolkning har stemt på. Hvor mange ganger må jeg skrive det før du oppfatter det?Jeg har vært statsansatt, jeg ble aldri stemt på av befolkningen. Jeg dro ned på kontoret og spurte om jobb, og det fikk jeg. Endret 21. juli 2013 av Lime Canes Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Så du har ikke noe svar på hvorfor rettssystemet er mer berettiget til å drepe enn privatpersoner. Hva om ABB ble ansatt som bøddel? Jeg har svart flere ganger. Det er bare du som tydeligvis ikke klarer å lese det. Jeg sier bare at USA er en langt større massemorder enn ABB. At du mener at disse er et eksempel til etterfølgelse, viser bare at du er en hykler. Du må skille mellom krig og fred. Og ikke snakk for høyt om hvem som er hykler... Ikke bedriv personangrep heller. Og ja, ABB er en massemorder som dreper uskyldige barn. Jeg har aldri kalt han noe annet. Så hvorfor forsvarer du ham da? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Jeg liker å tro at det finnes noe som heter rettferdighet. Hvordan definerer du den? Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 (endret) Jeg har svart flere ganger. Det er bare du som tydeligvis ikke klarer å lese det.Ja, du har skrevet noe greier. Det er ikke det samme som å svare på spørsmålet mitt. Du må skille mellom krig og fred. Og ikke snakk for høyt om hvem som er hykler... Ikke bedriv personangrep heller.Dersom du mener det er humant å bombe et land, mens det er helt inhumant å drepe én kvinne på en togstasjon, så fortjener du ikke bedre. Og jeg har aldri forsvart Anders Behring Breivik. Jeg sier bare at han er like berettiget til å drepe som alle andre. Så får man heller diskutere hvorvidt noen er berettiget til å drepe. Jeg er for fred, du er for krig. Lurer på hvem av oss som har et problem... Endret 21. juli 2013 av Lime Canes Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Ja, du har skrevet noe greier. Det er ikke det samme som å svare på spørsmålet mitt. Jo, en rekke ganger. Har du flere spørsmål? Dersom du mener det er humant å bombe et land, mens det er helt inhumant å drepe én kvinne på en togstasjon, så fortjener du ikke bedre. Jada... Vet du forskjellen på krig og fred eller ikke? Og jeg har aldri forsvart Anders Behring Breivik. Jeg sier bare at han er like berettiget til å drepe som alle andre. Så får man heller diskutere hvorvidt noen er berettiget til å drepe. Han drepte sivile helt uten videre. De som henretter mordere er ansatte av staten og tar utelukket liv av folk som selg er mordere og det på en human måte ved først å gi dem smertestillende og deretter dødelig gift. Hvis vi holder oss til USA som jeg tok eksempel i. Jeg er for fred, du er for krig. Hvor får du dette fra? Lurer på hvem av oss som har et problem... Ikke noen fare for jeg kan svare: Det er deg! Skjønt ikke bare et... Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 (endret) Du har ikke svart på spørsmålet mitt. Jeg spurte deg hvorfor staten er mer berettiget til å drepe enn privatpersoner, da svarte du at "vi lever i et demokrati med folkevalgte." Med andre ord: Du velger mordere. Gratulerer, du er kul. Jeg vet godt forskjellen på krig og fred. Jeg vet også at det ikke heter "krig" når Land A går inn i Land B uten at Land B har gjort noe som helst mot Land A. Det er dette du støtter. Men mordere liker du ikke, nei fyfaen, de må dø. Hehe. Du burde stille spørsmål ved din egen tilværelse en gang iblant. Hva du tror på, hvem du lener deg mot og så videre. Jeg tror du kunne hatt godt av det. Edit: Jeg har ikke engang sagt at jeg er imot eller for dødsstraff, jeg mener bare at staten ikke er mer berettiget til dette enn privatpersoner. Du tror du har moralsk hevd på hvem som bør få leve og ikke, og da drister jeg meg til å påstå at du ikke er noe annet enn en arrogant, uintelligent hykler, og en farlig person for folk rundt deg med de holdningene. Nå gidder jeg ikke diskutere mer med deg før du skriver noe vettugt. Endret 21. juli 2013 av Lime Canes 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå