Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Det er fullt mulig å bli perfekt! Legevitenskapen vil før eller siden gjøre menneske perfekt, militærteknologien vil før eller siden gjøre militæret perfekt og teknologien vil før eller siden gjøre alle sider av samfunnet perfekt. Spørsmålet er ikke om, men når. Jeg er for et samfunn uten kriminalitet samt et samfunn der kriminalitet faktisk møter konsekvenser! Det har ingen ting med despoter å gjøre. Hvor trekker du den konklusjonen fra? Det er ingen som er perfekt den dag i dag, og det er helt umulig å bli perfekt. Hvorfor? Fordi alle mennesker har sin egen definisjon av hva det vil si å være perfekt er. Nei, bedre å pine dem i flere år uten menneskerettigheter som beskytter dem da de har brutt flere mot andre mennesker. Så de fortjener og få igjen med samme mynt. Hadde jeg hatt peneste og beste dama i verden + barn. Og noen hadde drept/voldtatt/kidnappet dem elns. Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg hadde faktisk gjort de værste tenkelige ting mot personen/personene som sto ansvarlig. Jeg skjønner følelsen og tankegangen, men da synker du til like lavt nivå som morderen og gjør bare alt verre for deg selv. Da må du nemlig leve i fengsel med horrible minner som aldri vil forsvinne. Altså er de statsansatte bødlene mordere: De tar et menneskeliv. Det er definisjonen på mord. Og du mener altså det er greit at man begår drap på jobb, så lenge man ikke gjør det på fritiden? Det er fullt mulig å lage et system som tar livet av mennesker uten at et annet menneske "dreper". Se for deg at den kriminelle blir kastet inn i et rom. Utenfor rommet er det fire mennesker som holder i en kontroll med én knapp på. De kan ikke se inn i rommet. Etter 10 sekunder trykker alle sammen samtidig, og den som trykker det ene millisekundet før dem andre, avliver morderen. Problemet er bare at ingen av dem vet hvem som gjorde det, ergo er det ingen "bevis" på hvem av de som gjorde det. Hvorfor skal vi ha dødstraff? Er det ikke straff nok å sitte i lukket fengsel hele livet? Breivik har det nok ikke lett feks. Sitter man i et åpent fengsel så er sef saken helt annerledes, men dit kommer de som har kjørt for fort, røyket en joint etc etc, og ikke de som har ranet eller drept/voldtatt. Nei. Det er ikke akseptabelt at vi skal betale penger for å holde alvorlige kriminelle i live. Det gir oss ingen nytteverdi å ha dem her når alt dem vil er å ødelegge for andre. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Det er vanskelig å gjøre om en dødsdom da.... Man kan ikke si... Usj shit den DNA prøven var feil, det var vist absolutt ikke du som drepte Anna. Det var han andre som har tilstått. Sorry at vi drepte feil person... Hva faen skal man gjøre da? Skrive et fuckings brev til familien? Unnskyld at vi henrettet sønnen din ved en feiltagelse.... Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Altså er de statsansatte bødlene mordere: De tar et menneskeliv. Det er definisjonen på mord. Og du mener altså det er greit at man begår drap på jobb, så lenge man ikke gjør det på fritiden? Og forresten. Jeg sjekket hva Wikipedia skriver om bødler: Det finnes mennesker som har/har hatt som en del av sin jobb kommet over situasjoner der man ser seg tvunget til å ta andre mennesker sine liv, syns du dette er galt? Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Det er vanskelig å gjøre om en dødsdom da.... Man kan ikke si... Usj shit den DNA prøven var feil, det var vist absolutt ikke du som drepte Anna. Det var han andre som har tilstått. Sorry at vi drepte feil person... Hva faen skal man gjøre da? Skrive et fuckings brev til familien? Unnskyld at vi henrettet sønnen din ved en feiltagelse.... Det er også et godt argument. Som sagt: Du er ikke gammel nok til å forstå dette. Det lukter hersketeknikk her... Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Det finnes mennesker som har/har hatt som en del av sin jobb kommet over situasjoner der man ser seg tvunget til å ta andre mennesker sine liv, syns du dette er galt? Hvor har jeg sagt at jeg synes noe av dette er galt? Hele poenget mitt er at Glimti/Coladude mener at det er greit å drepe så lenge det er en stat som gjør det, og spesielt så lenge det er krig. Jeg sier at en stat på ingen måte bør ha mer/mindre rett til å drepe enn en privatperson. Jeg har ikke sagt noe som helst om hva som er galt og ikke, jeg sier bare at Anders Behring Breivik bør ha like mye/lite rett til å drepe en person som noen andre. Glimti tror stater er perfekte maskiner som er i stand til å heve sin moral over enkeltpersoner. Selvfølgelig så lenge den staten er vestlig nok, da, og helst heter USA. Det er fullt mulig å lage et system som tar livet av mennesker uten at et annet menneske "dreper". Se for deg at den kriminelle blir kastet inn i et rom. Utenfor rommet er det fire mennesker som holder i en kontroll med én knapp på. De kan ikke se inn i rommet. Etter 10 sekunder trykker alle sammen samtidig, og den som trykker det ene millisekundet før dem andre, avliver morderen. Problemet er bare at ingen av dem vet hvem som gjorde det, ergo er det ingen "bevis" på hvem av de som gjorde det. Tror du poenget mitt var skyldfølelsen? Hvorfor i himmelens navn skulle noen av disse personene være mer berettiget til å drepe enn den personen som blir kastet inn i rommet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Tror du poenget mitt var skyldfølelsen? Hvorfor i himmelens navn skulle noen av disse personene være mer berettiget til å drepe enn den personen som blir kastet inn i rommet? Nei, ingen har mer rett til å drepe enn andre. Lenke til kommentar
egen9 Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Hva er det som er generaliserende? En gang morder, alltid morder! Men du sa, at du ville henrette dem så de ikke kan drepe igjen Hvis det finnes en morder som man vet at ikke vil drepe igjen, så ødlegger jo det akkurat det argumentet Og er ikke døden bare en lett måte å slippe unna på? Jeg mener, hvis jeg kunne velge mellom livstid i et amerikans fengsel, og døden...vel 1 Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Nei, ingen har mer rett til å drepe enn andre. Helt enig. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Det er ingen straff å dø... Dødsstraff er selvmotsigende. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Døden er heller en befrielse, enn en straff. Den dagen jeg dør, så har jeg ingen beskymringer lenger. Ingen smerter. Nei, ingen ting... Hvorfor vil man bruke dette som en form for straff? "For da er man kvitt fyren" ? Nei. Jeg mener at disse skal ha straff. For de mest ekstreme brutale forbrytelsene, så skal det være livstid i fengsel med kummerlige forhold i fengselet, uten muligheter til å ta selvmord. Med kummerlig mener jeg: Uten TV, Mobiltelefon, PC, tredemølle, og andre elektriske moderne aparater. Bøker er greit, men ikke noe mer enn det. Og brev men ikke besøksforbud... 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Noen som vet hvordan Breivik lever? Tror han har tv. Men han har da store restriksjoner også. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Jeg mener at disse skal ha straff. Hva skjedde med rehabilitering? Lenke til kommentar
crackstein Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Døden er heller en befrielse, enn en straff. Den dagen jeg dør, så har jeg ingen beskymringer lenger. Ingen smerter. Nei, ingen ting... Hvorfor vil man bruke dette som en form for straff? "For da er man kvitt fyren" ? Nei. Jeg mener at disse skal ha straff. For de mest ekstreme brutale forbrytelsene, så skal det være livstid i fengsel med kummerlige forhold i fengselet, uten muligheter til å ta selvmord. Med kummerlig mener jeg: Uten TV, Mobiltelefon, PC, tredemølle, og andre elektriske moderne aparater. Bøker er greit, men ikke noe mer enn det. Og brev men ikke besøksforbud... Hva om et langsomt dødsstraff som svir helt i ræva? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Hva skjedde med rehabilitering? Topic: Er dødsstraff riktig ved ekstreme forbrytelser? Det jeg sa gjaldt kun ved ekstreme forbrytelser (Utøya-massakren som et eksempel på en slik forbrytelse). Her vil jeg ikke ha rehabilitering, hvis rehabilitering består i annet enn kummerlige forhold i fengselet, slik jeg definerte kummerlig. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Hva om et langsomt dødsstraff som svir helt i ræva? Hehe.. Joda.. Men det holder det jeg sa. =)Jeg mener ikke tortur... Det er ikke det jeg vil ha. Den straffede skal ha det ufattelig kjedelig. Vel, lesning er jo ikke kjedelig. Men om det er kun det man får gjøre, samt skrive, resten av livet, vel så vet jeg ikke... =) Dessuten er jeg for at fangene må betale opphold, kost og losji selv. De som har råd til det.... Det burde ikke gå på vår bekostning at de har gjort noe galt. De burde betale for det. Så får vi betale det vi må. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 (endret) Noen som vet hvordan Breivik lever? Tror han har tv. Men han har da store restriksjoner også. Han har tre rom. Måtte google det for deg. Men fant det jeg selv så tidligere nå. Her:http://www.nrk.no/22...ik-bo-1.8288654 Jeg er usikker men jeg tror de tok fra ham PC. Jeg mener at han ikke skal ha PC, eller tredemølle, som beskrevet ovenfor. =) (Heller ikke utskrift fra engelsk wikipedia, eller noe sånt... Han skal ha det som en budhistmunk, altså helt enkelt uten noe som helst annet enn det som kreves for å overleve. Endret 25. juli 2013 av turbonello Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Hvilken straff er det å leve som buddhistmunk? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 (endret) Han har tre rom. Måtte google det for deg. Men fant det jeg selv så tidligere nå. Her: http://www.nrk.no/22...ik-bo-1.8288654 Jeg er usikker men jeg tror de tok fra ham PC. Jeg mener at han ikke skal ha PC, eller tredemølle, som beskrevet ovenfor. =) (Heller ikke utskrift fra engelsk wikipedia, eller noe sånt... Han skal ha det som en budhistmunk, altså helt enkelt uten noe som helst annet enn det som kreves for å overleve. Trodde Buddistmunkene hadde det bra og levde sunt jeg? Buddhas ordtak var jo den gyldne middelvei, og ikke nødliv? Tror de på Bastøy lever som Buddistmunker, dvs sunt med frukt og grønt og ute i den frie naturen. Det er noe helt forskjellig fra å låses inn på en liten celle. Enig i at Breivik ikke får PC, Tv litt usikker. Kan ikke stenge ut helt fra samfunn, nyheter og sånt. I førsten greit nok. Endret 25. juli 2013 av Gouldfan Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Han har tre rom. Måtte google det for deg. Men fant det jeg selv så tidligere nå. Her: http://www.nrk.no/22...ik-bo-1.8288654 Tanken på at det er hva som venter han resten av hans liv bør jo føre til umiddelbart selvmord for Breiviks del. Jeg tror jeg hadde overlevd et år, før døden ble en befrielse. 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Hvilken straff er det å leve som buddhistmunk? Budhistmunken kan når som helst finne på noe annet. Her er det også snakk om å bli tvunget til å gjøre det resten av livet. Om vedkommende syntes det er fælt eller ikke, spiller forøvrig ingen rolle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå