anneelisemyrglen Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 (endret) Vi er alle klar over at det finnes forskjellige mennesker som på hver sin måte uttrykker en form for kjærlighet. Noen tiltrekkes mer mot kvinner og noen mot menn. Noen tiltrekkes begge kjønn og noen tiltrekkes ingen. Evige debatter pågår om hvorvidt det er arv eller miljø. Er det slik at alt som har med det emosjonelle er relatert til kun én av disse, eller kan årsaken til at vi opplever slike ting forskjellig være todelt? (ordlegg deg, takk) Endret 16. juli 2013 av anneelisemyrglen Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Som med alt anna trur eg det er ein kombinasjon, men akkurat her trur eg det er meir genetisk enn miljø. 1 Lenke til kommentar
anneelisemyrglen Skrevet 16. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2013 Som med alt anna trur eg det er ein kombinasjon, men akkurat her trur eg det er meir genetisk enn miljø. Hvorfor tror du det? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Fordi alle andre dyreraser også har homofili. Lenke til kommentar
anneelisemyrglen Skrevet 16. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2013 forklar hvorfor, ordlegg dere Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Enig med Zeph. Sterke traumer/emosjonelle opplevelser kan vel påvirke i en viss grad skulle jeg tro. Vi vet vel f.eks at endel pedofile overgripere selv har blitt utsatt for overgrep. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Seksuell legning ser ut til å være hovedsaklig genetisk. Dvs, du blir født homofil, heterofil, eller noe midt i mellom. Det samme ser ut til å gjelde pedofili. Som sagt, så har de fleste dyrearter også homofili inndag, så da kan det ikke være påvirkning av miljøet. Det er heller ikke "enten/eller" når det kommer til legningen. Noen er litt homofil, noen er veldig homofil, noen er utelukket homofil, og så videre. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Som sagt, så har de fleste dyrearter også homofili inndag, så da kan det ikke være påvirkning av miljøet. Er hunder inkludert her? Hanner som prøver å ri på andre hanner Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Seksuell legning ser ut til å være hovedsaklig genetisk. Dvs, du blir født homofil, heterofil, eller noe midt i mellom. Det samme ser ut til å gjelde pedofili. Som sagt, så har de fleste dyrearter også homofili inndag, så da kan det ikke være påvirkning av miljøet. Det er heller ikke "enten/eller" når det kommer til legningen. Noen er litt homofil, noen er veldig homofil, noen er utelukket homofil, og så videre. Dyr blir jo utsatt for miljøpåvirkninger slik som oss mennesker. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 (endret) Sorry, men jeg tror lite på at det fins homoseksualitet blant hunder (selv om de har homoseksuell atferd). De jukker pga hormoner er i høygir, ikke for at de tenner på et kjønn. Da må det lages mange legninger for å dekke opp alt - kosebamse legning, teppe legning, legg til mennesker legning osv osv. Hormoner i høygir, til dels dominans, samt stress er grunnene - mener jeg. Endret 16. juli 2013 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Sorry, men jeg tror lite på at det fins homoseksualitet blant hunder (selv om de har homoseksuell atferd). De jukker pga hormoner er i høygir, ikke for at de tenner på et kjønn. Da må det lages mange legninger for å dekke opp alt - kosebamse legning, teppe legning, legg til mennesker legning osv osv. Hormoner i høygir, til dels dominans, samt stress er grunnene - mener jeg. Dette kan gjelde mange mennesker og, det - ikke bare homofile - mange kan kalles heterofile på bakgrunn av slike ting du her nevner (og alt i mellom). Jeg er sikkert på at mange menn knuller damer fordi hormonene er i høygir... jeg tror faktisk det er veldig mange menn som er mest glad i menn - det kan man jo lett se ved å studere mannskultur - selv om de fleste retter den seksuelle energien mot en annen type kropp. Jeg vil påstå at legning/seksualitet har mer med kultur og vilje enn mange vil ha det til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå