adaptec Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Har en splitter ny PC som jeg har virkelig problemer med. Maskinene består av følgende: Asus P4C800 DELUXE Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed PC533 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs Seagate Barracuda 7200.7 120GB IDE ATA/100 harddisk 8MB cache 7200RPM Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB AGP, ATI 9600PRO, VIVO, DVI-I, Retail +brenner, dvd og slike småting. Det er installert XP Home på maskinen og den gikk kjempegreit og var rask mens jeg la inn Office, Norton AV, Adobe Acrobat osv. Etter litt bruk og jeg skal legge inn litt mer programmer så stopper PCn helt opp til tider eller jobber som en gammel råtten IBM 286. Minnet stod først som 512mb dual for å få 800Mhz bus. Jeg flytta minnet slik at det ble 1024mb på 400Mhz bus. Ingen forskjell, like treig. I oppstarten henger den også veldig. Det går normalt til skrivebordet kommer fram, kan begynne å åpne et program, dette henger og etter 1 minutt kommer velkomstmelodien til Windows. Det var satt opp egendefinert vekselfil i XP. Jeg endra denne til at systemet skulle bestemme størrelsen. Fortsatt ingen forskjell. Nå ser jeg at prosessoren bare er en PC533. Har dette noen betydning? Hva gjør jeg for å stille det inn slik at denne maskinen skal fungere normalt? Har vært inne i BIOS flere ganger uten å finne noe feil, men oppdaget ikke før nå at det er en PC533 prosessor. Håper på at noen inne her kan hjelpe meg med å løse problemet med denne PCn. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Prøv å formatere og legge inn windows på nytt. Har du innstallert alt av drivere? Chipsett? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Tror nok at du har misforstått litt ang. minne. Selv om du setter dem i dualmode, så har du fortsatt 1024MB. Bår det gjelder tregheten din, så er dette en kjent feil. Gå inn i tjenestelisten i kontrollpanel under administrative verktøy, og slå av workstation tjenesten, og sett denne til manuell. Vips. Du vil miste muligheten til å kjøre enkelte lokalnett tjenester, men så langt jeg vet er dette eneste løsning før SP2 kommer. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå