Svar Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Hei Jeg er rimelig ny på droid, byttet til en htc one i går fra iPhone4. Så langt går ting bra, men jeg lurer på hvorfor ett tema til GO Launcher krever følgende rettigheter? Mens andre jeg har sett, krever ikke noe spesielt i det hele tatt. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Hei Jeg er rimelig ny på droid, byttet til en htc one i går fra iPhone4. Så langt går ting bra, men jeg lurer på hvorfor ett tema til GO Launcher krever følgende rettigheter? Mens andre jeg har sett, krever ikke noe spesielt i det hele tatt. Spyware. Bruk ADW Launcher i steden. Lenke til kommentar
Svar Skrevet 17. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2013 GO Launcher EX krever ikke noe mindre rettigheter i seg selv enn ADW Launcher. Ser ut som temaene til ADW krever gjenerelt mindre dog. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Spyware. Bruk ADW Launcher i steden. GO Launcher er ikke spyware Lenke til kommentar
fenele Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Med ADW er kildekoden hvertfall åpen så man kan selv se etter backdoors og lignende. Hvis OP må bruke GO Launcher og har root kan han blokkere internetttilgang med en firewall app. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Kan jo ta på seg en tin foil hat så er man helt trygg. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Moro å kaste begrepet tinfoil hat rundt seg eller? Lenke til kommentar
Svar Skrevet 17. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2013 (endret) Tester ut Nova launcher nå, gjør det den skal ser det ut som. Endret 17. juli 2013 av Svar Lenke til kommentar
dgolan Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 (endret) Verken Go Launcher, ADW eller Nova er noen form for spyware... Det er launchers- de trenger en del rettigheter . On topic : Hei Jeg er rimelig ny på droid, byttet til en htc one i går fra iPhone4. Så langt går ting bra, men jeg lurer på hvorfor ett tema til GO Launcher krever følgende rettigheter? Mens andre jeg har sett, krever ikke noe spesielt i det hele tatt. Network kreves dersom appen skal gjøre noe med internet å gjøre. Dvs. alt av nettverksaktivitet Storage brukes gjerne for å lagre filer lokalt for å bruke senere. f.eks lagre instillinger osv. du trenger også dette dersom du skal endre bilder eller lign. Control vibration : kontrollere vibrasjon f.eks vibriring ved tastetrykk i launcher mer info finnes her : http://androidforums...ng-malware.html Edit : beklager så ikke at det var et tema.. er mulig det har ekstra funksjoner... google navnet på temaet så får du nok svaret fort Endret 25. juli 2013 av Dukes Lenke til kommentar
Svar Skrevet 25. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2013 Dukes: Takk for det mest fornuftige svaret. Har rootet telefonen nå og kjører branmur og hele pakka, ganske morro. Ser ut som jeg har fått mer batteritid også, men det ser ut som 4.2.2 liker å bruke strøm generelt. Lenke til kommentar
dgolan Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Dukes: Takk for det mest fornuftige svaret. Har rootet telefonen nå og kjører branmur og hele pakka, ganske morro. Ser ut som jeg har fått mer batteritid også, men det ser ut som 4.2.2 liker å bruke strøm generelt. Bare hyggelig SIkkerheten i google play øker stadig. De fjerner daglig apps som er bevist å være spyware. Jeg har aldri opplevd å få spyware på noen måte. 4.2.2 bruker generelt en del strøm. Samt at samsung sitt skin (TouchWiz) bruker en del. Lenke til kommentar
dgolan Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Du kan se her for en oversikt over hvorfor f.eks Any.Do trenger så mange rettigheter : http://www.any.do/faq#android Se siste spørsmål Totalt er det 124 ulike permissions i Android. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå