Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvorfor er ikke de andre objektivene man får til X-serien gode nok til portrett?

De er sikkert gode nok for alt jeg vet. Men 18mm'n min er for vid. Jeg har 35mm f/1.4 som jeg liker godt. fantastisk godt. Men jeg liker egentlig litt tele til portrettfoto. De har ute en 60mm f2.4 som jeg har lest mange liker til portrett, men fokusen på den har vært så dårlig at jeg har avstått fra å kjøpe. Nå er riktig nok autofokusen mye bedre på 60mm'n etter 3.0 oppdateringen for to dager siden etter hva jeg har lest, men jeg venter heller på 56mm f/1.2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da hadde det vært flott med et lite kamera med tilnærmet kvalitet som 5D MkIII som kunne henge rundt halsen eller i en miniveske på ene skulderstroppen på sekken.

I de fleste situasjoner leverer i dag de fleste speilløse tilnærmet lik synlig bildekvalitet - ff kommer først til sin rett i dårlig lys. Utsnitt er jo kun et valg av brennvidder så det er ikke noe problem.

Selv vil jeg helst fortsette med canon siden jeg kjenner deres menyer etc godt og fordi jeg bruker DPP til råfilene. Jeg er ingen stor fan av canon, det handler helst om å tenke praktisk. Men for tiden synes jeg canon er svært trege med å komme med nye greier og har anlagt en stygg uvane med blodpriser ved lansering.

Vi får se, jeg tror heller ikke at bildene mine blir bedre om jeg bytter kameramerke,

Tor

Lenke til kommentar

I de fleste situasjoner leverer i dag de fleste speilløse tilnærmet lik synlig bildekvalitet - ff kommer først til sin rett i dårlig lys. Utsnitt er jo kun et valg av brennvidder så det er ikke noe problem.

Selv vil jeg helst fortsette med canon siden jeg kjenner deres menyer etc godt og fordi jeg bruker DPP til råfilene. Jeg er ingen stor fan av canon, det handler helst om å tenke praktisk. Men for tiden synes jeg canon er svært trege med å komme med nye greier og har anlagt en stygg uvane med blodpriser ved lansering.

Vi får se, jeg tror heller ikke at bildene mine blir bedre om jeg bytter kameramerke,

Tor

Jeg også kan irritere meg litt over politikken til Canon til tider , men jeg har hatt Canon siden AE-1 for snart 30år siden og ser ingen grunn til å bytte.

For ett år siden kjøpte jeg et Olympus PEN kamera med kit- objektiv og et 20mm f1.7 pannekakeobjektiv. Synes da at det ikke var på høyde med bildefilene til 7D kameraet jeg også hadde da. For all del , jpg filene i enkel belysning var veldig flotte , men ble aldri helt fornøyd.

Ble derfor til at jeg solgte begge og kjøpte 5D MkIII istedet. Men på slike utfordrende turer som på tirsdag savnet jeg PEN kameraet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...