Gå til innhold

Bør kanskje Frankrike stenge grensene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

for å hindre at kriminelle utenlandske lykkejegere som ham ikke få komme i landet?

 

http://www.dagbladet...eivik/28221027/

 

Vil du høre om begrunnelsen løslatelseskommisjonen hadde for å slippe Vikernes løs?

 

EDIT

 

Nei, jeg vet jo selvsagt ikke dette. Men ryktene går jo, at siden Vikernes hadde virket fullstendig ufølsom under rettsaken, så var jo følelser noe de så etter. Og siden han begynte å grine da de snakket om hvor mange "svartinger" det hadde blitt i Bergen, så var jo det et tegn på følelser, og han ble fri. :tease:

Endret av MacMagnus
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Trenger ikkje å stenge grensene for eige folk. Steng grensene for dei utenlandske. Altså folk som ikkje er vest-europeiske eller som er ein del av det europeiske folk. Verre er det med dei som øydelegger landet deira, slik som lederane og afrikanerane, asiatane osv.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Innvandringsproblemene til Frankrike er ikke til å spøke med; de får problemene i Norge til å virke harmløse, dog er det en nyttig advarsel. Jeg var i en av innvandrerforstedene (banlieu) til Paris for noen år siden og man kan oppholde seg lenge der uten å se en eneste etnisk fransk person; på Grønland i Oslo ser man nordmenn overalt. Folk der hadde åpenbart ingenting å ta seg til for de bare hang rundt uten mål og mening på hvert eneste gatehjørne, de fleste i dårlige klær som var i helt feil størrelse, og bygningsmassen fikk høyblokkene på Grorud til å virke prangende.

 

Problemet er ikke at disse menneskene ikke er franske, men at Frankrike verken har et behov for dem eller noe å tilby dem, så i beste fall lever de bare i et limbo på offentlige minsteytelser. Det er kanskje fristende å prøve lykken i Frankrike når man kommer fra et fattig, frankofont land i Vest-Afrika, men faktum er at det for de aller fleste ikke er noe å hente annet enn en meningsløs tilværelse uten muligheter. Hvis disse menneskene faktisk var lykkelige i denne situasjonen ville de ikke ha gjort opprør over hele landet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå er strengt tatt afrikanerne i mye større grad Frankrikes "egne folk" enn hva vi nordmenn noensinne kommer til å være. Det følger på en måte med på lasset når du insisterer på en haug med kolonier.

Viktig poeng.

 

Samtidig vil jeg si at Spartapus kommer med et godt poeng, da han ikke er alene om å ha gjort disse observasjonene. Dersom ingen vinner på sikt, kan man lure på om en "rasistisk" innvandringspolitikk ikke er fordelaktig. Jeg tror faktisk at vi hadde vært godt tjent med det i Norge. Og med det mener jeg norske statsborgere - jeg ville aldri forfektet å sende ut statsborgere på grunnlag av hudfarge eller foreldes opphav, men dersom vi går i samme retning (jeg får litt den følelsen når jeg en sjelden gang ferdes i Oslo), kan det være fordelaktig å føre en Japansk politikk.

Lenke til kommentar

Poenget mitt var ikke at høy innvandring er positivt (det er dog heller ikke at det er negativt, effekten var irrelevant for mitt argument), men at man i stor grad har vært "nødt" til å ha det i Frankrike, på grunn av nevnte kolonier m.m. Det medfører visse problemer, men det er ikke gitt at det er riktig å stenge grensene likevel. Det finnes flere argumenter enn rene vurderinger av kostnad og nytte.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Nå er strengt tatt afrikanerne i mye større grad Frankrikes "egne folk" enn hva vi nordmenn noensinne kommer til å være. Det følger på en måte med på lasset når du insisterer på en haug med kolonier.

 

Kvifor? Kva er fornuftig med det du skriver her.

Lenke til kommentar

Må jo si jeg er imponert over at en gammel skrue fra Norge med 4-5 salong rifler skal bli anklaget på denne måten bare fordi han sier skumle ting på nett...

 

Det burde være et tankekors for flere spør du meg...

Jeg tenkte med det samme dette kom frem at det nok var en ekstrem overdrivelse å sende inn spesialstyrker til denne tullingen. Det har vært noen uheldige episoder i Frankrike og deres naboland (og ikke minst her i Norge), så jeg kan forstå at det er en nøye overvåkning. Jeg sier ikke at det er bra - jeg tar egentlig ikke stilling til dette - men jeg kan forstå at det er satt opp.

 

At de skal sikte ham etter en slik rasismeparagraf er på den annen side virkelig ille.

Lenke til kommentar

Må jo si jeg er imponert over at en gammel skrue fra Norge med 4-5 salong rifler skal bli anklaget på denne måten bare fordi han sier skumle ting på nett...

 

Det burde være et tankekors for flere spør du meg...

 

Ja, for Breivik sa også skumle ting et halvt år før 22/7. Hadde Norge hatt beredskapen til Frankrike, ville han ikke hat en sjangs i havet å gjennomføre terroraksjonen.

Lenke til kommentar

Innvandringsproblemene til Frankrike er ikke til å spøke med; de får problemene i Norge til å virke harmløse, dog er det en nyttig advarsel. Jeg var i en av innvandrerforstedene (banlieu) til Paris for noen år siden og man kan oppholde seg lenge der uten å se en eneste etnisk fransk person; på Grønland i Oslo ser man nordmenn overalt. Folk der hadde åpenbart ingenting å ta seg til for de bare hang rundt uten mål og mening på hvert eneste gatehjørne, de fleste i dårlige klær som var i helt feil størrelse, og bygningsmassen fikk høyblokkene på Grorud til å virke prangende.

 

Problemet er ikke at disse menneskene ikke er franske, men at Frankrike verken har et behov for dem eller noe å tilby dem, så i beste fall lever de bare i et limbo på offentlige minsteytelser. Det er kanskje fristende å prøve lykken i Frankrike når man kommer fra et fattig, frankofont land i Vest-Afrika, men faktum er at det for de aller fleste ikke er noe å hente annet enn en meningsløs tilværelse uten muligheter. Hvis disse menneskene faktisk var lykkelige i denne situasjonen ville de ikke ha gjort opprør over hele landet.

 

Alt i politks korrekthetens navn. Å ikke ta inn millioner av afrikanere som ender opp i ghettoer ville jo bare vært rasistisk.

 

Ja, for Breivik sa også skumle ting et halvt år før 22/7. Hadde Norge hatt beredskapen til Frankrike, ville han ikke hat en sjangs i havet å gjennomføre terroraksjonen.

 

Hadde vi alle låst oss selv inne med tvangstøye i et polstra rom for resten av livet, så hadde hverken 9/11 eller 22.7 skjedd nei. Men å ofre frihet for sikkerhet blir feil.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Islam er problemet...

Når det er 100 % muslimer i et land... så begynner de jammen meg å drepe hverandre også fordi person X ikke var radikal nok! Og sånn holder de på... 1 kvinne produserer 20 unger, så dreper de hverandre fordi de ikke er radikale nok.

 

Vi har en spennende fremtid foran oss :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, for Breivik sa også skumle ting et halvt år før 22/7.

Gjorde han? Skummelt er det vel ikke?

Han hadde jo ikke gitt noen signaler om at han kom til å gjøre det han gjorde.

Det er også galt å forfølge folk med andre meninger og syn enn det man selv har...

 

Hadde Norge hatt beredskapen til Frankrike, ville han ikke hat en sjangs i havet å gjennomføre terroraksjonen.

Er ikke sikkert at Frankrike hadde gjort det på den tiden... De kan også være etterpåkloke.

Dessuten så er det jo ganske ekstremt også av politiet i denne saken å storme gården hans?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...