_dundun_ Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 (endret) Ser ut som de satser på tvang. "Du SKAL ha touch-UI (metro) på desktoppen din!". "Du SKAL ha kinect!". Det er helt OK med tvang. Jeg jobber selv som produktutvikler innen IT, og brukerne vet gjerne ikke hva de vil ha før du viser det til dem. Problemet med MS er at de ikke klarer å treffe ting som brukerne ikke vet at de vil ha - de lager ting brukerne faktisk ikke vil ha - som bare er bra for MS. Håper det blir mulig å programmere inn bevegelser til funskjoner i spill. F.eks rekk opp hånden så kaster du en granat. I stedet for å, si, bevege en finger 2mm ned på en knapp, så kaster du en granat? Endret 18. juli 2013 av kvasbo Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 I stedet for å, si, bevege en finger 2mm ned på en knapp, så kaster du en granat? Er det ett mål i spill at alt man skal oppnå skal koste minst mulig arbeid og energi? AtW 1 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 (endret) I ett raskt action/FPS spill, ja. Ting må gå fort. En knapp er sikker, en stor bevegelse som man tar fingrene bort fra resten av kontrollene for å utføre, samtidig som man ikke er 100% sikker på at kinect registrerer på korrekt måte når man utfører den? Jeg hadde foretrukket knappen... Endret 18. juli 2013 av MrLee 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 I ett raskt action/FPS spill, ja. Ting må gå fort. En knapp er sikker, en stor bevegelse som man tar fingrene bort fra resten av kontrollene for å utføre, samtidig som man ikke er 100% sikker på at kinect registrerer på korrekt måte når man utfører den? Jeg hadde foretrukket knappen... Og like fullt spiller du med joypad? Noen ganger kan det være ett mål at ting går fortest mulig, andre ganger kan man ha andre mål, eller kombinasjon av mål. Autoaim går også veldig fort, betyr ikke at det nødvendigvis gir den største spillopplevelsen. AtW Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 (endret) Spiller med mus+keyboard. Men samme prinsippet gjelder der. Om jeg måtte ta hånda bort fra de andre knappene på keyboardet for å gjøre enkelte ting... Men. Spiller endel rogue legacy med x360 kontroller. Hadde jeg måttet gjøre en armbevegelse for å f.eks. aktivere special ability eller caste en spell i det spillet så hadde det ikke akkurat forbedret spillopplevelsen. Store armbevegelser vil bare medføre en ting, at spillet går treigere for å veie opp for at man må utføre større bevegelser. På samme måte som at FPS spill på konsoller ofte er ødelagt med at fiender skyter mot deg i flere sekunder før de treffer for å veie opp for økt siktetid med stikke. Endret 18. juli 2013 av MrLee Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Oi. Tenk om alle CoD-småungene hadde blitt tvunget til å bevege på seg. DET hadde tatt av! Enten det eller så hadde de kjøpt PS4. Lenke til kommentar
Hutti tutti Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Er jo bare å klistre en lapp over linsa da Nei av flere grunner:Xbone vil ikke spille av content hvis linsa er tildekt eller snudd. Kinect har infrarødt kamera som ser deg gjennom div gjenstander. Ved første oppstart av Xbone må man identifisere seg selv med Kinect kameraet. *Ignorant snip*Folk som bryr seg om generell privacy cares. Jeg vil ikke ha et kamera og mic stående i stua mi for å "høre" etter kommandoer. Hvis jeg hadde vært en console gamer hadde jeg brydd meg om spill.. ikke snapfunksjoner, veive med hendene i lufta og se live TV.Jeg regner med du tenker og snart kommer med "jeg har ingen ting å skjule" argumentet. Hva du eller jeg gjør i stua har ingen noe med, det er ikke poenget. Men hvis du ikke har noe i mot at et kamera står å peker på deg hele tiden kan du vel sette opp en livestream og sende meg URL på PM da eller?Og nei man kan ikke sette en tapebit over kameraet. Mann kan sette noe foran linsen og slå av mikrofonen (infrarød ser ikke igjennomting det er ikke rønken men infrarød (se i mørket). (mister da ansiktgjenkjenning og må logge på Live manuelt). Mann kan også velge å ikke ha Kinecten på standby, altså at den ikke lytter etter komandoer når den ikke er i bruk. Du kan fortsatt bruke kontrolleren til å navigere med hvis du ikke vil bruke hendene. 1 Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 (endret) Alle uttalelser fra folk fra MS har sagt at Xbox One er bygget opp rundt Kinect og at den er en del av konsollen. Jeg vedder herved 1000 kroner på at Kinect kommer med konsollen, vedder du i mot? Vedder imot? Saken var aldri om Kinect kom med konsollen, men om MS vil fjerne det etterhvert hvis de innser folk ikke vil ha Kinect. Ja, men pr i dag er det en del av konsollen og ikke et tilbehør. Mye som sensor bar på Wii - du får ikke brukt den uten. Hvilke "store" forandringer må gjøres for at Xbox One skal fungere som spillmaskin uten Kinect? Veldig lite vil jeg tro, kanskje så lite som en software oppdatering som gir deg tillatelse å frakoble Kinect fra konsollen. Kan fint være enig i at MS vil selge Kinect som endel av opplevelsen med Xbox One, men det gjør den ikke nødvendig på grunn av det. Endret 18. juli 2013 av Allostasis Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 (endret) Vedder imot? Saken var aldri om Kinect kom med konsollen, men om MS vil fjerne det etterhvert hvis de innser folk ikke vil ha Kinect. Hvilke "store" forandringer må gjøres for at Xbox One skal fungere som spillmaskin uten Kinect? Veldig lite vil jeg tro, kanskje så lite som en software oppdatering som gir deg tillatelse å frakoble Kinect fra konsollen. Kan fint være enig i at MS vil selge Kinect som endel av opplevelsen med Xbox One, men det gjør den ikke nødvendig på grunn av det. Tja, spill som er skrevet med den antakelse at den er tilstede må kodes om eller (sannsynligvis) slutte å virke. Når man koder har man to valg, enten antar man at noe alltid er tilstede og bruker det (kontroller på xbox, tastatur på pc) eller så har man en condition som sjekker og som gjør forskjellige ting basert på tilstedeværelsen til ett eller annet utstyr (lydkort i gamle dager, joystik på pc, skriver på pc etc.). Dersom spill lages uten conditionals (if userHasKinect then ... else ...) men bare adresserer Kinecten direkte vil disse ikke virke om den blir valgfri. Det er et problem, fordi hele konseptet med konsoll er at spill virker, punktum, og at spill som virket før ikke slutter å virke på nye versjoner (selv om noen krever ekstrautstyr). På 360 er dette løst ved at spillene som krever Kinect er ekstremt tydelig merket. På One skjer ikke dette. Det kan godt hende at MS ber utviklerne ta høyde for at folk kjører uten Kinect når de koder for 360, men jeg tviler. Det ville ikke vært likt dem. Og like fullt spiller du med joypad? Noen ganger kan det være ett mål at ting går fortest mulig, andre ganger kan man ha andre mål, eller kombinasjon av mål. Autoaim går også veldig fort, betyr ikke at det nødvendigvis gir den største spillopplevelsen. Neida, noen liker sikkert å vifte og veive når de spiller, og i noen spill er det moro. Men basert på Wii er det få utviklere som klarer å være edruelige og bare bruke nye gadgets der det gir mening. Endret 18. juli 2013 av kvasbo Lenke til kommentar
fenele Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Mann kan sette noe foran linsen og slå av mikrofonen (infrarød ser ikke igjennomting det er ikke rønken men infrarød (se i mørket). (mister da ansiktgjenkjenning og må logge på Live manuelt). Mann kan også velge å ikke ha Kinecten på standby, altså at den ikke lytter etter komandoer når den ikke er i bruk. Du kan fortsatt bruke kontrolleren til å navigere med hvis du ikke vil bruke hendene. Som nevnt godtar jeg ikke det å kunne 'slå' av Kinect før man kan plugge den helt ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg