thehunger Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Hei, Etter oppgradering av Linux Mint KDE til versjon 15, innlegging av Steam og uttallige forsøk på å få ulike versjoner av Nvidia's proprietære drivere for mitt GT7950 kort til å virke, er jeg LEI, rett og slett. Er det fortsatt sånn, etter så mange år? Så jeg håper å vinne noe ved å kjøpe et nytt grafikkort. Både økt hastighet, men mest å få noe som virker trøbbelfritt med Linux. Hva er status på grafikkort og Linux for tiden? Er det ATI eller Nvidia som gir mest trøbbelfri opplevelse? Hvilket kort anbefaler dere? Jeg trenger neppe noe top-of-the line, jeg ønsker å spille av og til uten elendig framerate men mest av alt ønsker jeg å kunne oppgradere Linux, bytte distro osv. uten å havne i en verden av smerte mht. konfigurering av drivere. Roger Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Nvidia pleier å virke bra med proprietær driver. Hvordan har du installert driveren? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 GTX 650 Ti Boost er nok et greit alternativ. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 (endret) Støtte for kortet ditt har blitt fjerna i nyere drivere. Hvis du vil slippe styret med proprietære drivere er AMD best. Edit: Test av noen AMD og NVIDIA-kort med åpne og lukkede drivere: http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=july_2013_gpus&num=1 Endret 16. juli 2013 av Kamerat Lenke til kommentar
thehunger Skrevet 28. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2013 Nvidia pleier å virke bra med proprietær driver. Hvordan har du installert driveren? Prøvde både via nedlastet .run driver fra Nvidia, via repository, og via Mint's Additional Drivers verktøy. Jeg endte til slutt med å reinstallere Mint fra scratch og er nå på 3.04 drivere men som Kamerat sier over, støtte for kortet mtit er fjernet fra nyere drivere. Det er Steam, Team Fortress og Dota 2 jeg prøver å kjøre i første omgang. Må nok ha et nytt kort... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå