G-Man™ Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 (endret) Hvert tog trenger jo absolutt ikke ha hver sin linje! Jeg pleier alltid å kjøre på den måten, men kameraten min lager skikkelig innviklede rutenett vha signalanlegg! Blir lett som en lek når man har lært seg det grunnleggende ved et to felt system. Før lagde jeg også et spor pr. tog, men nå går det på et skikkelig 2-felts system. Men det å lage et slikt system på en Android eller iPhone/iPad ser jeg ikke for meg. det blir mye knoting det Takk gud for Note serien til Samsung, men en penn til slikt bruk Endret 18. juli 2013 av G-Man™ Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Hvert tog trenger jo absolutt ikke ha hver sin linje! Jeg pleier alltid å kjøre på den måten, men kameraten min lager skikkelig innviklede rutenett vha signalanlegg! Jeg vet at de ikke trenger egne spor. Jeg kan å lage to, og enspors systemer ved hjelp av enveis signaler. Effektivisering er jo hele poenget med spillet. Ingenting er så kult som å ha et fungerende tofelts nettverk over hele kartet. Men det er ikke snakk om effektivisering, det er snakk om å lage noe du mener er nærmere virkeligheten, fordi du kan. Det er ingen ting som hindrer spilleren i å bygge 15 spor side om side der tog dundrer avgårde uhindret, hvilket er mer effektivt. Penger er normalt ikke noe problem i TTD/OTTD. Et annet problem er at rutetider er så som så. Og det å planlegge godstyper til forskjellige tider av døgnet er ikke tema. Store tunge godstog er ofte trege, spesielt om du har vektfaktor påslått. Resultatet er ofte at raskere tog tar igjen disse. Farten avpasses imidlertid ikke, og man ender opp med at raske tog stopper på rødelys i ett sett for ikke å dundre i røven på toget foran. For all del, jeg liker det man etter hvert har fått ut av OTTD, men det er på tide med noe nytt og oppdatert. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Supert! Vi trenger flere skikkelige strategispill til tablets. Lanser Civilization og Heroes of Might and Magic for tablets også så begynner vi å snakke Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Heroes på tablet hadde faktisk vært helt genialt! Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Jeg vet at de ikke trenger egne spor. Jeg kan å lage to, og enspors systemer ved hjelp av enveis signaler. Men det er ikke snakk om effektivisering, det er snakk om å lage noe du mener er nærmere virkeligheten, fordi du kan. Det er ingen ting som hindrer spilleren i å bygge 15 spor side om side der tog dundrer avgårde uhindret, hvilket er mer effektivt. Penger er normalt ikke noe problem i TTD/OTTD. Etter hvert vil du gå tom for plass, og du må begynne å lage omveier for å få dine jernbaner til å gå dit du ønsker. Iallefall om du liker å holde på med samme kartet lenge, da er det lite effektivt å bygge en og en jernbane. Men ja, det er snakk om hvordan man liker å spille spillet. Antok at dette var måten de fleste likte det på. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Hvert tog trenger jo absolutt ikke ha hver sin linje! Jeg pleier alltid å kjøre på den måten, men kameraten min lager skikkelig innviklede rutenett vha signalanlegg! Signalanlegg med møteplasser og vekslere er tingen. Se lyssignalene bytte mellom rødt og grønt osv. WOW! Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Skulle vært en oppdatert TTD med moderne grafikk og muligheter samt randomiseringer av hvordan ting skjer. Når ufoer lander på samme sted HVER gang er det ikke så spennede. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Etter hvert vil du gå tom for plass, og du må begynne å lage omveier for å få dine jernbaner til å gå dit du ønsker. Iallefall om du liker å holde på med samme kartet lenge, da er det lite effektivt å bygge en og en jernbane. Men ja, det er snakk om hvordan man liker å spille spillet. Antok at dette var måten de fleste likte det på. Jo, det er måten jeg liker å spille det på, men diskusjonen jeg startet var at jeg ønsket meg et spill som håndterte drift og bygging av jernbaner på en mer realistisk måte, med døgnrytme og ruteplanlegging. Der det å bygge på en gjennomtenkt måte blir det mest fornuftige. Det vi ender opp med i TTD er at man bygger på en måte man selv mener ser bedre og realistisk ut fordi man kan, ikke fordi det i spillet er det mest fornuftige. Der er det i mange tilfeller mest fornuftig med ett spor per tog. Det er sjelden økonomiske problemer som forhindrer dette etter de ti første årene... Når brettene blir store blir også disse systemene svært belastet, og det er vanskelig å få noe system på selve togene og når de kjører hvor. Hvordan hindrer du at det 20 vogner lange tømmertoget kommer i veien for det hurtige passasjertoget. Hvordan forhindrer du at det fra tid til annen står 15 tog og venter på samme stasjon osv. Altså, du kan få det til å se greit ut, men mye av driften er tilfeldigheter. Det finnes tillegg til OTTD som har noe slikt, men det er uansett ikke bra nok. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Togmessig så løste trafikklysene mye. Lagde selv møteplasser med trafikklys på bestemte plasser, og da ordnet dette seg av seg selv. Slet mer med høydeforskjeller. Sendte laaaaange tog ned for å fylles, og så var ikke togene sterke nok til å dra seg opp igjen. Måttte da lage terrasseløsninger som etterhvert ble kreative så det holdt. Videre så var det mange områder det kun var plass til ett spor, f.eks mellom vann osv. Det største problemet var at spillet var veldig statisk, dvs at ufoer landet på nøyaktig samme sted hver gang og å fly et fly fra til bestemte flyplasser førte til at pengene rant inn. Jeg antar at man lager et system med en meny nederst hvor man kan velge vei, toglinje osv og dra fingeren på skjermen der man vil legge det. Så vil det være kjøretøymenyer, med busser, tog, fly osv og pek og klikk bokstavelig talt. Kan bli gøy dette... Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Jo, det er måten jeg liker å spille det på, men diskusjonen jeg startet var at jeg ønsket meg et spill som håndterte drift og bygging av jernbaner på en mer realistisk måte, med døgnrytme og ruteplanlegging. A-Train hadde faktisk en del av dette. Morsomt spill som aldri fikk noe særlig oppmerksomhet, men som jeg snublet over i en eller annen sammenheng og brukte ganske mange timer på .. for alt for lenge siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå