oye Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Ønsker et stille kabinett. Er det fornuftig å kjøpe et Ashima kabinett til 500kr, rive ut strømforsyninga og sette inn en Enermax Whisper Series psu til 800kr? Alternativet er å kjøpe et Chieftec Dragon kabinett til 1100kr. Det skiller 200kr mellom alternativene. Hva ville du valgt? Hvorfor? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Vil anbefale Dette: Du kjøper mitt Noisecontroll kabinett for 700kr Og min quiet 300Watt psu for 400kr. Totalt så blir det 1100kr. Det er garanti på Alt (fra mplex og databutikken) sistnevnte er kanskje ikke så mye verdt siden de har dårlig service nivå. Da får du deg en stille løsning for 1100kr. Pruting er selfølgelig lov. Er kanskje litt på grensen til reklame nå , men siden han trenger et kabinett så burde han få noen gode tilbud på bordet for han kjøper. Lenke til kommentar
jallajalla Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Du trenger ikke bytte psu,du bytter bare psu viften. Det har jeg gjort i mitt 500kr ashima. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Har ikke tenkt til å kjøpe NoiseControl-kabinettet ditt Er fornøyd med InWin miditoweret mitt jeg, litt lite kanskje, men ellers fint.. Jeg har ikke Chieftec, men kjenner mange som har det. Er det bare meg eller er det veldig varme kabinetter? (er vel chieftec dragon serie eller noe de fleste har). Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Sitter med Chieftec DA01SLD Big Tower S0lv. Inni har jeg stappa inn TBird 1,33GHz, ABit KT7A-RAID og 3x Western Digital 7200rpm disker. Blir ikke saerlig varmt. Helt rart om du har faat inntrykket av at det er varmt i Chieftec kabb! Det vanvittig mange vifteplasser! I mitt er det plass til 3x 80x80x25mm innsug forran, 2x 80x80x25mm blaas veldig naere CPU og blaas paa toppen (over PSU) for 92x92x25mm! Veldig faa kabinetter med plass til saa mange vifter. Kabinettet mitt ser ogsaa veldig fett ut synes jeg. Selvom det kommer til aa bli fetere For 0yeblikket har bare 2 kabinett vifter. En kjempegammel 80x80x25mm som har satt inn til aa suge inn forran de tre diskene. Og en 92mm som jeg stripset fast litt over CPU (det hvor det egentlig er plass til 2x 80mm).. Og Chieftec 340W powersupply med vifte i da.. I f0lge MBM5 er casetemp 23C, chipset 30C og CPU 39C for 0yeblikket. CPU'en blir vel en 42-43C load. Lenke til kommentar
2roll Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Joda, det er plass til mange vifter i Chieftec kabinettet, men her var jo poenget at maskinen skal være stille. Da er det viktig at kabinettet er stivt og godt, ikke hvor mange vifter det er plass til. Jeg har akkurat bygd en maskin bestående av Chieftech DX-01BD, Enermax 350W EG365AXVEFMA, Aplha Pal8045 Kjøler med Papst NGML 80mm + 1stk 80 Papst NGML i kabinettet. Papstviftene er koblet til en Noisecontrol vifteregulator. Fikk dette anbefalt av Microplex, og det gjør en brukbar jobb. Maskinen er forholdsvis rolig, med viftene godt justert ned holder cpu'en 50C idle målt på hovedkortet. Kabinettet er ok, men det er litt hul lyd fra det. Stort og fint kabinett å jobbe i, men jeg synes ikke kvailteten er svært mye høyere en andre kabinett til 500,- (f.eks Aashima-kabinetter). Til denne prisen, så forventet jeg nok litt mer. Men det ser da kult ut! Strømforsyningen er kjempegod. Ingen sjenerende lyd fra denne. På full hastighet så hører man godt at det blåser (da flytter denne strømforsyningen også MYE luft), men justert ned litt så er den nesten lydløs. Ingen resonans- og vibrasjonslyder, bare en svak behagelig blåselyd fra denne. Eneste minus er pris: 758,- hos Microplex. Papst-viftene er ok, men de bråker litt mye på 12V. En viss egenlyd, men mye mindre en billigvifter. På ca 9-10V så er lyden ok. Stort minus at man ikke får viftehastigheten fra disse viftene. Til den prisen så burde de det. Min anbefaling: Behold kabinettet og invester i ny strømforsyning først. Dersom du senere ønsker nytt kabinett, så kjøper du et uten strømforsyning. Lenke til kommentar
[FS]Inhumanzer Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Hei, jeg har Chieftec DA01SLD, inni er det AMD Athlon XP1800+ @ XP1900+. Jeg har revet av de ekstra harddiskholderne eller hva det nå heter, og satt vifte der i stedenfor.. Ellers har jeg 3 80mm (KRAFTIGE!!) vifter som blåser ut og en som blåser inn.. kabinettet er KJØLIG!!!! hvor har du fått det fra at et dragon tower er varmt? det eneste jeg har å si er: KJØP DRAGON BIGTOWER, fordi: 1. Du blir lagt merke til på LAN`s. 2. Masse plass til kjøling.. 3. Du trenger ikke bytte noe som helst der inne.. 4. Mange bra løsninger.. 5. du har også mange plasser til alt du trenger. Lenke til kommentar
haakon_d Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Bli lagt merke til my ASS, drar du på LAN er det MANGE som har Chieftech, og det blir bare fler og fler. Hvorfor ? : De er billige, de er praktiske, de er pene... Sier seg selv at fler og fler kjøper dem... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå