Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst] God 850 W PSU i prisklasse 1-1.5k

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter ny PSU i forbindelse med at jeg bytter kabinett. Den jeg har er 880W fra Targus, men den er ikke modulær.

Dermed blir kravet til en ny PSU at den er modulær, og så stillegående som mulig. Kalkulatorer og tidligere erfaringer forteller meg at den på levere hvertfall 850 W.

Budsjettet er gjerne rundt 1-1,5k, men alt under 2k er forsåvidt relevant.

Har kikket på XFX ProSeries XXX Edition 850W som skulle være ganske ok og gi mye for pengene, men leste i en test at den bråker en del på høy load.

På forhånd, takk! Setter stor pris på all hjelp. :)

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil være greitt at du sier hva slags maskinvare du har og eventuell overklokking. Det viser seg nemlig at de fleste kalkulatorer og erfaringer overdriver behovet en del, særlig fordi de fleste oppsett faktisk bruker mindre strøm enn man tror. Har man ikke SLI/CF så er det faktisk sjelden at load går særlig over 350 - 400 Watt fra stikkeren. SLI/CF er sjelden mye over 500 - 500 Watt.

XFX er egentlig Seasonic (alle XFX er Seasonic), og ProSeries ser ut til å være basert på M12-II-serien til Seasonic. Grunnen til at den bråker på høy load er at XFX har bedt om bruk av en Adda vifte i stedet for San Ace som Seasonic bruker orginalt på M12-II. I tillegg har ikke M12-II (som er en relativt gammel plattform) den beste viftestyringen. Så da kan du like gjerne kjøpe orginalen, http://www.prisjakt.no/product.php?p=1042580, selv om den er noe dyrere.

I forhold til budsjettet ditt - og om du akkurat skal ha 850 Watt - så vi jeg vurdere følgende - stigende pris.

NZXT Hale90 80+ Gold Modular 850W (Super Flower er produsenten)

XFX Black Edition P1-850B-BEFX 850W (Seasonic er produsenten)

Corsair AX860 860W (Seasonic er produsenten)

Antec High Current Pro HCP-850 850W (Delta er produsenten)

Seasonic X-850 850W

Corsair AX860i 860W (Flextronics er produsenten)

Ingen av disse skal være bomkjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...